gość_edf2d
2019-11-08 20:45
I właśnie ten 'monopol' LOTu jest najgorszą rzeczą, która uderza m.in. również w regiony. Nie liczy się pasażer, liczą się wyniki LOTu.
gość_7c049
2019-11-08 19:35
Tu nie chodzi o żaden monopol LOT-u. Polska jest po prostu nieznana w Chinach i nie jest traktowana jako atrakcyjna destynacja dla turystów, ot tyle. Chińczycy latają do wschodniej Europy tylko do znanych sobie miast - np. właśnie Pragi i Budapesztu, które są wielokrotnie lepiej rozpromowane i przyjazne turystom z Chin niż jakiekolwiek polskie miasto.
@gość_401cc
Jeszcze Qatar lata 2 lub momentami 3 razy dziennie.
Poza tym tak jak wspomniał @vscrew - LOT ma monopol, a ponadto jest w stanie blokować wejście nowych przewoźników w porozumieniu z lotniskiem Chopina tłumacząc się brakiem slotów. Dlatego jestem niezmiernie ciekawy jak LOT wyobraża sobie dalsze działanie przy tak forsowanym CPK - wtedy już nie będzie można zasłaniać się brakiem miejsca, jeśli inni przewoźnicy będą chcieli rozpocząć nowe połączenia.
gość_bf763
2019-11-08 17:56
Moze w niedalekiej przyszłości zdecydują się na Kraków
gość_33eef
2019-11-08 17:25
Widać 7 mln populacja Węgrów ma większe walory turystyczne niż 38 mln kraj chwalący się krakowskim skansenem.
Brawo Budapeszt Chińczycy wiedzą gdzie jest potencjał.
gość_22fc1
2019-11-08 16:50
vscrew cenię sobie Twoją wiedzę i komentarze tutaj na forum i wiem, że LOT blokuje umowa bilateralna między Polską a Chinami, po prostu się zastanawiam jak długo tutaj będzie brak postępu, bo wiem, że Szanghaj jest jednym kierunków na które jest popyt z Warszawy (podobnie jak na Hongkong, Bangkok, Hanoi Waszyngton czy boston), do tego Szanghaj to jedno z największych miast na świece więc trochę słabo, że LOT tam nie lata, choć zdaje sobie sprawę z tego, że jest umowa,a do tego Chińczycy wspólnie z Niemcami czyli LH blokują Szanghaj.
@gość_22fc1 Jeśli nie zmieni się umowa z Chinami to NIGDY. LOT może latać do Chin 7 razy w tyg, i tyle razy lata do Pekinu. Na inne porty już nie ma pozwolenia.
Chciałbym przypomnieć „specjalistom” komentującym tutaj, że zarówno PRG i BUD nie mają praktycznie żadnych linii hubowych u siebie ( CSA się nie liczy a Wizz ma 30 hubów) - w WAW LOT ma monopol na połączenia długodystansowe a przy polskim rynku (biednym...), wchodzenie konkurencji dla LOT jest bardzo trudne ( co pokazują takie sobie wyniki ACRouge - do znalezienia w necie). Poza tym umowy międzypaństwowe nie są zbyt korzystne dla jakichkolwiek linii z Azji chcących wejść do PL. Z Chinami jest szczególnie kiepska
gość_9cf8a
2019-11-08 15:00
LOT otworzy Szanghaj, gdy pozwolą mu na to Chińczycy, a dokładniej, Chiny muszą się zgodzić na nową umowę bilateralną, bo aktualna pozwala na 7 rotacji tygodniowo, co LOT już wykorzystuje na lotach do BJS.
gość_22fc1
2019-11-08 11:52
Ciekawe kiedy LOT otworzy połączenie do Szanghaju
gość_401cc
2019-11-08 09:08
A z Warszawy nic! I podtrzymuję, to jest śmieszne lotnisko. Wstyd przed Pragą i Budapesztem, kiedy nikt nie chce tam latać, Air Canada tylko sezonowo, jako Rouge i najgorszymi samolotami, a Emirates nadal tylko raz dziennie.