Gość Pasażera: Ireneusz Kołodziej (Arup)

Gość Pasażera: Ireneusz Kołodziej (Arup) Arup to spółka, która rekomendowała rozbudowę portu lotniczego w Radomiu i przyczyniła się do odrzucenia pomysłu zainwestowania w lotnisko w Modlinie. Zapytaliśmy Ireneusza Kołodzieja, szefa Arup w Polsce, jak dziś widzi przyszłość portów lotniczych aglomeracji warszawskiej.Pasazer.com: Nie ulega wątpliwości, że aglomeracja warszawska...
23/12/2019 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2c43c 2020-05-23 15:00   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_bf15b niby 2 największe, a pisane jak prowincja prowincji... jeszcze jakieś kompleksy?
ARUP po raz kolejny w formie, tworzenie "faktów" pod tezę, a jak fakty nie pasują to gorzej dla nich
gość_a0a5f 2019-12-29 22:25   
gość_a0a5f - Profil gość_a0a5f
Radom się zepnie finansowo, to pewne. Natomiast przez opóźnienia przetargów będzie miał gorszy start niż to było możliwe. Modlin to wydmuszka, pas będzie wymagał remontu zanim umowa z ryanerem się skończy. Wniosek ARUPa nie mógł być inny czego wielu do dzisiaj nie może przeżyć.
gość_bf15b 2019-12-29 18:10   
gość_bf15b - Profil gość_bf15b
2 największe miasto mazowsza wreszcie otrzyma port lotniczy i może wreszcie skonczy sie kolonialny układ wysysania pieniędzy z budżetu przez ,,użytkownika" Modlina.
gość_d0e2b 2019-12-27 11:17   
gość_d0e2b - Profil gość_d0e2b
Do wszystkich narzekających na rzekomą nieuczciwość analizy Aru - wybór Radomia jest oczywisty jeśli weźmiemy pod uwagę, że zamawiający raport postawił kluczowy warunek, który brzmiał "wybieramy spośród lotnisk nad którymi PPL ma całkowitą kontrolę", więc Modlin, choćby był najlepszym lotniskiem świata po prostu odpada, bo PPL go nie kontroluje, a skoro Modlin odpada w przedbiegach, to wygrywa Radom, bo cóż innego? Szymany? Łódź?
gość_2b3f7 2019-12-24 10:27   
gość_2b3f7 - Profil gość_2b3f7
gość_04dec - tak, Nowogrodzka opanowała Arup, PO i Razem. Znikąd nadziei!
gość_1f2f9 2019-12-24 10:15   
gość_1f2f9 - Profil gość_1f2f9
"Patrząc z perspektywy czasu, wady Modlina, które przyczyniły się do rekomendacji Radomia są nadal aktualne". Pana Ireneusz zapomniał dodać za to, że zalety Radomia nie są już aktualne. ;)
gość_d5acc 2019-12-24 09:51   
gość_d5acc - Profil gość_d5acc
BS - A dla kogo ten wywiad?
ZL - To jest dla telewidzów dziennika wieczornego.
BS - O, to bez kozery powiem pińćset!
... a dla kogo te badania rynku?
gość_4a8c2 2019-12-23 21:24   
gość_4a8c2 - Profil gość_4a8c2
Ktoś jeszcze kupuje te "konsultacje"? wydaje się, że to martwy rynek.
gość_4a8c2 2019-12-23 21:13   
gość_4a8c2 - Profil gość_4a8c2
obecne działania lotniskowe w centralnej Polsce: stwórzmy kilka lotnisk, któreś napewno będzie sukcesem, a reszta nas nie interesuje, niech się męczą i radzą (pomimo, że to my stworzyliśmy ten problem). Proszę o zaprzestanie takich działań.
gość_04dec 2019-12-23 18:45   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Na wymioty ciągnie jak się czyta jak ten PiS kombinuje z CPK, Radomiem, Modlinem i lotniskami z regionów. Oni naprawdę myślą że ludzie są niedorozwinięci. A ARUP przyklepie wszystko co Nowogrodzka zdecyduje, takie są ich "ekspertyzy".
gość_f25ee 2019-12-23 15:19   
gość_f25ee - Profil gość_f25ee
czartery to nie problem, na nie ludzie się zjeżdżają z całej Polski i czy pojadą tutaj czy tam to nie ma znaczenia. Radom może mieć tutaj nawet przewagę. Ale tanie linie to co innego. Swoją drogą ciekawa jaka umowa z Ryanairem się pojawi w Modlinie po 2023 r. To dopiero będzie ekwilibrystyka:)
gość_e25a0 2019-12-23 14:37   
gość_e25a0 - Profil gość_e25a0
Trudno znaleźć uzasadnienie dla którego nie realizowac CPK i infastruktury popawiajacej komunikacje w kraju.
gość_f5269 2019-12-23 14:09   
gość_f5269 - Profil gość_f5269
gość_7e660 - nie łudziłem się że wielu przekonam tym artykułem, "w Polsce za mało ludzi mówi 'Sprawdzam'" - cytat z bardzo Znanej Osobistości. Ja widac nawet na tamtym Portalu faschyzm się zalągł.
gość_3145f 2019-12-23 14:08   
gość_3145f - Profil gość_3145f
gość_7e660 bys sie nie zdziwil, ze ten z pozoru poroniony pomysl z Radomiem jednak wypali.
Jak dla mnie bardziej nietrafionym pomyslem, wrecz bzdura jest budowa CPK.
gość_7e660 2019-12-23 13:46   
gość_7e660 - Profil gość_7e660
Chyba jednak bardzo słabo się przyłożyli do tego raportu lub raport był opłacony pod z góry ustalony scenariusz.
Mega optymistyczne założenia dla Radomia, mega pesymistyczne dla Modlina. Radom to kilkaset milionów wyrzucone w błoto.
Radom nigdy nie osiągnie tych 3 mln które dostarcza Modlin. Chyba że ściągną do Radomia Ryanaira za jeszcze niższe stawki. W 2023 będzie zabawnie gdy zacznie się walka między Radomiem a Modlinem o Ryanaira :-)
Chartery do Radomia nie pójdą bo to jednak daleko. Dodatkowo będzie dużo kosztować.
gość_7e660 2019-12-23 13:30   
gość_7e660 - Profil gość_7e660
gość_f5269
Autor zapomniał dodać że o budowie nowego lotniska rozmawiano już w latach 70-tych tyle że nie miało to sensu.
Teraz zresztą zamiana Okęcia na CPK ma więcej minusów niż plusów. To bardzo ryzykowne dla LOT bo straci swoją przewagę związaną z ograniczoną liczbą slotów na Okęciu.
Do tego ogromne wydatki w skali kraju. Biorąc pod uwagę gospodarkę i demografię są dużo bardziej potrzebne inwestycje.
gość_f5269 2019-12-23 10:04   
gość_f5269 - Profil gość_f5269
Artykuł z portalu który trudno posądzić o odchylenie prawicowo - nacjonalistyczne. Polecam zwłaszcza fragment o lotniskach - zobacz link
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy