United Airlines zamawia 50 airbusów A321XLR

United Airlines zamawia 50 airbusów A321XLR Amerykańskie linie United Airlines sfinalizowały rozmowy z europejskim producentem i podpisały kontrakt opiewający na 50 airbusów A321XLR (Extra Long Range). Jego wartość może sięgnąć 7 mld dolarów (27 mld złotych).– Airbus A321XLR jest idealnym zamiennikiem dla starszych, mniej wydajnych samolotów obecnie użytkowanych na trasach pomiędzy niektórymi...
06/12/2019 08:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-12-06 22:42   
demar - Profil demar
@gość_04dec: dla LOT-u konkurencja na A321XLR może być problemem, nawet jeśli politycznie będą wprowadzane ograniczenia (np. z powodów środowiskowych).

W KRK już od maja 2020 ma wystartować American Airlines z ofertą do ORD. Czy naprawdę ktoś zabroni zwiększyć tą ofertę za kilka lat z pomocą A321XLR ?
Albo czy w KTW istnieją jakieś istotne ograniczenia środowiskowe ?
Czy GDN albo WRO nie będą patrzeć życzliwie na ewentualną ofertę dalekich lotów?
Albo np. Budapeszt - tu ograniczenia naszego rządu nie będą dotyczyć, a kilka A321XLR na pewno znajdzie swoje zastosowanie i ograniczy popyt na LOT-owskie B787.
A inne porty, choćby PRG, czy nawet BTS nie mają swoich ambicji?
Każdy jeden A321XLR bezpośrednio zza ocean albo do Indii czy Chin z mniejszych portów to o tyle mniej pasażerów korzystających z hubu (WAW, CPK, FRA - wszystko jedno).
Brak przesiadki i nawet 30% niższy koszt per pax ma tu ogromne znaczenie.

Być może dzisiaj "LOT się nie martwi", ale co będzie za kilka lat to się jeszcze okaże.
gość_04dec 2019-12-06 17:16   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Dla LOTu to żaden problem bo wszędzie na lotniskach gdzie rządzi PPL/PiS powiedzą że są ograniczenia środowiskowe i nie ma wolnych slotów i po konkurencji, tak jak na lotnisku Chopina. Tak więc LOT się nie martwi że z regionów będą loty P2P za ocean przy użyciu A321XLR bo ich tam nie będzie. "Konkurencja" a la PiS.
gość_6d13e 2019-12-06 16:21   
gość_6d13e - Profil gość_6d13e
Jedna uwaga: zużycie paliwa zostało zmniejszone o ok. 30 proc. na każdego pasażera, porównując z Boeingiem 757-200 a nie A321ceo.

gość_2312c 2019-12-06 15:07   
gość_2312c - Profil gość_2312c
LOT śpi wszyscy biorą A350, A20N, A21N, A321XLR, a lot lata (albo naprawia) 787, 738M i dashlinery
gość_ec29c 2019-12-06 11:50   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@demar

I LOT też powinien. A321LR i A321XLR w konfiguracji biznesowej, coś takiego jak zamówił SAS. I A321XLR w konfiguracji turystycznej, bez leżanek, na około 200 paxów.
gość_6d13e 2019-12-06 09:47   
gość_6d13e - Profil gość_6d13e
Drobna uwaga: te 30% niższe zużycie paliwa to w porównaniu do Boeinga 757 a nie Airbusa 321 ceo ;-)
demar 2019-12-06 09:14   
demar - Profil demar
To rozsądny wybór ze strony United.
Praktycznie wszystkie duże amerykańskie linie latające przez Atlantyk zamówiły już A321XLR.
Tylko patrzeć jak A321XLR zawita również na polskie lotniska (również poza WAW).

Warto też pamiętać, że w tej chwili jest już zamówionych ok. 400 sztuk wersji A321XLR
(liczba wszystkich zamówionych A321neo na koniec listopada przekroczyła 3200 sztuk).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy