gość_1573c
2019-11-18 12:35
Nie napisaliscie jeszcze, ze model A-320 i jego rozne wersje (319 etc) przescignal w sprzedazy i zamowieniach starszy o 20 lat model boeing 737?
gość_edf2d
2019-10-31 09:55
gość_5e3b2 - to po co LOT lata po Europie? Niech lata tylko do Ameryki i Azji. Wszyscy pasażerowie to są ludzie p2p? Przez brak właśnie takiego typu maszyn CPK nie ma najmniejszego sensu.
gość_29db9
2019-10-30 20:50
Miałem okazję kilka razy lecieć Indi Go. To dość typowa tania linia mająca w swej flocie głównie A320 (ceo i neo), z niewielkim dodatkiem ATR do obsługi małych lotnisk (podobnie jak np. Azul w Brazylli). Nietypowo jak na tanią linię oferuje wliczony w cenę bagaż (choć tylko 15kg), zaś typowo serwis pokładowy jest płatny. Obsługuje głównie połączenia w Indiach oraz regionalne, zwłaszcza do krajów w których są spore grupy imigrantów z Indii jak kraje Zatoki Perskiej, Singapur itd. (czyli np. podobnie jak RyanAir i WizzAir z Polski). Indi Go gwałtownie się rozwija czemu sprzyja po pierwsze bogacenie się społeczeństwa w Indiach - rosnąca klasa średnia którą stać na krótką podróż samolotem (a nie kilkudziesięcio-godzinną pociągiem), deregulacja rynku na którym przez lata rząd chronił nieefektywne państwowe Air India i po trzecie słabość konkurencji: wspomniane AirIndia ma wiele miliardów Dolarów straty, a największa linia w Indiach Jet Airways upadła. Jest więc rynek do zagospodarowania, więc tak duże zamówienie nie jest wielkim zaskoczeniem - szokujące może na zapełnionym rynku europejskim, ale w liczących sporo ponad miliard mieszkańców Indiach nie (np. jego konkurent Spice Jet ma zamówione 200 Maxów).
@gość_00546 Błagam, jak się nie znasz na lotnictwie, to nie komentuj.
gość_020fa
2019-10-30 00:12
gość_00546: Sam nie przepadam za aktualnym rządem, ale wcale nie jest tak jak piszesz. LOT opiera się na tradycyjnym modelu biznesowym polegającym na transporcie pasażerów w świat przez porty przesiadkowe. W tym celu potrzebne są samoloty różnego zasięgu w odpowiednich proporcjach. Rozwój oparty na małych i średnich samolotach, to domena przewoźników skupiających się na P2P.
gość_c4886
2019-10-29 21:01
do gość_00546
Bzdura Kolego, akurat nie mieszajmy tutaj polityki , wystarczy abyś znał trochę historii i miał pojęcie o demografii.
prześledź sobie siatkę IndiGo i model biznesowy a uzyskasz odpowiedź gdzie ta linia lata,
Lot skoro pytasz pewnie nie wiesz ale od 40 ponad lat lata za ocean ,do dziś loty te są jego najbardziej dochodową częścią biznesu, popatrz sobie na oferowanie i loty krakowa czy Radomia.....
gość_5e3b2
2019-10-29 20:49
A na których to mniejszych samolotach można latać przez Atlantyk czy do Azji?
gość_00546
2019-10-29 20:13
Jak to się dzieje że duże linie lotnicze swój rozwój opierają na średnich i małych samolotach a mała linia jaką jest LOT opiera swój rozwój na większych, tzn. 787. Dlaczego? Bo tak politycy z PiSu zdecydowali i jest to forma politycznej i ekonomicznej posłuszności wobec swojego mocodawcy?