×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


American poleci jeszcze częściej z Krakowa do Chicago


American Airlines zwiększy częstotliwość lotów na trasach z Krakowa i Budapesztu do Chicago. Ekspansja amerykańskiej linii jeszcze bardziej zagrozi LOT-owi, który również będzie latał na tej trasie ze stolicy Małopolski.

05/11/2019 11:00
gość_763e4 - Profil
gość_763e4
  

  
gość_ec29c - trzeba jakoś wypośrodkować nasze interesy jako pasażerów i jako podatników. Napisze, jak to wygląda z mojego punktu widzenia, Latam wyłącznie w celach turystycznych. LO jako firma czy marka nie jest dla mnie wartością, jeśli nie idzie za nią atrakcyjna cena biletu. Ale nie chcę jej upadku, bo z WAW oferuje najwięcej kierunków. Dla paxów najlepsza jest konkurencja, bo tylko ona wymusza obniżkę biletów. Ale jeśli LO upadnie, to tylko część kierunków po nim przejmą LCC, na innych dotychczasowi konkurenci LO zostaną pozbawieni konkurencji i ceny w obu przypadkach pójdą w górę. Plus będzie znacznie mniej kierunków. Dlatego jeśli AA jest blokowane w WAW na najbardziej dochodowych kierunkach LO (i nie oszukujmy się - nie są to kierunki turystyczne, tylko gastarbeiterskie) - to z mojego punktu widzenia dobrze. Ale jeśli konkurencja jest blokowana na innych kierunkach - w szczególności turystycznych - to wręcz przeciwnie.
18/11/2019 00:50  

gość_5e3b2 - Profil
gość_5e3b2
  
Buahahaha, lotnisko w Warszawie zniechęciło jedna z największych linii na świecie. Wow, nie wiedziałem, ze PPL ma az taka sile, ze AA upadnie przez nich na kolana. No, ale w końcu sporo jest tez wyznawców teorii, ze ziemia jest płaska, a lądowanie na księżycu to był show w studiu telewizyjnym, a na księżycu nikogo nie było. Ech.... znafcy.
17/11/2019 15:42  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@lysypiotr76, @gość_b0faa

Rozumiem, że chcecie szybkiego bankructwa LOT-u?

Bo całorocznej konkurencji jednocześnie na trasach Chicago i NY z WAW LOT, by nie przetrwał.

Sezonowe 6 razy w tygodniu od AA w roku zniesienia wiz do KRK będzie nie odczuwalne lub wręcz poprawi wyniki (bo wymusi koniec absurdalnej polityki przetłaczania paxów do KRK via WAW i przyciągnie wielu nowych turystów). Dlatego obstawiam około 500 mln zysku operacyjnego LOT-u w 2020. Natomiast w 2021 wynik prawdopodobnie będzie gorszy, tu dużo zależy od ruchów konkurencji.
17/11/2019 13:17  

gość_b0faa - Profil
gość_b0faa
  
lysypiotr76- Dokładnie. KRK dostał to połączenie tylko z braku miejsca na sloty w dobrych godzinach w WAW. Połączenie turystyczno- etniczne a mogło być stricto biznesowe. Z dobrze wypełnioną klasą biznes.
17/11/2019 01:59  

  
Szkoda że władze warszawskiego lotniska zrobiły wszystko by zniechęcić AA do wejścia na Lotnisko Chopina. Trasa pewnie od razu byłaby całoroczna. A tak KRK pozostaje sezonowo a ruch skupi się na etnicznym potencjale który będzie teraz dzielony między polskiego i amerykańskiego przewoźnika.
16/11/2019 22:15  

gość_8d700 - Profil
gość_8d700
  
wroord
LOT też latał z Budapesztu i szybko zrezygnował :-)))
Delta to za duża firma żeby jakieś Tokio blokowało inne ruchy.
07/11/2019 18:16  

  
Delta to tylko plotki. Delta dostala nowe sloty w Tokio-Haneda i obecnie koncentruje sie na tym rynku. Swego czasu latala do wielu miejsc w Europie Bukareszt, Kijow, Budapeszt itd. ale szybko z nich zrezygnowala.
07/11/2019 16:10  

gość_896a1 - Profil
gość_896a1
  
gość_8e9e5: Poproś mamusię lub tatusia, żeby Cię zabrali do Warszawy. Wtedy będziesz miał okazję zobaczyć ten "śmieszny porcik". A jeżeli tak postrzegasz WAW, to jak nazwać KRK? Może kurnik - skrót KRK pasuje idealnie. A problem Warszawy polega nie na tym, że nikt spoza Europy nie chce tu latać, tylko, że obecna dyrekcja WAW każdego nowego przewoźnika uważa za intruza i robi wszystko, żeby go zniechęcić. Co gorsza dotyczy to również przewoźników cargo. Przypominam również, że połączenie ORD-KRK-ORD to połączenie sezonowe!
07/11/2019 13:10  

gość_97696 - Profil
gość_97696
  
do gosc_04dec. A ja bym zbudowała CPK niedaleko Poznania. Praktycznie blisko z Gdańska Wrocławia Lodzi Bydgoszczy Szczecina i Berlina. I po co inwestować w infrastrukturę lotniskową w w/w lotniska? Przeznaczyć na rozwój lotniska w pobliżu Poznania. I wówczas połączenia niemal z całym światem.
Aha i nie żebym była z Poznania
07/11/2019 10:33  

gość_1573c - Profil
gość_1573c
  
Loty TATL z GDN? Raczej nie, no chyba, ze tak sie stanie jak w to wejda przewoznicy posiadajacy A321XLR ale na widebody, legacy raczej nie.
07/11/2019 09:54  

gość_28052 - Profil
gość_28052
  
gość_cf92c: Kraków w kolejnych rankingach smogowych lokuje się już coraz niżej, w przeciwieństwie do W-wy.

07/11/2019 09:46  

gość_04dec - Profil
gość_04dec
  
CPK powinien być zbudowany między Krakowem i Katowicami.
07/11/2019 07:16  

gość_907da - Profil
gość_907da
  
gość_da507: A jeśli by z GDN zrobić w przyszłości drugi hub LOTu? Położenie ma pod tym względem dobre. Podobnie przecież HEL mocno korzysta na swoim położeniu na lotach do Azji. Może od razu zaznaczę, że nie jestem z Gdańska ani okolic.
06/11/2019 23:50  

  
Lotnisko LGA (podobnie zresztą jak i DCA) ma tak zwane 'perimeter restrictions', co oznacza wykluczenie lotów non-stop na odległość przekraczającą 1500 mil (dla DCA 1250 mil). Ograniczenie to wprowadziły władze (Port Authority of New York and New Jersey) w 1984 roku z powodu małej przepustowości i (już wówczas) zapychającego się lotniska. Jedyny wyjątek ustanowiono dla lotów do Denver oraz lotów realizowanych w soboty. Stopniowo wprowadzano również ograniczenia typów samolotów, jakie mogą wykonywać loty z/do LGA.

Również i w DCA rozluźniono trochę restrykcje przydzielając pewną ilość slotów na połączenia poza perymetr - ale to już inna historia.
06/11/2019 23:20  

gość_da507 - Profil
gość_da507
  
@gość_907da ruch TATL z Polski jest specyficzny. Dużą rolę odgrywa ruch etniczny, wizyty Polonii w Polsce i odwiedziny rodziny w USA. Zagłębiem emigracji do USA jest od zawsze Podhale i Podkarpacie, nie Śląsk i nie Pomorze. Dlatego uważam, że żadne loty do USA z Poznania, Wrocławia czy Gdańska nie maja prawa się spiać ekonomicznie. Turystycznie za słabo są rozpoznawalne za wielką wodą, biznes też nie zapełni samolotów, dlatego bedę sie upierał, że tylko z tych 3 miast jest sens.
06/11/2019 20:15  

gość_907da - Profil
gość_907da
  
gość_da507: Czy ja wiem? GDN byłoby ciekawą propozycją w kontekście przesiadek z kraju, a to dzięki położeniu na północy Polski. Przy lotach za Atlantyk i do Azji z wielu miast trasa byłaby po prostu krótsza. Ale to już bardziej perspektywa długoterminowa, jak kiedyś ruch lotniczy w kraju będzie znacznie większy.
06/11/2019 19:26  

gość_cf92c - Profil
gość_cf92c
  
do gość_e5ac4. jeżeli chodzi o smog i poziom zanieczyszczenia powietrza dawno Kraków wyprzedził Warszawę. Na szczęscie Warszawa nie zamierza ścigać Krakowa..
06/11/2019 17:16  

gość_da507 - Profil
gość_da507
  
@kemot97 ja Cię proszę. Na chwilę obecną TATL ma sens tylko z WAW, KRK i RZE.
06/11/2019 14:57  

gość_73e30 - Profil
gość_73e30
  
No No Amerykańce... Brzydko gracie z naszym narodowym przewoźnikiem... Polski LOT jeżeli nie rozwinie swoich skrzydeł to nie rozwinie się też wymiana handlowa pomiędzy PL -USA... Na miejscu Dudy zadzwoniłbym do Trumpa i wytłumaczył zdrowe zasady biznesowe... !!!
06/11/2019 14:54  

gość_8e9e5 - Profil
gość_8e9e5
  
A śmieszny porcik lotniczy w WAW nie może się doprosić ani jednej linii spoza Europy. Brać przykład z lepszych (KRK) :)
06/11/2019 14:20  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie