Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
To według moich reguł wygrał 4tech, który jako pierwszy oficjalnie zgadł KUN, publicznie podając skrót.
trzeba być bardzo ograniczonym umysłowo żeby się cieszyć ze baza FR nie powstała w Polsce
Co do bazy w BZG to jak moglismy sie podniecac tym ze powstanie skoro spotkanie i rozmowy odbeda sie dopiero w polowie lutego i kazdy o tym wie... mowa byla o propozycji jaka FR zlozyl Bydgoszczy... faktycznie miasto nie chcualo zaplacic za 4polaczenia... ale co do bazy to jest umowione spotkanie poniewaz strona BZG chce przedyskutowac ewentualne warunki
jurku/Cezary: obojga imion... nie nie podniecalem się :xD... a już pomyłka jest pisanie ze podnicalem się baza FR w wątku o Europie wschodniej
za to ja się odniosłem do tego co napisał 4tech i wcale nie jest to poza tematem. Słowa klucze : 'baza, i 'Ryanair' ;p
Miras: pelna zgoda. Jurek: nigdzie nie odnosilem sie do 4techa wiec troche jedziesz off topic
emes: Maryla Rodowicz śpiewa, że to co nas podnieca to kasa i sex, co jest rzeczą dosyć naturalną zwłaszcza w przypadku sexu. Czytając posty dot. bazy Ryanaira, można dojść do wniosku, że dla niektórych substytutem sexu są samoloty z harfą na ogonie, a raczej to gdzie zostaną zbazowane.
ależ 4tech wcale się nie podniecał tylko pisał np tak : "4tech @ 2010-01-22 22:33 BTW.....oferta Ryanair dla Bydgoszczy.... Glasgow,Alicante,Barcelona,Mediolan...i totalne zaskoczenie...jeden zbazowany B738 na lotnisku....( docelowo 3 szt.)..trasy maja ruszyc jeszcze w tym roku.....dodatkowo SAS na trasie CPH-BZG-CPH..... "
Baza to duze pieniadze i duzo pasazerow. Nie wiem czy to dobrze. 4tech: Ty moze nie ale ogolne podniecenie na forum bylo.
Skonczyly sie czasy, kiedy lotniska w Polsce jadly z reki MOL'owi i spolce. Wiec i baza przeszla nam obok nosa. Moze to i dobrze, bo nadmierne zapatrzenie sie w FR nie wplywa dobrze na funkcjonowanie niektorych portow lotniczych w kraju.
emesie: kto sie podniecal to sie podniecal...bynajmniej nie ja...:) /zawsze pisalem ze rozmowy FR z BZG beda w polowie lutego/....wiec dla mnie nie bylo zaskoczeniem uruchomienie bazy "nie w Polsce"..a cieszy ze trafnie wytypowalem jej umiejscowienie w Kownie../...moze wiedzialem o tym:)/...
jjemiolo
2010-02-09 14:52
A mnie zastanawia dlaczego musimy od razu doszukiwac sie w kazdej tego typu decyzji jakis politycznych podtekstow. Sadze, ze w obecnej sytuacji KUN jest najlepszym keskiem dla FR. Beda calkowicie dominowac najwieksze (ludnosciowo) panstwo baltyckie. Gdziekolwiek indziej mieliby silniejsza konkurencje. Bez watpienia siatka polaczen z Polski jest lepiej rozwinieta niz na Litwie. W sytuacji kryzysu to ma znaczenie.
Ponadto, opinie ze to "nasze", lub "prawie nasze" Kowno, nie sa chyba najkorzystniejsze dla budowy dobrych relacji z sasiadami. Cos takiego napsulo nam historie wystarczajaco. W koncu wiekszosc z nas nie bylaby zadowolona z opinii o niemieckim Szczecinie, Wroclawiu, czeskim Klodzku, czy ukrainskim Hrubieszowie, Przemyslu lub Sanoku. Kowno jest na Litwie, ktore ze znanych powodow bylo stolica kraju miedzy wojnami. I tak nie ma granic teraz wiec po co rozdrapywac dawne rany?
Moje krotkie podsumowanie: wszyscy sie podniecali, a baza ominela Polske (szerokim) lukiem. Polskie lotniska tym razem stracily swoja szanse. Czy wykorzystaja nastepna? Watpie. Kolejna baza moze bedzie Modlin (potencjal Wawy i w miare w centrum), potem BTS (rynek austriacki). No i tyle. Krakow, Lodz, Wroclaw, Bydgoszcz, Gdansk – pokpily sprawe.
To moze i dobrze, ze Kowno a nie Bratyslawa. Nasi slowaccy sasiedzi od czasu wejscia do UE zapomnieli jaka byla ich dotychczasowa pozycja w Europie i obecnie maja wrazenie, ze juz wszystkie rozumy pozjadali a baza FR to im sie nalezy :]
silesianer: tak tak jasne.
Mol na konferencji w Kownie powiedział, że rozmawia z 4 lotniskami na temat kolejnych baz w tej części Europy.
silesianer
2010-02-09 13:09
blizz: kompleksy to chyba ty masz, bez komentarza
Kowno samo w sobie jest względnie ciekawą destynacją, poza tym blisko stąd do Wilna, Palangi (taniej i luźniej niż na naszym Wybrzeżu), czy Mierzei Kurońskiej. Z Białegostoku do podkowieńskiego lotniska jest jakieś 240 km i jeśli ktoś to odpowiednio nagłośni, to KUN może stać się pewnego rodzaju alternatywą dla Okęcia. A że w stolicy FRancy niet, to biletów za 0,01 czy 1 nigdzie bliżej niż na Litwie nie będzie (o ile w ogóle MOL uraczy nas jeszcze takimi biletami).
paszecznik
2010-02-09 12:40
A moje styczniowe loty lgw-vno-lgw byly wypelnione w 40% w obie strony spalem na 3 fotelach.
marqoos_pl
2010-02-09 12:35
No i MOL po raz kolejny (prawie) wszystkich zaskoczył... Ja się Kowna akurat najmniej spodziewałem... Co do obłożenia samolotów na Litwę, to całkowicie potwierdzam. Z DUB niemal każdy lot do KUN (FR) czy VNO (EI i V9, dawniej jeszcze TE i BT) jest niemal w 100% zapełniony, a ceny biletów są bardzo często astronomiczne (wyższe niż do Polski). Z pewnością będzie to bardzo dobra baza dla FR, bo Litwini też już sporo latają po Europie (część do pracy, pozostali turystycznie). Ciekawe, czy było to spowodowane planami (wcielanymi w życie) powrotu airBaltic do VNO i ich rozwoju. MOL nie chciał, żeby BT został (znowu) wyłącznym gospodarzem litewskiego nieba... A co do samego Kowna, to jest to całkiem przyjemne, małe miasto... Szybko, sprawnie i tanio można dostać się do Wilna, Druskiennik czy Kłajpedy, a także w okolicy jest troszkę fajnych atrakcji turystycznych... /// Szkoda, że nie był to KRK, ale ten najwyraźniej musi poczekać na swoją kolej... Co do BTS, to byłem niemal pewien, gdyż część polskich załóg FR chciała wysyłać podania o zmianę bazy, żeby być bliżej domu... No cóż... Też innym razem...
baaaardzo mało prawdopodobne :)