gość_b8a3e
2019-12-08 22:04
Głupota ludzi piszących o paczkach w maśle lub o świętych krowach jest porażająca. Ci ludzie odpowiadają za bezpieczeństwo setek tysięcy ludzi jednocześnie, a w takiej sytuacji nawet sekunda dekoncentracji czy nieuwagi może skończyć się tragedia. To nie McDonald, ze każdy może tu pracować.
gość_0ff30
2019-12-08 11:07
@gość_3b546 to proszę zacytuj mi te magiczne przepisy EASA o czasie pracy kontrolerów. bardzo chętnie je poznam. Bo prawda jest taka, że prawodawstwo europejskie pozostawiło kwestię czasu pracy ATC każdemu ANSP z osobna. Jeżeli zaś chodzi o Maastricht, które tu przytaczałeś to tamtejsi koledzy mają prawie dokładnie taki sam zapis. Czyli minimum 25% przerwy całego czasu pracy na stanowisku operacyjnym. Nie wiem jak jest w DFS, ale prawdopodobnie oni także posiłkują się ICAO DOC 9966. Nie wiem jak pracują na wieży w EPWA. Wiem jak pracuje się na innych wieżach w kraju. I wychodzi, że na 7.5h pracy masz 2h przerwy, czyli zgodnie z normami i identycznie jak w Maastricht.
gość_3b546
2019-12-07 11:33
wygląda na to , że ci z "wieży" za dobrze mają ... nie doceniają tego co mają !!! a mają się jak pączek w maśle !!! ktoś już zadał pytanie ile dziennie pracują a ile odpoczywają ? I proszę nie powoływać sie na przepisy !!! bo w Rhain control czy Maastrich control zupełnie inaczej to wygląda ( EASA przepisy dla wszystkich są te same )
Bo na kierownika nie każdy się nadaje
gość_37861
2019-12-06 14:44
Nie od dziś wiadomo, że kontrolerzy ruchu to święte krowy, które robią wszystko by nie dopuścić nowych.
Najwięcej zarabia kierownik kontroli obszaru ACC. Jego wynagrodzenie to 52 tysiące złotych brutto miesięcznie.
Zarobki kontrolera ruchu lotniczego rosną wraz ze stażem. Dodatek stażowy wynosi od 3% do 20%. W ten sposób Polska Agencja Żeglugi Powietrznej stara się zatrzymać najlepsze talenty w kraju.
Warto wspomnieć, że kontrolerzy ruchu lotniczego mają dodatkowy, 15-dniowy płatny urlop. Oprócz tego PAŻP prowadzi Pracowniczy Program Emerytalny, gdzie odkłada dodatkowe 7% pensji pracownika.
A teraz zagadka, ile h dziennie pracuje kontroler a ile odpoczywa ?
gość_5d801
2019-12-06 12:03
Szanowni Państwo,
Jako przedstawiciel zespołu kontrolerów, z którym Polska Agencja Żeglugi Powietrznej toczy uparty spór, zapominając chyba całkowicie o priorytecie, jakim jest bezpieczeństwo bieżącego ruchu, pragnę sprostować nieprawdziwą informację zawartą w tym artykule.
Dzisiejsza przerwa w operacjach lotniczych wynikała z błędnie stworzonego, przez kierownictwo, dziennego rozkładu pracy. W pewnym momencie nie było już kontrolera, który mógłby prowadzić ruch nie łamiąc przy tym przepisów dotyczących maksymalnego czasu pracy na stanowisku operacyjnym.
Żaden z kontrolerów nie opuścił wieży dzisiejszego ranka. Przeciwnie, robiliśmy wszystko by przywrócić normalne funkcjonowanie lotniska tak szybko, jak było to tylko możliwe, z zachowaniem należnego pasażerom i liniom lotniczym poziomu bezpieczeństwa.
Uprzejmie prosimy o niepowielanie nieprawdziwych informacji. Po najnowsze informacje na temat sporu zapraszamy na stronę na Facebook'u:"Protest Kontrolerów Ruchu Lotniczego Wieża Okęcie / ATCO TWR EPWA"
Z poważaniem,
Kontroler Ruchu Lotniczego TWR EPWA
gość_6e030
2019-12-06 11:26
Oczywiście, że był związany z napiętą sytuacją wśród kontrolerów. Dyrekcjo PAŻP: nikt w wasze kłamstwa nie wierzy.