Raport: Londyn City sukcesem LOT-u. Poza Budapesztem

Raport: Londyn City sukcesem LOT-u. Poza Budapesztem PLL LOT połączenia do Londynu-City uruchamiał stopniowo. Najpierw ruszyła trasa z Warszawy (7 stycznia br.), następnie z Budapesztu (18 lutego). W maju br. wystartowały loty z Wilna. W tym ostatnim przypadku, rejsy obsługiwane są na innych zasadach niż z pozostałych dwóch stolic. Przewoźnik był bowiem zwycięzcą konkursu ogłoszonego przez litewski rząd.- LOT...
09/12/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2f080 2019-12-11 15:13   
gość_2f080 - Profil gość_2f080
Sorry, ale przytoczone dane nie wyglądają na sukces. Może dla laika....
gość_b7ff1 2019-12-11 12:41   
gość_b7ff1 - Profil gość_b7ff1
Czekam kiedy pojawi się połączenie z KRK do LCY. Myślę, że pomimo dużej konkurebcji na tej trasie LO miałby bardzo duże obłożenie a tera cały tort z KRK bierze FR, W6 i BA.
Czekamy na połączenie LO z KRK do Londynu
gość_ec29c 2019-12-10 11:26   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_4dcba

To akurat nieprawda: BUD-NY był jednym z dwóch, obok Aten kierunków nieobsługiwanych z powyżej 100 tyś. paxów rocznie w regionie. Z BUD Seul, Los Angeles i być może Tokio to podstawowe kierunki, które nie powinny powodować pytać "czy?", tylko "jak?".
gość_ec29c 2019-12-10 11:23   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Z tego widać, że z Zagrzebia, czy nawet Wrocławia LCY miałby lepsze rezultaty, niż ten z BUD, czy ewentualny z KRK. I widać, że można zwiększyć liczbę lotów WAW - LCY i skorzystać z niższych opłat poza godzinami szczytu. Uważam, że LCY to strategicznie bardzo dobry ruch, choć jestem zwolennikiem A220-100.

Moim zdaniem w przypadku BUD trzeba zadać pytanie, czy LOT używając E190/195 w BUD ma w ogóle szansę walczyć z bardzo silną konkurencją? Może lepiej byłoby wstawić używane Q400, czy nowe ATR 72-600 i latać nimi dwa - trzy razy dziennie? Poczytajcie artykuły pana Serafina o walce trzy loty na E145 vs. dwa loty na Boeingach. Można by też rozważyć A220-300, też po to by latać dwa - trzy razy dziennie, i ewentualnie A220-100 na LCY.

Konkurencja w BUD jest silna i ma wolę walki, w odpowiedzi za ogłoszenie Stuttgartu Eurowings zwiększył liczbę lotów do trzech dziennie, natomiast za BRU nie rezygnując z Charleroi uruchomi dodatkowo BRU.

Na koniec chciałbym pochwalić planistów: samolot z Wilna przylatuje wcześniej i leci potem do Warszawy. Natomiast ten z Warszawy leci potem do Wilna. I widać, że to działa, BA zrezygnowało z trzeciego lotu z LHR.
gość_3d798 2019-12-10 01:33   
gość_3d798 - Profil gość_3d798
LOT pozyskał nowy we flocie, wyspecjalizowany typ samolotu (czyt. drogi) by wozić paxów z Europy Wschodniej, zapewne przy niskiej marży przy wypełnieniu 70 proc. - to faktycznie sukces.
gość_2e4a4 2019-12-09 22:36   
gość_2e4a4 - Profil gość_2e4a4
Skąd komentującym "wiadomo", jakie są źródła "brutalnej prawdy" i tak dalej? Czy aby nie są to paluszki (wierzę że czyste). Jeśli jakieś poważniejsze źródła to chętnie się zapoznam z nimi.
jjemiolo 2019-12-09 19:01   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Tytul artykulu z gory zaklada ze trasa z BUD nie jest sukcesem, podczas gdy podane dane wcale tego no dowodza. Nizszy LF wcale nie znaczy ze linia nie jest dochodowa, bo wyzsze ceny moga dostarczac wiecej dochodu niz tarsa z tanszymi biletami jak jest do VNO. Co jest prawda ze BUD ma nizszy LF (load factor) i to jedyne jest pewne. Zreszta sam autor podaje ze jego kalkulacje nie musza byc dokladne. Tyle tytulem rzetelnosci.
gość_69ae5 2019-12-09 18:04   
gość_69ae5 - Profil gość_69ae5
Pamiętam jak kilka lat temu LOT ściągnął połączenia z KRK do ORD przy średnim LF powyżej 85% ze względu na nieopłacalność. Tak przynajmniej brzmiała oficjalna informacja. Dzisiaj aby ogłosić sukces wystarczy niecałe 70%. Ech...
zk1521 2019-12-09 15:13   
zk1521 - Profil zk1521
Lot robi wielki błąd starając się budować jakiś mini hub w Budapeszcie ,wiadomą sprawą jest że jest to po części decyzja polityczna aczkolwiek ani jedna trasa tak na prawdę nie wypaliła z Budapesztu a też z tego co mi wiadomo a mogę się mylić nie są też w jakiś sposób dotowane. Wilno tak lepiej by się sprawdziło jako taki mini hub ale zamiast Budapesztu oczywiście to jest tylko moja opinia sprawdziłby się może bukareszt lub ljubliana ewentualnie bratysława która jest bliziutko i można by powalczyć z austrianem tylko że na dwa lotniska , wiadomo że na budapeszcie bardziej stacą niż zyskają.
gość_4dcba 2019-12-09 15:11   
gość_4dcba - Profil gość_4dcba
Brutalna prawda na temat WSZYSTKICH połączeń z Budapesztu jest taka że nie mają one najmniejszego uzasadnienia biznesowego. To że LOT lata z BUD jest decyzją stricte polityczną i polski podatnik dopłaca do tych połączeń w imię wydumanej współpracy pomiędzy PIS a Fideszem. Orban zaciera ręce ładując Polaków od tyłu, a w tym samym momencie głosuje przeciw PIS w PE czy kolaboruje z Putinem.
gość_710bb 2019-12-09 14:32   
gość_710bb - Profil gość_710bb
gość_3104a: skąd wiesz jakie wypełnienie ma Wizz? Poza tym porównaj ceny biletów - jeśli Wizz aby wypełnić większe samoloty musi sprzedawać bilety poniżej kosztów, to w jaki sposób może być "wygranym"?
kemot97 2019-12-09 12:33   
kemot97 - Profil kemot97
''Linii udało się także wyeliminować innych graczy: easyJeta i Norwegiana (obaj latali na Gatwick).''

Skad przypuszczenie ze to LOT 'wyeliminowal' Easy Jeta i Norwegiana, a nie np Wizz?
mflyer 2019-12-09 10:38   
mflyer - Profil mflyer
Coś mi się nie zgadza, średnio 64% wypełnienia na trasie z Warszawy i mowa jest o sukcesie? To jakiś żart? Budapeszt z kolejnym połączeniem na poziomie 50% wypełnienia, to już nawet nie jest śmieszne...

Jedynie co do Wilna trudno się przyczepić, skoro są dopłaty, ale i tak prawie 70% wypełnienia jest niezłe, biorąc pod uwagę że to połączenie wyłącznie p2p, a nie tak jak z Warszawy z pasażerami transferowymi.
gość_3104a 2019-12-09 09:20   
gość_3104a - Profil gość_3104a
Podsumowanie
WIZZ latając 3x na A321 przewozi, oferuje 3x 239 = 717
LOT latając 3+2 na 738 i E90 przewozi, oferuje 3 x 186 + 2 x 106 = 770
samoloty do LCY na 100% nie są obłożone czyli największym wygranym jest i tak WIZZ.
No nic trzeba poczekać aż LO będzie miał 7M10
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy