Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9f00f
2019-12-09 14:57
Dla pasażerów zmieni się o tyle, że z POZ, WAW i będą mieli nieco bliżej (30 km) na "główne lotnisko"-TXL bez konieczności przebijania się przez całe miasto. Ci ze Szczecina też. Linie lotnicze dalej będą te same i nadal dość wyraźny podział- tańsze do SXF a lepsi(chociaż nie wszyscy np. U2) na BER. Pomijam aspekt wygody, lepszych warunków, nie wiem jak z dojazdem transportem zbiorowym TXL vs BER, ale raczej nie będzie gorzej.
gość_95db3
2019-12-09 12:38
Rzeczywiście:
- obecny stan decyzyjny jest taki, że lotnisko Tegel ma być, w 8 dni po otwarciu BBI, zamknięte. Referedum, które się już odbyło miało charakter niewiążący. Większość głosujących była za dalszym funkcjonowaniem Tegla. Tu najprawdopodobniej grzebiąc w Internecie w poszukiwaniu różnych informacji wpadłem na stary tekst i nie zwróciłem uwagi na datę. Oczywiście w ciągu najblizszych ponad 10 miesięcy decyzja ta może byc zmieniona.
- data otwarcia BBI to oczywiście koniec października 2020. Tu popełniłem błąd "mechaniczny".
Za pomyłki przepraszam. Obiecuję być bardziej uważnym.
Ciekawa jest uwaga jednego z czytelników, że będę teraz żałował, iż czytelnicy moich tekstów mają mozliwość ich komentowaniu. Można ją interpretować na dwa sposoby. Cóż , do merytorycznej dyskusji jestem przyzwyczajony. Przydaje się ona i autorom tekstów i czytelników. Nikt nie jest nieomylny. A komentarze napastliwe, wulgarne itp. Cóż taki jest Internet i uniknąć można takich uwag tylko niic nie pisząc
Marek Serafin
gość_b0980
2019-12-09 10:56
gość_3104a - bardzo sensowny komentarz. Jestem z Wrocławia i wiele razy coś takiego przerabiałem. Jak do tej pory najwięcej lotów dalekodystansowych odbywałem z Berlina. Warszawa (Polska) zawsze odpadała przez cenę. Z Wrocławia raz mi się udało polecieć do Nowego Jorku. I jeszcze mi się zdarzyło Drezno do Tajpej. A tak to tylko Berlin ze względu na zawsze zdecydowanie lepszą okazję cenową - z dojazdami, z parkingiem, z hotelem (w różnej konfiguracji).
gość_3104a
2019-12-09 08:33
Dużo bliżej do CPK z POZ w innym sensie:
pociąg na CPK będzie bezpośredni,
plus ewentualnie całość na jednym bilecie,
odcinki krajowe są tańsze niż międzynarodowe,
pociągów do B jest 5 na krzyż: pierwszy przyjeżdża do B po 12:25 a ostatni odjeżdża z B o 16:45.
Jadąc autem mamy bramki + parking.
Jedyne sensowne połączenie to rzeczywiście FLIXBUS =>3,5h.
Dojazd do BER jest rzeczywiście trudniejszy ale wszystko zależy od różnicy cenowej jaka nam na bilecie wyskoczy.
Najważniejsze by mieć świadomość i w kalkulować cenę dojazdu czyli max 200 w 2 strony do ceny biletu by wycieczka się opłacała
adam7691
2019-12-09 01:12
gość_f0784: dużo bliżej, Poznań - Baranów 271 km, Poznań - Berlin 270 km (wg Google Maps), więc chyba nie jest dużo bliżej,
Czy BER zabierze pasażerów z zachodniej Polski, pewnie tyle samo, w większym stopniu to będzie zależało od możliwości skorzystania z połączeń.
Dlaczego z POZ nie warto jechać pociągiem, po 1: bo trzeba się przesiadać, po 2: jest Flixbus, tani i wygodny
gość_cf95f
2019-12-09 00:14
@styrian ty i wielu innych znafców stąd już dawno powinni zasiadać w fotelach prezesów lub zarządach największych linii, bo zawsze wiecie lepiej od każdego ;]
gość_3104a
2019-12-08 22:34
W wielu przypadkach latanie z Berlina jest tańsze niż z PL, pewnie to się bierze z faktu, że większa konkurencja czy to linii sieciowych czy LCC. Dolecieć można do większej liczby miejsc na świecie.
Swego czasu a trochę na biletach sie znam, szukałem koleżance biletu do Kolumbii, sprawdzając wszystkie możliwe kombinacje z TXL bilet wyszedł 400euro mniej niż najtańszy z WAW.
Czy BER jest zagrożeniem? Trochę tak bo pewnie oferty zwłaszcza promocyjne będą ciekawsze, patrząc jednak jak na lotnisko w CPK będzie się można szybko z całej Polski dostać ale też na politykę sprzedaży biletów gdzie np. takie AirFrance to nie będzie już tylko WAW ale trochę większy region, więc linie zapewne będą puszczały wielkie samoloty by ruch z całej Polski przez jakiś HUB ściągnąć.
Ciekawsze pytanie czy CPK nie zabije LOTu, gdzie trzeba zapewnić siatkę przesiadkową jak i dobry produkt p2p, gdzie momentami WIZZ z WAW bardziej wymiata oferując loty na A321neo (239pax)
gość_b8a3e
2019-12-08 22:19
Potwierdzonych terminów otwarcia BBI było już tyle, ze jak czytam takie wiadomości to nie wiem czy śmiać się czy płakać, bo jakoś trudno mi w to otwarcie uwierzyć. A co do różnych decyzji, sieci kolejowych, dojazdów itp., to jak dla mnie wystarcza jedno - gdy planowano i rozpoczynano budowę BBI bardzo twardo mówiono, ze otwarcie tego lotniska nastąpi z przeniesieniem z dnia na dzien 100% ruchu z TXL, które zostanie zamknięte na wieki, tak jak Tempelhof. Pewnie gdyby BBI zostało uruchomione w terminie tak by się stało, ale obecnie już wiadomo, ze TXL będzie nadal funkcjonować. W innym wymiarze, oczywiście doczeka się przebudowy i modernizacji terminala, ale nie zastąpią go bloki mieszkalne. Jak zatem widać, niemiecki pragmatyzm ma się dobrze. Miejmy nadzieje, ze i u nas weźmie górę.
Sieć szybkiej kolei z Wrocławia, Szczecina i Poznania do Berlina? A z którego palca to wyssane? Poza tym jak na razie zarówno z Poznania, jak i ze Szczecina dojazd pociagiem jest wystarczająco sprawny, by niczego nowego nie budować. Jedynie Wrocław ma kiepsko, co w niczym nie zmienia faktu, ze Polacy nie przepadają za koleją, wola rożnego autoramentu busy lub własne samochody, wiec po co ta rzekoma sieć?
gość_d911a
2019-12-08 22:00
O co chodzi z "czarnym ludem" bo jha tego nie kumam? To ortograf? Bo "czarny lód" też nie jest dla mnie czytelny
p@#
gość_466a5
2019-12-08 16:41
Teraz to śmieszkowanie, a w tamtych latach to było na poważnie. Przypominam że mówiono że BBR zostanie połączone siecią szybkich kolei z Wrocławiem, Poznaniem i Szczecinem aby zasysać stamtąd ruch pasażerski, dworzec miał być pod terminalem. Ponieważ nie wspominano o tym żeby Niemcy sfinansowali budowę tej sieci kolejowej, należy przypuszczać że byli dogadani z ówcześnie rządzącymi i Polska miała to sfinansować. W tym świetle nominacja na szefa rady europejskiej staje się bardziej zrozumiała.
gość_7b715
2019-12-08 16:34
Wszystkie porty lotnicze są be ,tylko nacz CPK jest wielki -skąd my to znamy
gość_b0957
2019-12-08 16:26
dla PL nic, od kiedy nowy terminal po drugiej stronie pasa jest zagrożeniem? u nas Janusz&Grażyna tylko na wakacje i chłopaki do roboty latają... biznes i dalsze trasy to warszawka...
gość_3104a
2019-12-08 16:25
Coś mi się wydaje, że Pan Marek jeszcze będzie żałował możliwość komentowania jego twórczości.
gość_3145f
2019-12-08 15:01
W artykula sa pewne niescislosci i bledy.
Data otwarcia BER to koniec pazdziernika 2020 potwierdzona juz.
Referendum na temat TXL juz dawno sie odbylo i mieszkancy chca by Tegel zostal otwarty.
Niestety wladze miasta chca zamknac TXL 8 dni po otwarciu BER.
Chce jeszcze nadmienic, ze padla decyzja, ze stary terminal Schönefeld bedzie nadal obslugiwal pasazerow, tam beda prawdopodobnie loty tanich linii.
Dopiete sa prawie wszystkie terminy korektur, polaczenie kolejowe jest gotowe,
oprocz tego docierac tam beda linie S-Bahn.
W budowie jest tez Dresdner Bahn, ktora po oddaniu do uzytku bedzie umozliwiala szybkie dotarcie na lotnisko BER.
gość_f0784
2019-12-08 13:31
BER napewno podbierze pax WAW. Sporo pasażerów z terenów od granicy do wysokości Poznania pojedzie zamiast do WAW do BER, bo po prostu będzie dużo bliżej. Chodzi tu tylko o kierunki dostęne tylko z większych lotnisk. Na szczęście BER nie będzie jednak zagrożeniem dla POZ i WRO. Nikt nie będzie jeździł do BER jak bliżej mu do POZ czy WRO.
IAG jest zaintwresowane Finnairem? Od kiedy?...