LOT jest zadowolony z połączenia do Kolombo

LOT jest zadowolony z połączenia do Kolombo W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że LOT na sześć połączeń na Sri Lankę, tylko w trzy razy wrócił z Kolombo bezpośrednio do Warszawy. W pozostałe dni dreamliner leciał jako rejs techniczny z Cejlonu do Delhi i dalej, jako rozkładowy lot na Lotnisko Chopina. To uzasadniało pytanie o celowość takich decyzji i o ich powody. Tym bardziej, że przewoźnik o działaniach nie informował...
21/11/2019 14:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6b3a0 2019-11-23 19:06   
gość_6b3a0 - Profil gość_6b3a0
zadowolony szczególnie dzis jak się zepsół samolot i ludzie koczują na lotnisku
gość_1893d 2019-11-23 13:43   
gość_1893d - Profil gość_1893d
Do BKK Finnair lata 3x dziennie !!!
LOT zamiast organizować czartery na 787 powinien samolot podzielić na 4 części, obecnie mamy C, Y+ i Y, ekonomiczną na pół dzieli BUFET i właśnie tą drugą połowę dajemy BIUROM PODRÓŻY i na dzień dobry mamy "sprzedanych" już 100 z 252 siedzeń.
Spora część Polaków wręcz uwielbia zorganizowane wycieczki bo wtedy mają wszystko w zupie, znaczy się na talerzu.
Część BP czyli Y2 nie jest w ogólnej sprzedaży i systemach, nie generuje zatem dodatkowych kosztów, pasażerowie BP mają mniejszy limit bagażu. "Znalezienie" tylko 152 osób przy coraz większej siatce dowozowej nie powinno być też problemem.
Sporą część miejsc LO zapewne musi mieć dla pracowników jako tzw. dodatek bonusowy
mflyer 2019-11-23 10:30   
mflyer - Profil mflyer
@gość_ec29c

Masz jakieś dane dotyczące tego że Kilimanjaro i Kathmandu to podstawowe kierunki, do których pasażerowie z WAW podróżują obecnie z przesiadką? Albo dane pokazujące że Zanzibar, czy Kolombo to kierunki w których wystarczy ruch bezpośredni z WAW? Domyślam się, że nie, to jest tylko Twoje "wydaje mi się".

Qatar i Emirates wywożą ludzi z Warszawy, ale tylko do jednego miejsca - odpowiednio Dohy i Dubaju, i nie jako cel podróży tylko węzeł przesiadkowy. Dlatego tyle ludzi lata z nimi z Warszawy, bo można wybrać w zasadzie dowolne miejsce w Azji na które można się przesiąść w ich hubach, które są naturalnie położone dla tamtejszego ruchu. LOT nie jest fizycznie, ani ekonomicznie w stanie otworzyć takiej ilości rożnych kierunków żeby móc z nimi konkurować. Zresztą sama tak próba byłaby po prostu głupia.

Wypowiedź o Ugandzie, Botswanie, Zambii, czy Malawi to już w ogóle śmiech na sali. Do rozważenia? Nie chce być niemiły, ale co tobą kieruje wypisując takie rzeczy? Naprawdę uważasz że to byłyby dobre kierunki do lotów bezpośrednich z WAW?
gość_ec29c 2019-11-22 12:09   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Nie krytykujcie dobrych posunięć. Kolombo to dobre posunięcie, choć samolot latający na tym kierunku powinien mieć mniejszą klasę premium/biznes po drugie warto rozważyć zmianę godzin na powiązane z dobami hotelowymi.

Kolombo pokazuje też proces myślowo-analityczny, zostało wybrane zamiast Bangkoku, bo jest bliżej, do zrobienia w ciągu 24h, a bilety są droższe.

@mflyer

Obecne Qatar i Emirates wywożą setki tysięcy pasażerów rocznie z WAW. WAW różni symbolem statusu społecznego od południa Polski. Na południu symbolem statusu wciąż jest wyjazd na narty w Alpy, w Warszawie to wylot w zimie do kraju egzotycznego. I to jest ogromny rynek do zagospodarowania.

Kili i Kathmandu to podstawowe kierunki, choć zapewne wymagałyby feedowania. Kolombo, czy Zanzibar można zapełnić w oparciu o ruch wylotowy z WAW. Dodatkowo operatorzy mogliby oferować safari w Tanzanii lub zdobywanie dachu Afryki i wypoczynek na Zanzibarze.

Kierunkami egzotycznymi byłyby Uganda, Botswana, Zambia, czy Malawi. Do rozważenia, ale ryzykowne.
gość_4603d 2019-11-22 11:34   
gość_4603d - Profil gość_4603d
solokhumbu
Wiwat propaganda hejtu na każdym kroku. Nawet jak idzie nie najgorzej to takie osoby potrafią skutecznie obrzydzić cały świat.
solokhumbu 2019-11-22 10:30   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Dodam, że wypełnienia i wyników finansowych BUD-ORD LO też był zadowolony. Wiwat propaganda sukcesu 2015-2019-...
gość_30818 2019-11-22 00:22   
gość_30818 - Profil gość_30818
Kolombo jest naprawdę dobrym i perspektywistycznym kierunkiem. Aby przyciągnąć pasażerów z Europy zachodniej musiałby być to kierunek całoroczny z częstotliwością przynajmniej 4x w tygodniu. Latać na najmniejszych dreamlinerach i o dobre wypełnienie nie ma raczej się co obawiać. Dodam ciekawostkę, iż podczas Mojego ostatniego lotu do Singapuru Lotem były tylko 2 miejsca wolne i najlepsze - tylko 15 osób leciało z Warszawy - reszta to przesiadkowicze. Lot też powinien pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości na tym kierunku.
gość_b8a3e 2019-11-21 21:03   
gość_b8a3e - Profil gość_b8a3e
Faktem jest, ze uprzejmości personelowi Lotu bardzo brakuje. Oczywiście, są osoby bardzo miłe i uprzejme i zapewne one stanowią większość, ale pasażerowi zawsze bardziej zostają w głowie zle wspomnienia niż dobre. Niestety, ten brak uprzejmości widać u całego personelu, zarówno tego ze sporym stażem (wtedy uprzejmość ustępuje zblazowaniu), jak i u młodego, który często zamiast uprzejmości i sympatii serwuje podejście „z góry” traktujące pasażera jak przedmiot, do tego fochy gdy w sytuacji w której wydaje im się, ze są bardzo mądrzy, ktoś im wykazuje brak doświadczenia i wiedzy.
Druga kwestia to profesjonalizm. Niestety, młodzież przyjmowana masowo do personelu pokładowego jest wychowywana w przekonaniu, ze sztuczny pseudousmiech i sztywna postawa powinny być norma. Ze pasażer to najczęściej osoba, która leci drugi lub trzeci raz w życiu i nie ma pojęcia jak wyglada profesjonalny serwis. I tu znowu zamiast pokory i refleksji gdy coś robią nie tak, gdy tylko ktoś zwróci im uwagę obrażają się i stają się opryskliwi. Może po zmianie osoby odpowiedzialnej za cabin crew, dla której tusza i oczko w pończosze były najważniejsza rzeczą na świecie, trochę to się zmieni. Oby!
Na szczęście wbrew pozorom nie brakuje tez na pokładach ludzi po prostu normalnych, z poczuciem humoru, którzy pokazują własna twarz, a nie maskę nakładana na szkoleniu. Wtedy taki lot jest wielka przyjemnością.
gość_4813c 2019-11-21 19:29   
gość_4813c - Profil gość_4813c
gość_ec29c; Te wszystkie egzotyczne kierunki byłyby jeszcze bardziej nierentowne niż ORD z BUD. Szczególnie otworzone wszystkie naraz. Coś zimowego z BUD? Najpierw przydałoby się cokolwiek długodystansowego, co będzie mieć rentowny lf (ale przy normalnych cenach- nie takich jak teraz na trasie do Seulu). Po co kolejne Dreamlinery? Żeby towarzyszyły innym z zepsutymi silnikami? Wszyscy zamawiają airbusy, tylko LOT woli stojące 787 i 738M, a w zamian stare GetJety
gość_b0222 2019-11-21 19:06   
gość_b0222 - Profil gość_b0222
Czegokolwiek LOT by nie robil to jeszcze musi sporo popracowac nad szkoleniem personelu pokladowego tak aby ludzie nie wypisywali zlosliwych uwag na portalach takich jak skytrax czy tripadvisor. Troche uprzejmosci i wiecej zadowolonych pasazerow takie to proste a jednak ciagle malo osiagalne na pokladach LOTu.
mflyer 2019-11-21 18:31   
mflyer - Profil mflyer
@gość_ec29c

Biznes i premium często decyduje o tym czy połączenie spina się finansowo.

Co do reszty Twojej wypowiedzi to widzę, że już któryś raz wypisujesz o tych kierunkach i zastanawiam się, czy serio wierzysz w to, że LOTowi udałoby się zapełnić samolot do m.in Kathmandu i Kilimanjaro? Przecież to całkowita abstrakcja. Co do Hanoi to obstawiam, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszone to połączenie, a Bangkok był wiele razy wałkowany - za duża konkurencja, za mała marża itd.

A jeśli LOT zamówi B787-10 to powinny one przede wszystkim latać na trasach północnoatlantyckich, z większą liczbą miejsc w klasie biznes, która swoją drogą nadaje się już do odnowienia.
wojtek 2019-11-21 17:22   
wojtek - Profil wojtek
Zgadzam się, o tym czy naprawdę są zadowoleni przekonamy się kiedy na kolejny sezon zimowy połączenie także zagości w rozkładzie.
gość_ec29c 2019-11-21 15:46   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@mflyer

Wyniki są dobre i to widać po cenach i szalonych środach. Słabo poszła tylko premium i biznes.

Natomiast generalnie LOT ma zbyt mało jesienno-zimowych kierunków, moim zdaniem powinien dołożyć co najmniej Kathmandu, Kilimanjaro, Zanzibar plus jakieś wysepki. Chyba warto otworzyć całoroczne Hanoi i przekształcić Colombo w całoroczne. Do rozważenia jest też Bangkok. I wypadałoby też otworzyć coś zimowego z BUD.

Ja dalej uważam, że godziny lotu do Colombo powinny być powiązane z dobami hotelowymi, co oznacza wylot/przylot z/do WAW około 20.

I warto zamówić B787-10 w konfiguracji na około 375 paxów do obsługi tego typu kierunków.
mflyer 2019-11-21 15:25   
mflyer - Profil mflyer
Trzeba brać takie wypowiedzi z mocnym przymrużeniem oka, bo jak pamiętamy, LOT był również zadowolony z połączenia BUD-ORD ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy