usuniety
2019-11-05 10:32
UIA zastanawia się na wyleasingowaniem swoich B737NG, czyli nie jest dobrze.
zobacz link (artykuł płatny)
gość_a07ed
2019-11-02 09:40
LO powinien kupić UIA oraz CSA.
gość_909f5
2019-11-02 01:07
LOT powinien kupić wszystkie Boeingi 737 NG od UIA, bo LOT-owska flota dużych samolotów średniego dystansu jest w fatalnym stanie.
Wszystko dzięki błędnej strategii ze zarządu LOTu ciągle „stoi za” Boeingiem 737 MAX 8.
gość_04510
2019-10-30 12:18
gość_c8a51 - społeczeństwo "nie dorosło" do naszej - tu wstaw cokolwiek co chcesz, linii lotniczej, oferty usług, naszej partii, ducha czasów, współczesności... Skądś to znam tylko nie mogę sobie przypomnieć skąd.
gość_c8a51
2019-10-30 10:43
czy ktokolwiek przeczytał ten artykuł ze zrozumieniem?
Jest wyraźnie napisane że kłopoty wynikają głównie:
- przez zakaz lotów nad Rosją (linia próbowała latać "naokoło" ale jak widać, nie jest to rentowne)
- przez biedne społeczeństwo (i potrzebę zarabiania na przesiadkach, co z założenia jest mniej rentowne).
Przemodelowanie siatki lotów jest najsensowniejszym rozwiązaniem i właśnie to robią.
Poza tym cały wywiad jest wyraźnie nastawiony na wywarcie presji na rząd na udzielenie pomocy. Zagrywka stosowana przez wiele linii (w tym LOT).
gość_ec29c
2019-10-30 09:30
UIA ma tylko jedną rzecz lepszą od LOT-u: flotę średniodystansową opartą o 737 NG, podczas gdy LOT bazuje na liliputach. Poza tym jest tylko gorzej:
1) Ukraina jest 5 razy biedniejsza
2) UIA lata z lotniska odległego o 40 km od Kijowa, a niektórzy konkurenci z Żulian, 10 km (takie małe Okęcie)
3) flota długodystansowa to stare 767 i używane 777-200. 777-200 są mniej ekonomiczne od i 787-9 i od 777-300, natomiast znacznie większe od 787-8 Ze względu na mały ruch biznesowy UIA była zmuszona do napchania foteli i mamy 361 miejsca, co zmusza do bardzo taniej sprzedaży biletów przesiadkowych (ja wielokrotnie pisałem na forum, żeby LOT kupił sobie 787-10 w konfiguracji na około 375 miejsc, ale one powinny stanowić 1/4 - 1/3 floty szerokokadłubowej. I wtedy mógłby "dobiznesowić" pozostałe Dreamlinery)
4) generalny zakaz lotu na Rosją, a LOT omija Rosję tylko w przypadku trasy Budapeszt - Seul.
5) podejście władz (tych poprzednich). Ryan dostał zniżki na Boryspolu, podczas gdy Okęcie zwalcza konkurencję LOT-u kiedy tylko może.
Na dokładkę w 2020 będą zniesione wizy, więc LOT jako monopolista z WAW i mając konkurencję tylko na trasie KRK-ORD bardzo poprawi wyniki (przy uziemionych MAX-ach powinno być 500 mln zysku operacyjnego). Jedyny poważny problem LOT-u to kłopoty z RR, bo w roku zniesienia wiz trzeba powiększyć ofertę, w przeciwnym razie w 2021 zlecą się konkurenci.
Ale nie po to Pan Nadprezydent zainwestował w kampanię wyborczą, żeby mu linia upadała, więc nie martwmy się o UIA ;-)) Znika tylko tani Pekin, bilety z Polski były po 1300-1400 zł.
gość_a2cdb
2019-10-30 07:59
mnostwo ludzi tak komentowalo wlasnie z powodu tanich biletow do Azji - duzo tanszych niz LOT - 'patrzcie jaka swietna linia ktora oferuje loty w swietnych cenach' hahaha
@gość_84cb4 Dokładnie. To pokazuje niestety poziom ogromnej większości komentujących tu „specjalistów”. Lot raz w życiu Enterem do Hurghady czy Wizzem do Luton nie czyni z nich ekspertów od awiacji... A swoją drogą w sprawie UIA od dłuższego czasu coś było na rzeczy - ich ceny, pomimo tańszej siły roboczej na Ukrainie, nie były adekwatne do ekonomii rynkowej - loty z Europy do Tajlandii czy Indii za 1100–1500 zł są niemożliwe do uzasadnienia finansowego - nawet Norwegian sobie z tym nie radzi a jest lowcostem.
gość_9cf8a
2019-10-29 23:42
Proszę nie porównuj lotnictwo.net do poziomu, który tu panuje. Dwa bieguny.
gość_84cb4
2019-10-29 22:30
A jeszcze nie takmdawno temu polowa tutejszego forum i druga połowa na konkurencyjnym lotnictwo.net stawiała Ukrainę International za wzór i przykład jak należy się rozwijać.