Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691
2019-12-09 01:18
admin: utylizacja to wykorzystywanie, może i masz rację, ale jest to tak samo głupie jak flota pojazdów
gość_cf95f
2019-12-08 23:53
aż piękne... LOT sam siebie uwalił slotami, a lotnisko odgórnie uwalone, bo po co się rozwijać...
gość_3104a
2019-12-08 17:04
Dziwie się tylko, że Łódź jak i Lotnisko w Łodzi nie wykorzystuje sytuacji.
Przy bardzo dobrym skomunikowaniu Lotniska LCJ z Warszawą mogli by ugryźć kawałek tortu
gość_185c2: Polecam czwartą klasę podstawówki, bo to wiedza na tym poziomie. Jak Pan przyswoi podstawy interpunkcji, wtedy możemy rozmawiać. Synonimami utylizacji jest: wykorzystanie, recykling, recyrkulacja. A termin "utylizacja floty" jest powszechnym terminem używanym w lotnictwie w znaczeniu wykorzystania floty.
gość_6e0e4
2019-12-07 01:01
Ponawiam pytanie kolegi niżej - czy ktoś wie jakie linie nie dostały slotow na WAW, zwłaszcza long-haul? Przypuszczam, ze American, ale kto jeszcze?
@gość_02917
Póki co nic oficjalnego z tym zamówieniem, ale od paru tygodni po forach lotniczych takie info śmiga, więc coś możliwe że coś jest na rzeczy.
gość_185c2
2019-12-06 23:03
admin@: Z Pana odpowiedzi jasno wynika, że nie rozumie Pan tego, co czyta.
gość_185c2: Naprawdę muszę tłumaczyć?
pierwsze znaczenie: wykorzystanie - tu jest przecinek, po którym następuje wyjaśnienie drugiego znaczenia: wykorzystywanie surowców odpadowych i produktów procesu przemysłowego jako surowców wtórnych do dalszej produkcji.
Ktoś spał na lekcji języka polskiego gdy było o interpunkcji.
gość_02917
2019-12-06 21:15
mflyer: Masz rację, LOT niechętnie odda E-jety. I jeśli zostaną to A220 raczej nie zobaczymy. Do tego ma przecież zaplecze techniczne pod Embraery jako LOTAMS które obsluguje też innych, zapewne z odpowiednią marżą i dzięki niskim kosztom robotogodziny w Polsce chcieliby by tak zostało. E2 ma z kolei mało zamówień, koło 170, podczas gdy A220 ma ponad 500. Powody mogą być różne i nie chcę w nie wchodzić.
Skąd to info o E195 po Azulu? Potwierdzone czy w 'trawie piszczy'? Była by super opcja by zastąpić flotę E170 i E175 (a jak tyle ich jest to może i Q400 i zostawić parę E175).
Jestem niezmiernie ciekawy co ogłoszą w przyszłym roku :)
gość_7093a
2019-12-06 19:51
Modlin jest zapchany podczas dnia ale cala noc jest dla czarterow i przypuszczalnie w przyszlym roku na wakacje bedziemy latac z Wmi noca. Zreszta tak jak jeszcze pare lat temu z Waw.
gość_185c2
2019-12-06 17:42
admin@: Drogi adminie - w linku, który podajesz, czytamy: "wykorzystanie, wykorzystywanie surowców odpadowych i produktów procesu przemysłowego jako surowców wtórnych do dalszej produkcji; głównym przykładem utylizacji jest recykling". Slot nie jest surowcem odpadowym ani produktem procesu przemysłowego. Zdanie wypada doczytać do końca, zamiast zatrzymywać się na pierwszym wyrazie.
gość_96a22
2019-12-06 16:46
Mogą skorzystać takie lotniska jak Łódź, Lublin, czy Bydgoszcz, bo gdzieś te czartery trzeba przełożyć i pewnie też nie da się do zapchanego Modlina. Gdy rejsów czarterowych będzie mniej z Chopina, to ceny w biurach podróży będą wyższe. Obecnie wielu ludzi z Bydgoszczy twierdzi, że lata czarterowo z Chopina, bo jest taniej. Było taniej w wyniku ogromnej oferty, ale to się teraz zmieni na korzyść lotnisk regionalnych.
gość_31a2d
2019-12-06 15:52
Ryanair Sun stralil bardzo duzo slotow, zostalo im 9 (4.5 rotacji w tygodniu). 4x tygodniowo do Szczecina raczej nie poleca, wybiora kierunek wakacyjny (w rotacji W), tak jak wystosowali w aplikacji o przyznanie slotow na Sycylie. Razem z tym Szczecin moze tez nie dostac rotacji do Manchesteru, bo Ryanairowi sie nie ulozy rotacja dzienna (np. WAW-SZZ-MAN-SZZ-WAW-PMO-WAW). Sloty ktore Ryanair by otrzymal prawdopodobnie pozwalalyby na taki manewr.
Ryanair jest w kiepskiej sytuacji gdzie nie moze sie rozwijac w Wawie przez ograniczenia infrastrukturalne - Modlin pelen a WAW nie ma dla nich slotow.
A to pomaga LOTowi.
gość_9badd: utylizacja oznacza przede wszystkim wykorzystanie. Wystarczy sprawdzić sjp:
zobacz link zanim zarzuci się komuś brak znajomości j.p. i bełkot!
gość_37861
2019-12-06 14:32
Sami sobie przecież te ograniczenia wprowadzili, właśnie po to by konkurencja nie mogła wejść na większą skale.
Jak znam życie to podobnie będzie z CPK, gdzie na początku będzie kopiuj wklej jak na Okęciu a później stopniowo będą otwierać poszczególne terminale by inne linie nie mogły szaleć.
Widać każdy dba o swoje podwórko.
Z chwilą odziemienia MAXów zapewne LOT ogłosi zamówienia, zapewne już otrzymał spore zniżki za uziemione samoloty.
Gdyby ogłosili zamówienie teraz to prasa by ich zjadła
gość_c6d6a
2019-12-06 13:26
To w takim razie ile procentowo LOT wykorzystuje swoje sloty obecnie? Pytam ze wzgledu na ich nieznaczny wzrost rok do roku i efektywne mozliwosci rozwojowe siatki polaczen
@gość_31a2d
W swoich wyliczeniach zapomniałeś o Embraerach, których LOT posiada najwięcej w swojej flocie, więc na pewno nie będzie się ich pozbywał. Ba, prawdopodobnie zamówionych jest kolejnych 20 E195 (ex-Azul).
gość_31a2d
2019-12-06 13:18
zk1521: zgadzam sie. Miala byc konsolidacja floty krotko i srednio dystansowej, a jakos tego nie widac.
PGL chce bawic sie w leasing z 1mld zlotych? nic za to nie kupia. Nie ma sensu zamawiac 3-5 maszyn pokroju A320 ktore przy tej skali osiagna slabe znizki.
Czy maxy wroca czy nie, trzeba sie otworzyc na nasze 'rodzinne' Airbusy.
A220-100 i A220-300 to nie sa samoloty europejskie, ale mozna je powiazac z zakupem A350 lub A330neo ktore sa duzo tansze.
Koncowa flota mogla by byc taka:
Dash Q400 - zachowac. Idealne na loty po kraju, b.malych rynkach. Ekonomiczny, gdyby tylko nie to podwozie...
A220-100 (na operacje do LCY i nowe kierunki/niskie oblozenia)
A220-300 (na operacje krotkodystansowe, rozwijajace sie polaczenia)
737Max LUB A320 - na polaczenia euopejskie i sredniego zasiegu
B787/8/9 oraz A330neo/A350-900 na dalekie dystanse. LOT moze inwestowac w drogie maszyny typu A350 albo zadowolic sie A330 neo. Sa duzo tansze w zakupie i leasingu, przesestowane w boju. Nie jestem pewien jak wyglada ich ekonomia wzgledem A350 i gdzie jest punkt przesilenia (pracuje w zlej czesci firmy zeby miec te dane) ale LOT moglby obsluzyc wiekszosc siatki LH tymi maszynami. Monitoring sytuacji z silnikami RR w 787.
gość_82c69
2019-12-06 12:58
BARDZO interesuje mnie jakie linie lotnicze spoza Polski nie otrzymaly slotow, zwlaszcza na polaczenia long-haul. Czy ktos cos wie?
gość_1025a
2019-12-06 11:32
ludzie CPK nie powstanie a jeli nawet to nie wczesniej niz 10 moze i wiecej lat!!! Obawiam sie tez ze nawet jak CPK powstanie w tej bardzo odleglej perwspektywie to do tego czasu LOT moze zniknac a jesli cudem przetrwa to konkurencja ze stony innych lini tradycyjnych bedzie ogromna... Uwazam, ze to co napisal @surfRider ma jak najbardziej sens i wrecz wydaje sie niezbedne by cokolwiek LOT mogl planowac...