Pierwszy A321LR SAS-u poleci z Kopenhagi do Bostonu

Pierwszy A321LR SAS-u poleci z Kopenhagi do Bostonu Wprowadzenie pierwszego A321LR do służby na trasie Kopenhaga - Boston wyznaczono na 18 września 2020 roku. Sprzedaż biletów ma rozpocząć się już 20 listopada br.Przypomnijmy, że SAS ogłosił pozyskanie trzech A321LR w styczniu br. Maszyny będą leasingowane od Air Lease Corporation i mają być wykorzystywane na nowo uruchamianych trasach, tak aby...
16/11/2019 10:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-11-19 08:50   
demar - Profil demar
@gość_6be71: WizzAir zamówił 20 sztuk A321XLR i ma je otrzymywać od 2023 roku.
Należy się spodziewać, że przynajmniej część z nich zostanie bazowana w Polsce.
Kierunki raczej dalekowschodnie (Indie, Chiny, itd.).

Być może szybciej na A321LR/XLR będą latać do Polski linie z USA.
Np. American Airlines zamówiło 50 sztuk A321XLR (z dostawą również od 2023 roku), a ich loty do KRK mają się rozpocząć w przyszłym roku (na B787-8). Jeśli tego typu połączenie się utrzyma to kolejne kierunki w Polsce będą możliwe, a A321XLR będzie mógł w tym pomóc.
gość_d7ae4 2019-11-18 12:08   
gość_d7ae4 - Profil gość_d7ae4
@gość_f4ea6, dokladnie, do tego przednia toaleta zarezerwowana dla biznesu, a tylnia zablokowana przez wozek z cateringiem i "komfort" gwarantowany ;]
gość_6be71 2019-11-18 11:30   
gość_6be71 - Profil gość_6be71
Oddalajac sie nieco od tematu ilosci korytarzy, ciekawi mnie, czy i kiedy beda pierwsze loty z polskich portow regio A321LR lub A321XLR na inne kontynenty.
LOT oczywiscie nie, bo po flota to robienie laski jankesom, ale czy pojawia sie
inni przewoznicy i poleca z KRK, GDN czy KTW lub WRO i innych.
gość_f4ea6 2019-11-18 10:25   
gość_f4ea6 - Profil gość_f4ea6
"Ilość korytarzy nie świadczy o komforcie lotu" - to nie do końca tak i choć nie jest to najważniejszy aspekt to ma znaczenie. Np. przy układzie 3-3-3 ilość osób z każdego rzędu korzystająca z danego korytarza to 4,5 podczas kiedy przy 3-3 to już 6 osób. To oznacza większe zatłoczenie korytarza utrudniające zarówno przemieszczanie się (np. do toalety) jak i zmniejszające komfort osób siedzących przy przejściu przez większą liczbę osób przechodzących obok.
gość_5783d 2019-11-18 08:20   
gość_5783d - Profil gość_5783d
@gość_968e9

Człowieku, jak ci wcisną dobre fotele w konfiguracji 3-3 w wąskim kadłubie? Takie loty to będzie męczarnia, której spodziewać się można po lcc, a nie po liniach regularnych.
demar 2019-11-18 07:06   
demar - Profil demar
@gość_51f32: nikt nikogo zmuszać nie będzie, ale dla wielu układ 3-3 może być lepszy niż np. 3-3-3, albo 3-4-3.
A321LR/XLR są z reguły inaczej konfigurowane niż zwykłe A321 na "krótsze" trasy, np.
zobacz link .

A321XLR mogą być nawet do 20-30% tańsze per seat niż np. B787.
To ogromna różnica, która wielu może skusić.
A ograniczeniem stosowania A321XLR jest zasięg oraz limity cargo.
Odpada np. WAW-LAX, ale pewnie WAW-ORD byłoby już możliwe.
WAW-BOS, czy WAW-JFK to "wzorcowe" rotacje dla A321XLR.
aguirre 2019-11-18 00:38   
aguirre - Profil aguirre
Ilość korytarzy nie świadczy o komforcie lotu. Natomiast na pewno wąskimi będzie trudniej sprawnie obsłużyć pasażerów klasy biznes i najwyższej ekonomicznej, szczególnie jeśli samolot będzie długi (tym pasażerom najbardziej zależy na standardzie, bo przynajmniej teoretycznie mają pracować w samolocie). Ale osobiście wolałbym mniejsze stłoczenie foteli w systemie 3-3, niż większe stłoczenie w 3-3-3 czy 3-4-3. A i tak ekonomia zadecyduje o wszystkim.
gość_5e3b2 2019-11-17 15:29   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
lysypiotr: IL62 tez świetnie sobie radził na trasach atlantyckich. Powiem więcej, samoloty turbośmigłowe tez sobie znakomicie radziły, może wróćmy do tych rozwiązań?
gość_5e3b2 2019-11-17 15:27   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
gość_51f32: ja osobiście tez, ale fani podróżowania PKSem na drewnianych ławkach będą zachwyceni.
gość_34d4b 2019-11-17 15:23   
gość_34d4b - Profil gość_34d4b
8 godzin w eco A321 na pewno lepiej niż w 3-3-3
Kiedyś latało się na 707 i było ok
gość_968e9 2019-11-17 15:22   
gość_968e9 - Profil gość_968e9
A jaka różnica między 3-3 a 3-4-3?
Jeżeli zrobią dobre fotele to nie będzie żadnej różnicy w komforcie. A jeżeli komuś nie pasuje to nie poleci. Założę się jednak że będzie to mega popularne.
gość_51f32 2019-11-17 10:47   
gość_51f32 - Profil gość_51f32
8 godzin w ekonomii 3-3? Podziękuję.
lysypiotr76 2019-11-16 22:39   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
B757 był tym samolotem który świetnie sobie radził na trasach transatlantyckich. i nadal radzi. Mam nadzieję, że Boeing 797 NMA o którym ostatnio cicho, jeśli w ogóle powstanie znajdzie swoich zwolenników zwłaszcza wśród amerykańskich linii. A może nowy model byłby lepszym rozwiązaniem niż sprawiający kłopoty MAX ?
gość_ffe86 2019-11-16 20:00   
gość_ffe86 - Profil gość_ffe86
Ale z waw mogą latać tylko produkty made in trump
demar 2019-11-16 15:32   
demar - Profil demar
@gość_c5080: A321LR to "wąski" kadłub, bez problemu obsłużyłby WAW-BOS - to tylko 3546 nm, a nominalny zasięg A321LR to 4100nm.
Gdyby ktoś chciał więcej rezerwy zasięgu to jest jeszcze A321XLR z zasięgiem 4700nm.
gość_c5080 2019-11-16 12:49   
gość_c5080 - Profil gość_c5080
Czy jakiś wąski kadłub obsłużył by tą trasę z WAW?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy