LOT pozyska cztery airbusy A320

LOT pozyska cztery airbusy A320 Na mocy umowy ACMI, ważnej do 31 maja 2020 r., dwa samoloty Airbus A320 rozpoczną wykonywanie połączeń dla LOT-u od 14 stycznia 2020 r., a pozostałe dwa rozpoczną loty od 1 lutego 2020 r. Wszystkie samoloty będą stacjonować na Lotnisku Chopina i będą obsługiwać połączenia krajowe i międzynarodowe. - Od kilku miesięcy rozmawialiśmy z LOT-em o...
19/12/2019 14:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3145f 2020-01-10 18:01   
gość_3145f - Profil gość_3145f
Prawda jest taka, ze w obecnej postaci, oraz w ogole, program 737Max przestanie istniec.
Powoli slychac glosy, ze zaden z tych 737Max nigdzie juz nie poleci. Ryzyko jest podobno tak duze, ze nikt nie chce tego na siebie wziasc.
Wiec LOT jeszcze dlugo bedzie skazany na zonglowanie samolotami jakielkowiek marki i producenta.
gość_065c3 2020-01-10 17:12   
gość_065c3 - Profil gość_065c3
MAXy raczej jeszcze długo nie polecą patrząc na kolejne kwiatki jakie wychodzą z tego programu. Po prostu zbyt mocno chcieli przyoszczędzić i wyszło jak wyszło. Nawet pracownicy Boeinga boją się latać MAXami a chyba oni najlepiej wiedzą co tam było rzeźbione.
gość_0f7de 2019-12-27 16:07   
gość_0f7de - Profil gość_0f7de
gość_aaf8c - 100% racji, facet który doprowadził do przewiezienia w rok 10 mln pasażerów musi być drugim Balcerowiczem.
gość_0e1fe 2019-12-27 15:43   
gość_0e1fe - Profil gość_0e1fe
gość_aaf8c
Jakiego upadku?
gość_aaf8c 2019-12-27 13:16   
gość_aaf8c - Profil gość_aaf8c
milczarski będzie do końca życia symbolem upadku LOTu - tak jak "pinokio" morawiecki
demar 2019-12-27 09:25   
demar - Profil demar
@DOMZUK: "W LOT chyba powinni już sobie odpuścić Maxy i 787 z silnikami RR".

Moim zdaniem raczej powinni urzeczywistnić sensowne alternatywy wobec obu.
Skoro już coś zamówili, to trudno zrezygnować. Ale można szukać uzupełnienia lub/i alternatywy.
Dla MAX-ów to oczywiście A321 - na początek nawet CEO z perspektywą na NEO i XLR.
Dla 787 z RR to zakup albo silników rezerwowych (wtedy maszyny latają, zamiast być uziemione), albo negocjacje z GE i kolejne B787-9 (począwszy nawet od 8 sztuki) będą już z silnikami GEnx-1B.

Te cztery A320 od Avion Express w ramach ACMI to będą kolejne Airbusy latające dla LOT-u po A330, A340 i oczywiście wcześniejszych A32x. Coraz trudniej dzisiaj linii lotniczej w Europie radzić sobie bez Airbusów, co potwierdza nawet Ryanair (inwestycja w Lauda), a nawet nasz rodzimy Enter Air (inwestycja w Chair Airlines).
gość_00546 2019-12-22 00:00   
gość_00546 - Profil gość_00546
O ile LH jest zainteresowana przejęciem kolejnej linii w Europie, tak chodzi o LOT, to gdyby LOT nawet był zainteresowany kupnem lub leasingiem A320/321 to Airbus dopisze ich na szary konic listy czekających i samoloty mogą dostać za jakieś 10 lat a to może juz być dla LOTu o wiele za późno. Bo to że Boeing znowu będzie miał jakieś kłopoty z samolotami które zamówił LOT to raczej pewne nawet jeśli to będą kwestie od niego niezależne, np. recertyfikacja 737 MAX przez FAA może być w Europie i Azji nie uznana bo będą ją chcieli sami przeprowadzić a czas leci i samoloty stoją i jeszcze mogą długo stać bo zarówno Europa jak i Chiny mają swoje produkty które chcą sprzedać zamiast 737 MAX. Chiński Comac C919 jest w końcowej fazie testów. Im dłużej LOT czeka z ewentualnym zamówieniem Airbusów A220/320/321 tym większe prawdopodobieństwo upadku.
usuniety 2019-12-21 11:55   
usuniety - Profil usuniety
W LOT chyba powinni już sobie odpuścić Maxy i 787 z silnikami RR. Pytanie tylko czy Airbus jest zainteresowany przejęciem kolejnego klienta Boeinga.
gość_88ef5 2019-12-21 08:22   
gość_88ef5 - Profil gość_88ef5
W końcu zarząd LOTu widzi „światło”, ale w ślimaczym tempie. Lepiej 4 x A320 niż nic.
Powinni dawno temu wyleasingować 30 x A320/A320neo. Przecież Boeing 737 MAX 8 nie będzie latał ani w 2020 ani w 2021. Niestety odszkodowanie od Boeinga nie pomoże zdobyć większy udział rynku przez LOT, potrzebny jest sprzęt.
Grupa Air France/KLM nie „bawi się” sprzętem. Jak zamawia to naprawdę zamawia. zobacz link
gość_edf2d 2019-12-20 23:24   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
Rychło w czas. Spóźnienie jakieś 15 lat.
vscrew 2019-12-20 19:14   
vscrew - Profil vscrew
ACMI oznacza że CAŁA załoga, w tym kabinowa, będzie litewska. A jednak różnice w wyszkoleniu i obsłudze są widoczne, nawet obecnie lecąc A320 GetJet czy samolotami Nordiki. Sam LOT nie ma najlepszego serwisu, młode załogi nie mają podstawowych umiejętności Customer service, ale załogi z wynajętych maszyn są już całkiem nie do zaakceptowania.
gość_185c2 2019-12-20 18:39   
gość_185c2 - Profil gość_185c2
gość_abd57@: i to był ten pełen profesjonalizm, którego teraz brak.
gość_abd57 2019-12-20 13:54   
gość_abd57 - Profil gość_abd57
@gość_185c2 Za poprzedniego rządu nie było sensu kupować czegokolwiek bo LOT miał bana na latanie po Europie przez nieuczciwe rządowe dopłaty.
gość_c2a12 2019-12-20 12:21   
gość_c2a12 - Profil gość_c2a12
gość_f9458
Pilotów na Airbusiki znalazłoby się paru. Jest kilku chłopaków, którzy chętnie wróciliby do Polski i polatali na swoim typie. Nawet w LOTku.
gość_185c2 2019-12-20 10:25   
gość_185c2 - Profil gość_185c2
gość_00546, gość_3c108 - a za poprzedniego rządu wybierali Airbusy? Coś przeoczyłem?
gość_f9458 2019-12-20 10:12   
gość_f9458 - Profil gość_f9458
Szkoda że ACMI? A skąd mają mieć pilotów od Airbusa.
W dry lease mogą brać tylko samoloty do których mają pilotów czyli głównie Boeingi, Embraery i Dash.

To że biorą A320 oznacza że zapewne wszystkie Boeingi (modele starsze niż MAX) są na maksa wynajęte. Nie tylko LOT ma problemy. Pewnie za Boeingi płaciliby jakieś szalone pieniądze. A przy dochodowości LOTU nie może on konkurować np. z Ryanairem

Coraz gorzej będzie z finansami. Te samoloty są na zimę bo LOT pewnie liczy że MAXy wrócą. Na lato musiliby zabezpieczyć znacznie więcej. Być może jednak zrezygnują z feedowania Budapesztu bo tam musieliby ustawić kilka dodatkowych samolotów.
gość_13540 2019-12-20 08:37   
gość_13540 - Profil gość_13540
Boeing powinien uroczyście zbankrutować, ale wcześniej powinien zapłacić wszystkie należne odszkodowania dla linii lotniczych. Chyba, że kolejność będzie odwrotna (?). A LOT niech sobie kupi jeszcze kilka Suchojów. Będzie zabawa.
gość_5783d 2019-12-20 08:23   
gość_5783d - Profil gość_5783d
Dajcie spokój z tymi A-321XLR. LOT-owi potrzeba kombinacji A220-300, A320neo oraz A330-900. Niestety LOT wplątał się w wadliwe 737 i 787 na lata.
gość_3c108 2019-12-20 07:37   
gość_3c108 - Profil gość_3c108
@gość_00546 Nie za tego rządu. Nie mówię, że za poprzedniego to było idealnie ale pod względem nacisków politycznych i przez to braku profesjonalizmu w LOT osiągnęliśmy poziom dna.
gość_82e40 2019-12-19 22:13   
gość_82e40 - Profil gość_82e40
Samoloty będą w ACMI, czyli całe białe i z litewskimi załogami. Dokładnie tak samo jak jest teraz z obecnym A320 od GetJet. Nie ma się zatem czym podniecać, że LOT przekonuje się do Airbusa - nie ma wyjścia.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy