Air Namibia nie ma środków na naprawę samolotów

Air Namibia nie ma środków na naprawę samolotów Obecnie kilka z zaledwie 10 samolotów linii nie lata z powodu nienaprawionych usterek, a także braku realizacji wymaganych cyklicznie przeglądów technicznych. Problem dotyczy m.in. dwóch embraerów ERJ-135 i jednego airbusa A319. W kasie zabrakło środków na sfinansowanie niezbędnego serwisu tych maszyn. Należąca w całości do namibijskiego...
23/12/2019 10:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d703e 2019-12-29 09:44   
gość_d703e - Profil gość_d703e
adam1987 - Jak na Afrykę - rozumiem że ich stać na jeden posiłek na dwa dni, to istotnie mocny przeciwnik jak na Najpotężniejszy Obszar Gospodarczy Świata (to był oczywiście żart). A ta równość w UE to tez oczywiście żart, w dodatku kiepski, vide Pakiet Transportowy.
adam1987 2019-12-28 23:21   
adam1987 - Profil adam1987
@gość_016d8: Namibia nie jest żadnym krajem pastuchów, całkiem sobie nieźle radzą jak na Afrykę. Na jakiej podstawie ma im zakazać lotów? Czy nie będzie się to wiązało z natychmiastowym zakazem lotów dla linii unijnych? Zgadnij, które z nich więcej zarabiają na tych trasach? Czy utrudnienia w komunikacji pomogą europejskim firmo, które prowadzą tam biznesy? To na serio nie jest jakaś super wielka linia, żeby taka walka była coś warta.

Bezpodstawne subsydia są zakazane dla wspólnego rynku, a Namibia do niego nie należy. Nic mi też nie wiadomo o żadnej umowie typu open sky z Namibią.
gość_016d8 2019-12-28 20:19   
gość_016d8 - Profil gość_016d8
@kobek, adam1987 - rozumiem że Unia jest mocna w stosunku do swoich członków, ale do państw z przeproszeniem pastuchów nie może podskoczyć, np zakazać im lotów na obszar UE?
adam1987 2019-12-24 23:44   
adam1987 - Profil adam1987
@gość_e439b: LOTu dofinansować nie wolno? A przepraszam te czterysta(?) milionów to nie było dofinansowanie? LH regularnie zarabia, a faworyzowanie w zakupach też może się odbywać tylko do pewnego stopnia. AirBerlin też był niemiecki i jakoś zbankrutował. Oczywiście nie jest tak, że rządy nie dofinasowują swoich linii lotniczych. LH pewnie masę kasy dostaję za połączenia między Berlinem a Bonn, ale i nasz LOT ma dopłaty za latających posłów.

Alitalia, to zupełnie inna spraw i kpina z prawa. Nikt nie chce jednak dawać amunicji włoskim przeciwnikom Unii. Jak zrobią quITALY, no to jeszcze zbankrutują, położą euro i UE. A co ważniejsze, świat bez bankrutującej Alitalii, to jak świat bez nowych odcinków mody na sukces, trudno sobie coś takiego wyobrazić. ;p
gość_e439b 2019-12-24 13:42   
gość_e439b - Profil gość_e439b
@kobek w związku z równym i sprawiedliwym traktowaniem przez UE LOTu dofinansowywać nie wolno, ale LH i Alitalię już tak :) I to tyle w kwestii uczciwości towarzyszy ze Związku Socjalistycznych Republik Europejskich.
kobek 2019-12-24 12:11   
kobek - Profil kobek
@2b3f7 - czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego UE sprzeciwia się subsydiowaniu linii przez rządy? Chodzi o uniknięcie sytuacji gdy kraj z większym kapitałem pompuje kasę w niedochodową linię a w tym samym czasie inna linia z biedniejszego kraju bez dopłat nie byłaby w stanie konkurować, albo prywatna linia nawet z tego samego kraju musi radzić sobie sama. UE pilnuje w ten sposób, żeby wszyscy na wewnętrznym rynku działali według tych samych, rynkowych zasad. To ze UE nie ma wpływu na dofinansowywanie linii przez rządy Namibii, Kataru czy ZEA jest oczywiste. Wszystkim żyłoby się lepiej gdyby te linie też działały według rynkowych zasad. Po wyjściu z UE możliwości wywierania wpływu na innych przewoznikow by się zmniejszyły a nie zwiększyły. Mam nadzieje, ze nie jesteś tak naiwny by uważać, że nasz rząd byłby w stanie wygrać wojenkę na dofinanasowanie LOT z Katarem czy ZEA. Wystarczy zerknąć na nadwyżki budżetowe tych Państw. Nie ta liga.
gość_94c28 2019-12-24 11:03   
gość_94c28 - Profil gość_94c28
gość_2b3f7: Widzę, że dalej nie rozumiesz. W UE występują spore ograniczenia odnośnie dotowania linii, ale z drugiej strony przewoźnicy spoza wspólnoty też nie mogą sobie tak po prostu latać po krajach wspólnoty, a potrzebują odpowiednich zezwoleń.
gość_2b3f7 2019-12-24 10:25   
gość_2b3f7 - Profil gość_2b3f7
Dzięki - czyli linie z krajów UE mają gorzej niż te spoza UE, bo przecież prawie każda linia lata poza UE, czyli musi konkurować z dotowanymi liniami spoza. Przekonaliście mnie - jestem za wyjściem z UE.
gość_fd821 2019-12-23 19:45   
gość_fd821 - Profil gość_fd821
Oczywiście, że wolno. Aerofłot, Etihad, Emirates, Qatar i inne są dotowane przez swoje państwa ale latają do UE.
gość_a430a 2019-12-23 18:28   
gość_a430a - Profil gość_a430a
@gość_f5269: wolno. Unia interesuje się zaburzeniem konkurencji na rynku wewnętrznym
gość_f5269 2019-12-23 14:43   
gość_f5269 - Profil gość_f5269
Co na to Unia? To tak wolno dotować linię która lata do UE?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy