gość_379ea
2019-11-14 13:14
Przede wszystkim - skąd te 11 tras? Czy porównujesz do sezonu letniego? Jeśli tak, to wyniki będziesz miał zaburzone. Trzeba porównać do poprzedniej zimy. To porównanie wygląda znacząco lepiej: Ryanair wyciął, o ile dobrze pamiętam, 6 tras, a dodał 2 nowe (Odessa i Alicante, które poprzedniej zimy nie latało). Do tego pojawił się Amsterdam i ponoć rośnie oferowanie do Warszawy. W sumie spadek oferowania w ruchu regularnym jest minimalny. Jeśli będzie wzrost na charterach oraz w obłożeniu, to wyniki miesięczne będą w okolicach zera lub na bardzo małym plusie.
gość_5a086
2019-11-14 12:20
gość_18f19; otóż twoja genialna opinia się nie sprawdziła. Założyłem, że samoloty raczej nie latają ze 100% obłożeniem, więc przyjąłem 170 pax na jedego 738. Może to i tak troszeczkę za mało, bo WRO zawsze się chwalił obłożeniem na niektórych tych trasach sięgającym nawet >95%. Nawet licząc 160 pax wychodzi ponad 28 000. Czyli śmiało można powiedzieć, że około 30 000.
@gość_5a086: rok 2019 zakończy się we WRO kilkuprocentowym wzrostem w stosunku do 2018 roku (wynik pax ok. 3,4 - 3,5 mln). Do października br. to prawie 7% wzrostu.
Prawdopodobnie cały rynek w Polsce zakończy się w tym roku wzrostem jednocyfrowym.
A w przyszłym może być gorzej.
Jeśli port lotniczy rozwija się tak jak rynek lub lepiej to tylko się cieszyć.
To czy przyszły będzie dobry to jeszcze zobaczymy - wolałbym np. aby dołożono drugą codzienną rotację do CDG, AMS lub ZRH niż kolejnych kilka destynacji LCC.
I jeszcze raz napiszę, że WRO jest dobrym przykładem portu regionalnego - codzienne wielokrotne połączenia do 3 hubów, do 4 kolejnych hubów kilka razy w tygodniu.
Do tego rozsądna, choć dla wielu pewnie niewystarczająca, oferta LCC i czarterów.
Zysk i środki na organiczny rozwój.
Bez rewelacji jak w KRK, ale zupełnie przyzwoicie.
gość_18f19
2019-11-13 20:52
gość_5a086: a skąd te 30 tysięcy? Zaraz, zaraz, już wiem. Przemnozyles liczbę lotów przez liczbę miejsc w samolocie? Gratuluje optymizmu / naiwności (niepotrzebne skreślić).
gość_5a086
2019-11-13 20:46
gość_7622a: Jeśli FR wyrzucił z rozkładu 11 tras obsługiwanych 2 (?) razy w tygodniu, to oznacza to około 30 000 pax miesięcznie mniej. Czyli we WRO szykują się spore spadki do kwietnia? Czy może lotnisko to czymś rekompensuje? Z tego co słyszałem od kwietnia 3 nowe trasy (OSL, CAG i OZH). Do tych 11 tras FR dochodzą jeszcze skasowane na zime przez W6 GOT, OPO i BRI, chyba, że też ich nie było zimą zeszłego roku. Ogólnie chyba nadchodzący rok nie zapowiada się jakoś ciekawie dla WRO, przynajmniej jak narazie
gość_7622a
2019-11-13 15:06
Do gość_5a086: Słowo klucz "w październiku". Pierwszym miesiącem sezonu ziomowego jest listopad.
gość_5a086
2019-11-13 14:04
Skąd wzrosty, skoro na zime nie ma w rozkładzie kilku popularnych, południowych tras?