Analiza: Finnair przykładem dla LOT-u

Analiza: Finnair przykładem dla LOT-u W dyskusjach o słuszności drogi objętej przez narodowego przewoźnika entuzjaści obecnie realizowanej ekspansji LOT-u często próbują przekonać sceptyków i niedowiarków przywołując przykład Finnaira. Wykazują, że linia, znajdująca się w kraju o znacznie mniejszym potencjale niż Polska, odniosła wielki sukces, ergo LOT ma też wszelkie szanse, żeby tego dokonać. Na pierwszy...
18/11/2019 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cf95f 2019-11-21 09:22   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@gość_656ef no dwa loty na kwartał to faktycznie próba jakiej by się najlepsi socjolodzy nie powstydzili...
mflyer 2019-11-20 23:55   
mflyer - Profil mflyer
@F16

Ja nie pisałem o flightradar24.com tylko o flightconnections.com ;)
F16 2019-11-20 20:05   
F16 - Profil F16
vscrew wpisuje w google, ale nie pokazuje mi więc możemy przyjąć że nie potrafię. Ale dzięki za info.

mflyer korzystam z flightradar24.com, ale tam mają chyba nieaktualne dlatego zapytałem :)

gość_ab398 nie na każdej niestety, przynajmniej ja nie znalazłem. Znalazłem takie info a w zasadzie mapę tylko na liniach zatokowych. Włóż minimum wysiłku i znajdź na AFR czy KLM

gość_ab398 2019-11-19 21:20   
gość_ab398 - Profil gość_ab398
Ja myśle, ze takie informacje można znaleźć także na stronie każdej linii lotniczej. Ale trzeba w to włożyć minimum wysiłku, a tego Millenialsi już nie potrafią...
mflyer 2019-11-19 20:38   
mflyer - Profil mflyer
Na przyszłość polecam również stronkę flightconnections.com ;)
vscrew 2019-11-19 19:38   
vscrew - Profil vscrew
@F16, ciąg dalszy:, Bangkok, Krabi, Phuket, Ho Chi Minh i dodatkowo do Chicago, Los Angeles, Nowego Jorku JFK, Miami, San Francisco. Razem 27.
vscrew 2019-11-19 19:35   
vscrew - Profil vscrew
@F16 Serio? Przecież możesz wygooglować i mieć odpowiedz w sekundę. Ale jeśli nie potrafisz, to proszę: Finnair lata do: Pekin ( oba lotniska), Guangzhou, Nanjing, Szanghaj, Xi’an, Hongkong, Delhi, Goa, Tokyo ( oba lotniska), Fukuoka, Nagoya, Osaka, Sapporo, Singapur, Seul, Busan
F16 2019-11-19 16:36   
F16 - Profil F16
Te 27 kierunków dalekiego zasięgu, to jakie miasta?, ktoś potrafi wymienić ?
gość_2a3cd 2019-11-19 14:30   
gość_2a3cd - Profil gość_2a3cd
Nie powinni się porównywać PKB PSN (parypet siły nabywczej) jak to zamieszczono w tabelce, tylko czyste PKB. Szczególnie w lotnictwie.
gość_46b6e 2019-11-19 10:11   
gość_46b6e - Profil gość_46b6e
Finnair miał "opportunity window" i je wykorzystał.
Powtarzanie tego przez LOT nie ma sensu.

LOT powinien się skoncentrować na tych obszarach na których obowiązują wolności lotnicze od 6 w górę. Więc głównie USA i Europa. Kilka umów dwustronnych (Japonia, Korea, Chiny, Turcja) z najważniejszymi lokalizacjami już mamy i nic znaczącego tam nie uzyskamy.

Pytanie po co budować CPK skoro LOT już w zasadzie osiągnął poziom z którego trudno będzie rosnąć.
mmsyd 2019-11-19 09:58   
mmsyd - Profil mmsyd
Roznice w zamoznosci lokalnych rynkow widac po wielkosci kabiny biznes w AY(32-46). Finnair to moj pierwszy wybor na lotach z Azji do Polski. LOT obsluguje tylko SIN z kierunkow ktore mnie interesuja, moglbym poleciec ale...A350 Finnair uklad 1-2-1 i internet, LOT montuje J z przed 15 lat. Z SIN lataja 4/tyg, AY codziennie. Ceny w Finnair w J nizsze niz LOT...naprawde mala roznica czy przesiadam sie w HEL czy w WAW. Jak LOT chce gonic AY do Azji to poprosze loty codziennie i nowe kabiny bo produkt nie jest konkurencyjny.
gość_6e5ab 2019-11-18 21:00   
gość_6e5ab - Profil gość_6e5ab
gość_9a53e - gadasz jak na zjezdzie PZPR.
gość_9a53e 2019-11-18 18:14   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Nasz krajowy rynek lotniczy oraz miejsce na lotniczej mapie Europy wymusza myślenie nakierowane na naszᶏ polskᶏ specyfikᶒ. Okᶒcie powinno mieć porzᶏdny dworzec kolejowy tak dla ruchu lokalnego jak i dalekobieżnego. Krakόw natomiast powinien siᶒ powoli, ale konsekwentnie przeistoczyć w drugi hub LOT’u na terenie LP (powinno ich być ze trzy razem). Do tego dochodzi rόwnież porzᶏdny dworzec kolejowy w Krakowie, ruch lokalny oraz dalekobieżny. LOT musi myśleć o zacieśnianiu wspόłpracy z PKP InterCity.
gość_b8d03 2019-11-18 16:37   
gość_b8d03 - Profil gość_b8d03
przecież te Finy to Lutery co najświ,etszej nie uznają. Dodatkowo nawet o tęczowej zarazie nie można poczytać nic na pokładzie. Sodomia i gomoria!
gość_656ef 2019-11-18 16:23   
gość_656ef - Profil gość_656ef
No niestety leciałem nowym A350 i wszystkie te usterki wystąpiły właśnie w tym samolocie. W porównaniu ze starym A330 cały samolot jest w środku cały biały. Skutkuje to tym, że siedzenia są brudne i wydają się przez to zużyte. Serwis posiłków to już istna tragedia. Ciepły posiłek podawany jest w jakimś niewielkim „korytku” co skutkuje tym, że jak wbijesz w mięso widelec to sos z tego koryta wypływa na tacę. Gdyby był normalny talerz to było by zdecydowanie prościej. Wybór alkoholu jest śmieszny. I nie jest to jednostkowy przypadek. Do KIX latam średnio raz na kwartał właśnie w biznesie.
gość_4412c 2019-11-18 14:27   
gość_4412c - Profil gość_4412c
Nie został poruszony jeden bardzo ważny argument... Do większości aglomeracji w Azji rotację z HEL można wykonać w czasie 24h. A to ma ogromne znaczenie operacyjne i kosztowe...
gość_ce5d8 2019-11-18 14:27   
gość_ce5d8 - Profil gość_ce5d8
Porównanie dosyć ciekawe, ale zabrakło tam jednej ważnej obserwacji historycznej. Obecnie Finnair jest linią hubową, opierającą się na przesiadkach, pomimo ograniczonej liczby możliwych pasażerów fińskich. Można powiedzieć, że ta linia to taki dużo mniejszy KLM. KLM ma jednak dużo dłuższą tradycję lotów dalekiego zasięgu, podczas gdy Finnair jeszcze w latach 90. posiadał jakieś 4 McDonnelly Douglasy DC-10 - trochę tak jak LOT z Boeingami 763 parę lat temu. Od tamtych czasów Finnair znalazł swoją niszę i bardzo się rozwinął, i w ten sposób mógłby być przykładem dla LOTu. Mniejsza sprawa to twierdzenie Autora, że Finnair lata nad "Biegunem Północnym" - wystarczy zerknąć na FR24, żeby zauważyć, że to nieprawda. Nad Biegunem latał SAS w latach 60. do Tokyo i była to wówczas nowatorskie rozwiązanie, pozwalające na rejs z pominięciem terytorium ZSRR.
gość_d3c59 2019-11-18 14:14   
gość_d3c59 - Profil gość_d3c59
Serwis AY jest wysmienity. Nowe A350 w biznes klasie oferuja swietny produkt za dobra cene. KIX tez obslugiwany jest juz tylko na A350, wiec moze mial pan pecha i lecial w starym A330 ktory juz z tej trasy jest wycofany. Takie rzeczy sie zdarzaja w kazdej linii ale to nie znaczy zeby ocenic ja calosciowo. Ja latam czesto AY do Azji i uwazam, ze to najlepszy wybor do tej czesci swiata
gość_0aea3 2019-11-18 13:25   
gość_0aea3 - Profil gość_0aea3
@gość_22810 Rozumiem, że fakt że przeleciałeś się dwa razy Biznesem do Japonii sprawia, że jesteś specjalistą od serwisu pokładowego linii lotniczych
gość_22810 2019-11-18 12:36   
gość_22810 - Profil gość_22810
Buahaha a w czym serwis AY jest lepszy od LOT-u? Ty chyba nie leciałeś ostatnio AY? Moje dwa odcinki w biznesie z KIX do jedna wielka porażka. Sporo nierozkładających się foteli (i co z tego, że stewardesa chodziła i przepraszała, skoro parę osób, w tym ja spędziliśmy całą noc siedząc), jedzenie woła o pomstę do nieba, a wino które sobie wybrałem przed startem okazało się, że po starcie już "wyszło". Naprawdę jak coś chce się porównać, to trzeba mieć o tym pojęcie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy