Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Groentje
2019-12-06 15:44
Faktycznie, sorry!
gość_2a2c4
2019-12-06 12:06
No chyba jednak na 72;) 77 był w 2017r.
Groentje
2019-12-06 08:44
Kraków jest na 77 pozycji, nie na 72.
gość_e5c69
2019-12-05 22:07
Valencii nie dogonimy, Ibize tak. Krakow zakonczy wynik na poziomie 8,4mln Ibiza ok 8,25-8,3mln. Keflavik nie dociagnie nawet 8mln. Ibiza podaje na biezaco wyniki- wystarczy poszukac-wzrosty praktycznie zadne.
Ad gość_e5c69: Istotnie, Kefalvik zaliczy duży spadek po upadku Wow i zapewne znajdzie
się za KRK. Z ibizą sprawa nieco trudniejsza. Mogą istotnie zmiejszyć ruch na lotnisku,
biorąc pod uwagę, że w tym roku wprowadzono dla turystów silne obostrzenia po protestach
stałych mieszkańców wyspy, który mają juz dość pijanych i awanturujacych się Angoli
i Niemczurów. Jesli jednk Ibiza utrzyma choć niewielkie wzrosty, różnica miedzy nią i KRK
będzie minimalna. Najtrudniej będzie z Walencją. Jeśli zachowa choć połowę dynamiki z roku 2018, będzie przed Krakowem.
gość_e5c69
2019-12-05 19:59
Do Ortler: Wyprzedzimy rowniez na 100% Keflavik (ogromne spadki po upadku Wow-a) oraz najprawdopodobniej Ibize (moga skonczyc na malym minusie). Wychodzi mi w najgorszym wypadku miejsce 64
W związku z tak znakomitymi wynikami za 11 ostatnich miesięcy należy spodziewać się,
że KRK przesunie się z 72 pozycji na liście największych pasażerskich portów lotniczych
Europy (za rok 2018) w okolice miejsca 65 w roku bieżącym. Wyprzedzimy bowiem prawdopodobnie takie porty jak Bordeaux Merignac, Goeteborg Landvetter, Malta Laqua,
Sofia Airport, Riga International, Heraklion International. W roku 2018 odprawiły one
co prawda nieco więcej pasażerów niż KRK, lecz ich dynamika jest znacznie niższa.
Wyprzedzenie trzech innych portów: Valencia Airport, Brussels Charleoi oraz Ibiza Airport
jest bardzo niepewne zw względu na sporą przewagę nad KRK w ilości odprawionych
PAXów za rok 2018. Nie uda się natomiast wyprzedzić zajmujacego 62 pozycję (za
2018 r.) lotniska Giuliemo Marconi w Bolonii, ani zajmujacego 61 pozycję (za 2018 r.)
Europortu w Bazylei. Natomiast Warszawa Okęcie utrzyma przwdopodobnie swoją 33
pozycję, gdyż dynamika lotniska Pułkowo pod St. Petersburgiem 32 na liscie za 2018 r.
jest wyższa niż Okęcia.
gość_7622a
2019-12-03 15:54
Do autora artykułu: Czy dane odnośnie oferowania w listopadzie, podane na podstawie OAG Schedule Analyser, dotyczą lotów rozkładowych, czy może były skorygowane o przekierowania związane z mgłami?
gość_18306
2019-12-03 01:20
Skoro autor informacji zauważył "że wynik mógłby być jeszcze lepszy gdyby nie mgły" to szkoda, że nie dopytał na lotnisku ile było w listopadzie faktycznie przekierowań. Czy aż kilkadziesiat tysięcy utraconych pasażerów jak ktoś tutaj napisał ?!
gość_9cf17
2019-12-02 22:23
gość_edf2d wiadomo, że przyrost zwolni - nawet to spowolnienie jest wskazane dla komfortu podróżnych, żeby mieć czas na rozbudowę lotniska, ale fakt że KRK wskoczyło na wyższy level zostaje. Okolice 10 mln to już jest niezły wyczyn jak na lotnisko regionalne a planowany wzrost pax w 2020 roku w wielkości około kolejnego 1 mln to też jest szacun...
gość_edf2d
2019-12-02 18:54
Super, są wzrosty ale wiemy, że za ok. dwa lata wszystko zwolni w KRK. Balice to w pewnym sensie analogia Okęcia; lotnisko powoli zaczyna się dusić, a perspektywa przyszłości nie jest jakoś wybitnie optymistyczna. I o ile stołeczne lotnisko będzie na pewno jakoś zwiększone w przyszłości, Balice mają ciężki żywot w kategoriach ekspansji, bo tu o budowie nowego lotniska nie ma mowy.
KRakowiak
2019-12-02 18:34
@gość_d8ef8, ec29c napisał wyraźnie, że z odjęciem przesiadkowiczów. Wtedy wyniki się rzeczywiście mogą wyrównać.
gość_af687
2019-12-02 17:57
Kolega d8ef8 widzę że nie czyta ze zrozumieniem bo koledze ec29c chodziło o pasażerów p2p a nie tranzyt odlicz sobie pasażerów tranzytowych zwłaszcza w WAW to słupki zaraz ci spadną
gość_7b715
2019-12-02 17:42
130 tysięcy więcej jak w listopadzie roku ubiegłego na ponad 30 nowych tras- wskaznik zapelnienia samoltów marny
gość_d8ef8
2019-12-02 16:36
gość_ec29c - tak, bardzo zbliżona. Już w tym roku WAW samo będzie mieć około 18,5 mln. + WMI 3 mln, więc tylko w 2019 roku duoport WAW-WMI to 21,5 mln. Więc, gdzie Ty tu widzisz równowagę, nawet w przybliżeniu?
gość_9a53e
2019-12-02 16:02
Gratulacje. Oby przyszły rok był jeszcze lepszy. Powodzenia,
gość_9cf17
2019-12-02 14:14
Szkoda tych kilkudziesięciu tysięcy straconych przez mgłę pasażerów, ale przynajmniej inne lotniska-głównie KTW skorzystały na tym. Wynik i tak jest imponujący a grudzień powinien być jeszcze trochę lepszy.
gość_ec29c
2019-12-02 13:26
To ja proponuję konkurs dla forumowiczów: mógłbym łatwy, czyli czy będzie ponad 10 mln w 2020 (na 90% będzie). Ale proponuję trudniejszy: który duoport KTW+KRK, czy WAW+WMI obsłuży więcej pasażerów zaczynających/kończących podróż w 2020?
Czyli sumujemy KTW+KRK minus przesiadkowicze i WAW+WMI minus przesiadkowicze.
Ja obstawiam, że liczba będzie bardzo zbliżona, i w jednym i w drugim przypadku około 16 - 17 mln.
Pewnie gdyby nie ta kochająca najbardziej KRK w Polsce mgła, byłoby pewnie 7 stów pax. A i tak imponujące liczby odprawianych pax. Gratulacje dla Balic
Kilka miesięcy temu w komentarzach jeden z zarejestrowanych użytkowników (czyli raczej nie troll jak to często ma miejsce w przypadku gości) zapowiadał, że nadchodzi do KRK uderzenie sojuszu Oneworld ze wschodu i zachodu. Jeśli chodzi o zachód to jak najbardziej trafnie przewidział wejście American Airlines - a czy jeśli chodzi o wschód to są jakieś nowe informację/doniesienia, może póki co zakulisowe?