gość_b2cc4
2019-11-27 16:58
Ależ to będzie piękna katastrofa, szkoda tylko że my za nią musimy zapłacić.
gość_4412c
2019-11-26 13:36
1) opinia EY... nie ufałbym... poza tym takie anailizy robione są po klienta.
2) pozim startowy 30mln pax to tylko bajka. Jak od Okęcia odejmiemy cały ruch krajowy i LCC/charter to ile nam zostaje...?
3) Baranów o nie Ateny. Ateny to jedyne lotnisko w maga-turystycznym miejscu. Kto chce lecieć do stolicy Grecji nie ma wyjścia.
4) Fiansowanie przez pozostałem porty portu głównego to jakąś patologia.
5) Skoro Grekom a tak na prawdę Niemcom się udało to co z przykładem z Berlina?
6) Jeśli wejdą w to duże fundusze prywatne, to tylko z gwarancjami od rządu że nie stracą. A niestety prawie na pewno stracą, i my za to zapłacimy.
Co jest pozytywne, jeśli ten projekt potrwa też ćwierć wieku to może kazać się szczęściem w nieszczęściu że wtedy już taki port będzie nam potrzebny. Albo i nie, ale niestety wzorem Hiszpanii u nas TopGear nie nagra już odcinka na opuszczonym nowym nieużywanym lotnisku, które zostanie po całkiem realnym upadku LOTu i zaniku tendencji HUBowych linii sieciowych na koszt P2P Dreamlinerami, A350, A321XLR czy B797...
Bardzo nieobiektywny artykuł, bardzo pro-rządowy...
gość_9382c
2019-11-26 10:44
1) Opiniowanie przez firmy doradcze tzw. big 4 to jak pytanie się wróżbitki i przyszłość. Przecież oni "doradzą" to co chcą klienci usłyszeć. Bezsensu.
2) Przy partnerstwie P-P, trzeba sobie zdawać sprawę, że będzie trudno o prywatnego partnera - a jak już się znajdzie to będzie to bardzo DROGI partner.
3) podobnie mają się ew. pożyczki komercyjne - ewentualne zadłużenie będą spłacać podatnicy i będzie to drogo - bo tak jak pisze się w tekscie CPK nie ma szans na wsparcie z UE. Czyli finalnie podatnicy będą subsydiować port, poprzez spłatę zadłużenia.
Kompletnie nie zgadzam się obecną polityką co do portów wokół Wawa. To jakaś porażka i chaos. W promieniu 200 km jest 7 portów. Konfliktowe interesy, brak spójności. Nie realne terminy. Nierealne oczekiwania i plany.
gość_04dec
2019-11-25 21:59
Znając sentymenty panów z Nowogrodzkiej i historię z polskimi wodociągami to mnie to pachnie "inwestorami" z Izraela na warunkach bardzo "korzystnych" dla nich. Obym się mylił.
gość_290e1
2019-11-25 21:36
ni chu....ani zeta nie dam, NEVER
gość_6e5ab
2019-11-25 21:18
a tu druga strona medalu z Rzeczpospolitej:
zobacz link
Przepraszam, o ja się nie znam. Czyli o ile dobrze policzyłem od decyzji o budowie nowego lotniska w Grecji (1975) do pierwszego lądowania (2001) minęło 26 lat. U nas decyzja była chyba w 2017, a w 2027 ma być pierwsze lądowanie. Doprawdy? Dziś jest już prawie 2020, a niewiele się dzieje, to za 7 lat będzie lotnisko na 40 mln pasażerów? Wow, niezłe tempo, ciekawe... jak.
jjemiolo
2019-11-25 21:13
Wczesniej czy pozniej WAW bedzie potrzebowac nowego glownego lotniska, zatem popieram glos w dyskusji. Jak widzimy jednak nomenklatura nie ma ograniczen systemowych co niezbyt dobrze wrozy przyszlosci takiego lotniska.
gość_ba24f
2019-11-25 16:31
Właśnie Wilda ma zastąpić Horała. Czyli słabo przygotowanego do pełnienia tej roli zastąpi jeszcze słabiej przygotowany.