gość_6fda8
2019-10-30 12:30
adam7691: Ale Krzesiny zamiast Ławicy ? Jeśli tak, to co złego jest z Ławicą? Nie jestem z Poznania, raz stamtąd leciałem, stąd moje pytanie.
gość_ec29c
2019-10-30 09:07
@adam7691
Może nie mówił, ale ja na tym forum sugerowałem to Wam w formie pisemnej już kilka lat temu. Skoro jesteś z Poznania to możesz to zaproponować swoim władzom samorządowym lub iść z takim pomysłem do swojej ulubionej partii politycznej. Może nawet zostaniesz ważnym politykiem, bo teraz mamy taką posuchę intelektualną, że to wzbudzi olbrzymie zainteresowanie.
Ławica powinna być przeznaczona na tereny deweloperskie, powiedzmy 2/3 i tereny rekreacyjne, powiedzmy 1/3. Baza F35 powinna powstać około 50 km od Poznania.
Jeśli taki postulat pojawi się w bardziej masowej przestrzeni publicznej to będzie tematem podczas każdych wyborów i władza będzie musiała go zrealizować.
Terminal pasażerki na Krzesinach powinien być nad lub obok torów kolejowych (do 300 metrów i przejście zadaszone) co najmniej na trasie Poznań - Kalisz - Łódź.
adam7691
2019-10-29 15:31
gość_ec29c: a czy ktokolwiek, kiedykolwiek mówił o możliwości cywilnych lotów z Krzesin, o tym należało mówić 15 lat temu. Dziś jest pozamiatane i nic tego nie zmieni. Nawiasem mówiąc Krzesiny są rozpatrywane jak potencjalne miejsce stacjonowania F-35.
gość_d0759
2019-10-29 15:15
@gość_ec29c Nic dodać, nic ująć. Cieszy fakt, że są jeszcze w tym kraju myślący ludzie.
gość_ec29c
2019-10-29 14:15
Samo z siebie CPK oczywiście by nie zaszkodziło: szkodzić będą działania władz ukierunkowane na "sukces" CPK. Już teraz opłata terminalowa jest dwa razy wyższa dla portów regionalnych. Na razie rząd zablokował rozwój Modlina, ale można oczekiwać co najmniej spowalniania rozbudowy lotnisk regionalnych. Jest niewielka szansa, by Poznań dostał Krzesiny na cele cywilne. W Krakowie wojsko "nie będzie mogło" wynieść się z Balic, itp.
I wreszcie wielki uprzywilejowanie jeśli chodzi o transport publiczny na koszt podatników z regionów, którego celem będzie zabieranie pasażerów regionom. A można byłoby to wydać na rozbudowę kolei aglomeracyjnej.
Zmarnowane zostaną olbrzymie środki na budowę dróg do CPK, więc zgodnie z zasadą zbyt krótkiej kołderki nie wystarczy na ważne drogi regionalne, np. ekspresówkę Puławy - Radom - Łódź, czy Bielsko-Biała - Kraków.
Podsumowując, CPK to odrażający projekt anty-regionalny, który jest częścią planu budowy Wielkiej Warszawy i biednych regionów. Projekt po prostu anty-polski!!!