Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18c5c
2020-01-03 12:25
Powiem tak, być może jeśli wykonawcy dostaną premie za wcześniejsze wykonanie budowy terminala to by ich zmotywowało... nie ma co oszczędzać, hub to hub, to będzie jedyny taki w Polsce...
Ktoś tu chyba wysłał bota na chwalenie projektu CPK xd
gość_495b2
2019-11-28 16:49
gość_19559 - napisz to jeszcze pięć razy, może Cie tam pochwalą. ;-) A poza tym może jakiekolwiek weryfikowalne argumenty?
gość_19559
2019-11-28 16:08
PPL i CPK to doskonałą inwestycja, bardzo dobra decyzja ze strony rządu.
gość_19559
2019-11-28 16:07
Inwestycja PPL w Radomiu jest bardzo dobra; jak wykazują analizy, będzie doskonale współgrał z CPK.
gość_b8a3e
2019-11-28 09:00
Dokąd niby mieszkańcy zachodniej części Berlina musza dojeżdżać grubo ponad godzinę??? Chyba tylko do SXF. Tylko kto z zachodniej części miasta korzysta z tego lotniska? Chyba co najwyżej Polacy.
gość_b8a3e
2019-11-28 08:59
Dokąd niby mieszkańcy zachodniej części Berlina musza dojeżdżać grubo ponad godzinę??? Chyba tylko do SXF.
gość_2a3cd
2019-11-27 22:01
'Rozbudowa Modlina jeszcze przez wiele lat nie bedzie mozliwa'.
Umowa z Ryanairem wygasa w 2023 roku, to jest tuż tuż, za trzy lata, za 37 miesięcy. A jak się okazało z Radomiem, minimalny czas budowy to 26 miesięcy. A przetarg jeszcze nie rozstrzygnięty.
gość_92e6e
2019-11-27 20:23
"Lotnisko w Radomiu, w przeciwienstwie do Modlina, po otwarciu CPK bedzie mialo swoj obszar ciazenia" - kompletna BZDURA!!! Lotnisko w LCJ gotowe na przejecie czaterow, ale przeciez lepiej ladowac kase gdzie indziej..
gość_62ecd
2019-11-27 18:37
Kielce-Kraków 80 minut.
Czlowieku, jak ktos mieszka w zachodnim Berlinie to na dojazd kom.miejska potrzebuje grubo ponad godzine i to jest normalne
gość_9538a
2019-11-27 18:06
To jest kryminał, aby ładować pieniądze Radom. Lotnisko z ograniczeniem godzin lotnych (podejście z nad miasta na bardzo małej wysokości) i bez zaplecza komunikacyjnego, bo nawet gdy będzie gotowe S8 i linia kolejowa to czas dotarcia poniżej 1.5h z W-wy będzie niemożliwy. Gdyby te pieniądze zainwestować w Modlin to powstałoby lotnisko z 2 pasami do operacji równoległych, terminalem z prawdziwego zdarzenia i z już prawie istniejącym szybkim dojazdem z W-wy (wybudować obwodnicę Łomianek i kilkaset metrów toru kolejowego). Ale kolesie z Radomia mają władzę i nic innego się nie liczy.
gość_643e6
2019-11-27 16:48
Ale brednie!
Po otwarciu CPK jego catchment nie będzie się pokrywał w jakiś cudowny sposób z Radomiem. No skoro tak to w Lublinie mogą spać spokojnie bo CPK im nie groźne. Będą sie musieli uporać tylko z konkurencją Radomia. Ahhhh byłbym zapomniał, zdaje się, że to co mówi PPL stoi w jaskrawej sprzeczności z tym co mówi Rząd o CPK...Masakra.
gość_46b6e
2019-11-27 16:31
W 2023 wygasa umowa Modlina z Ryanerem. Oczywiście negocjacje nowej zaczną się wcześniej.
W tym samym czasie zaczenie się planowanie lotów z Radomia gdzie zainteresowany jest chyba tylko LOT.
To może być bardzo ciekawa sytuacja.
Jeżeli Modlin wynegocjuje lepsze stawki z Ryanairem (a jest to bardzo prawdopodobne bo teraz będzie dużo więcej chętnych gdy będą musieli wybierać między drogim CPK a odległym Radomiem) to być może pojawi się kasa na dalsze inwestycje w Modlinie co dalej zwiększy zainteresowanie low costów i charterów.
Z Baranowa i Modlina jest podobna odległość w km. Czasowo Baranów powinien wygrać dzięki szybkiej kolei ale różnica będzie niewielka. Radom vs. Modlin czy Baranów to już będzie dużo większa różnica. gość_d6f4c
Do 2023 to cała trasa z Kielc do Krakowa (obwodnicą do Balic) będzie bliska ukończenia.
A Radom nie ma żadnych szans jeżeli chodzi o wybór kierunków, częstotliwośc lotów itd.
gość_6b3a0
2019-11-27 16:07
pamiętajci że odpowiecie za to blokowanie Modlina i topienie kasy w Radomiu , bo to wasza polityka sprzeczna z ekonomią , tylko niech się zmienią rządy
gość_3a921
2019-11-27 15:20
Nie potrzebne jest lotnisko w Radomiu, wystarczy rozbudowa Modlina.
Modlin to drugie lotnisko dla Warszawy, a nie Warszawa-Radom.
gość_3a921
2019-11-27 15:18
Ważna jest siatka połączeń, a nie różnica 30, 50 km w odległości do lotniska.
Warszawa-Radom jeszcze przez wiele wiele lat nie będzie miała takiej siatki jak Kraków.
gość_9e11f
2019-11-27 13:30
gość_99bf5
Jeżeli zlikwidują Modlin i Okęcie to pojadą
gość_d6f4c
2019-11-27 13:08
@gość_bb604:
(...) który nie zostanie przykryty obszarem ciążenia CPK.
Tu chodzi o to, że ludzie z Podlasia, Mazur, północnego Mazowsza oraz północnej Warszawy będą w obszarze ciążenia CPK oraz Modlina. Ludzie z południowego Mazowsza i Świętokrzyskiego natomiast bliżej będą mieli do Radomia niż CPK, Warszawy czy Modlina. Owszem, ze Świętokrzyskiego również blisko jest np. Kraków, ale E7 jest fatalna - Kielce-Radom: 45 minut, Kielce-Kraków 80 minut.
gość_9382c
2019-11-27 11:17
te ich przewidywania, plany, analizy są śmiechu warte. to są niepoważne działania, które spowodują ogromne straty dla skarbu państwa. CPK i Radom ewidentnie się wykluczają. Miliard złotych, które mogą trafić na potrzebujących pójdzie na firmy budowlane, pseudo znawców i politykierów, którzy obsadzą stołki. żenada ! decyzje PPL są nieprofesjonalne.
gość_31a2d
2019-11-27 11:10
'Rozbudowa Modlina jeszcze przez wiele lat nie bedzie mozliwa'.
Tak drogi PLL, bo blokujecie jego rozwoj.
Nie potrzeba lotniska na poludnie od Warszawy, catchment area przyszlego CPK oraz lotnisk w KRK i KTW jest wystarczajacy. Nie ma za to duzych lotnisk komunikacyjnych na polnoc od Warszawy poza Gdanskiem. Rozbudowac Modlin aby ludzie z Podlasia mieli blizej...