Katowice: Spadki w trzecim kwartale

Katowice: Spadki w trzecim kwartale Największy miesięczny spadek łącznej liczby podróżnych wykazano we wrześniu (-5,6 proc., 569,5 tys.). O podobną wartość ruch zmniejszył się także w lipcu, chociaż tutaj odprawiono najwięcej osób (-5,3 proc., 657,6 tys.). W sierpniu zarejestrowano 660,7 tys. pasażerów (-4,8 proc.).Spadki notowano we wszystkich segmentach ruchu. Największe - w ruchu regularnym. O 12,4...
22/10/2019 10:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_16653 2019-10-25 23:30   
gość_16653 - Profil gość_16653
@gość_bc3aa Brawo, zgadzam się z tym.
gość_177b5 2019-10-25 10:06   
gość_177b5 - Profil gość_177b5
gość_bc3aa. Mądry wywód , tylko zapomniałeś , że lotnisko żyje z operacji lotniczych , a nie z tankowania samochodow lub inwestycji nie opartych o ruch lotniczy. Oczywiście że obecny ruch wystarczy na utrzymanie lotniska i niewielki zysk , ale jaka jest przyszłość.
Skoro piszesz o wzorze strategicznego rozwoju ,to podaj przewidywany wzrost ruchu lotniczego w najbliższych 10 latach na tym lotnisku w rozbiciu na wymienioną przez Ciebie efektywność inwestycji wraz z realizacją spłaty zadłużenia. Zgadzam się że nie powinno się uprzedzać do tego lotniska , ale należy zachować umiar w proporcjach.
Dawno minęły czasy , w których elementem konkurencyjności lotniska było jego położenie ( mgły) . Przy obecnych technologiach te i inne mankamenty są eliminowane.
Ale gratulacje za obronę lotniska.

gość_bc3aa 2019-10-24 22:37   
gość_bc3aa - Profil gość_bc3aa
gość_c2d88 operacji jak na lekarstwo, buhahaha, cóż za kłamstwo. Sięgnijmy do twardych danych. Na nowej drodze startowej, której pykło już ponad 4 lata, do tej pory wykonano 160 tys. operacji startów i lądowań, obsłużono ponad 18 mln pasażerów i 70 tys. cargo. To jest mało w krajowych warunkach? Zanim zacznie sadzić się bzdury, wypadałoby wykonać odrobinę intelektualnego wysiłku i sprawdzić pewne dane.

gość_197d4 gość_c2d88 Frazes, Frazes Uber Alles. Najlepiej, żeby nie było niczego, wtedy będzie super. Inwestycje mają przynosić ruch? A to dobre. Inwestycje mają tworzyć infrastrukturę, na bazie której można rozwijać biznes z dobrymi miejscami pracy. Mają dawać także wysokie zwroty, które umożliwiają dalszy rozwój. No ale jak na skomplikowaną branżę patrzy się tylko przez pryzmat ruchu pasażerskiego, to ma się problem z poprawnym odbiorem rzeczywistości. Pyrzowice są jedyny dużym polskim regionalnym lotniskiem, które konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w kilku obszarach. Ten pasażerski, z wysokim w skali kraju ruchem na poziomie 5 mln pax, to tylko jeden z nich, na równi istotny z cargo, obsługą techniczną oraz handlem i dystrybucją paliwem. Jak ktoś realnie obserwuje Pyrzowice, a nie przez zasłonę swoich uprzedzeń i niewiedzy, to wie, że to wszystko od wielu lat się fizycznie dzieje. Nie na tak wielbionym przez wielu poziomie werbalnym ale robót budowlanych. Tak się tworzy właśnie kompleksowe infrastrukturę lotniskową i buduje stabilne finansowe fundamenty funkcjonowania, bo nie jest się uzależnionym od jednego segmentu, tj. ruchu pasażerskiego (a wielki kryzys na horyzoncie). Od ponad dekady, pomimo wydania ponad 800 mln zł na inwestycje, ekipa z GTLu nigdy nie zanotował roku ze stratą, więc do tego interesu nikt nie dokłada. Dla mnie wzór strategicznego myślenia.
gość_67bda 2019-10-24 14:04   
gość_67bda - Profil gość_67bda
W przyszłym roku będą w KTW jeszcze większe spadki. Wiele tras wakacyjnych jak Burgas, Split, Malaga, Santander, Ateny, Podgorica, Alghero będzie wykonywanych tylko w okresie czerwiec-wrzesień, o wiele krócej niż w poprzednich latach.
mflyer 2019-10-24 13:36   
mflyer - Profil mflyer
Nieciekawe informacje dla KTW, Wizz kasuje trasy do Bari, Bolonii, Neapolu, Glasgow, Lizbony i Porto
gość_28052 2019-10-24 08:41   
gość_28052 - Profil gość_28052
KTW oraz KRK dadzą sobie radę. Inni niech się martwią o siebie.
gość_177b5 2019-10-23 23:42   
gość_177b5 - Profil gość_177b5
Rzadko spotyka się taką dyskusję negatywną na temat funkcjonowania lotniska , jak KTW.
Obserwuję to przez kilka lat i jestem zdumiony tak zgodnymi negatywnymi odczuciami internautów . Myślę że nikt nie życzy temu lotnisku upadku , ale negatywne odczucia w kontakcie z personelem lotniska , nieprzyjazna polityka zarządzających lotniskiem w stosunku do pasażera , butne wypowiedzi jakie to jest przyszłościowe lotnisko w stosunku do innych oraz koncentrowanie się tylko na ilości pasażerów , jak również przerost formy nad treścią co do inwestycji , powoduje taki to , a nie inny stosunek. Obecny zarząd prowadzi sprytną politykę wobec zwierzchników , aby utrzymać jeszcze jedną kadencję. CZAS NA ZMIANY I ADEKWATNĄ POLITYKĘ POZYCJI LOTNISKA.
mflyer 2019-10-23 22:22   
mflyer - Profil mflyer
gość_83c8b

Jeśli Dreamlinerów nie zaliczasz do dużych maszyn to jedyną dużą maszyną w całej Polsce(!) jest B777 który lata do WAW ;)
gość_16653 2019-10-23 21:31   
gość_16653 - Profil gość_16653
@myflayer Myślę, że i KRK i KTW sobie poradzą i będą się rozwijały. Każde z nich ma swoją specyfikę i problemy do rozwiązania. I są potrzebne, szczególnie że CPK to na razie lotnisko mocno wirtualne.

Odchudzone szerokokadłubowce - pewnie @gość_83c8b chodzi o ograniczenia cargo (mimo braku konieczności tankowania 'pod korek').

Maksymalnie A321 w KTW? A regularnie lądujące i startujące 757? 767 też jest częstym gościem. A że cargo? Pasażerskie też bywają, nawet 777 i 747.

gość_83c8b 2019-10-23 19:54   
gość_83c8b - Profil gość_83c8b
@mflyer Ogólnie zgoda, ale loty szerokokadłubowcami wynikają ze specyfiki klienteli (Podhale plus Podkarpacie) - nikt oprócz LOT-u (i sezonowego połączenia AA) nie wysyła do KRK naprawdę dużych maszyn. I żeby nie było wątpliwości -kibicuję wszystkim lotniskom w Polsce - KRK także (to w końcu nasza "wspólna" sprawa) - stąd dziwi mnie dzika radość, jeżeli któreś lotnisko odnotowuje spadki a na forum pojawiają się komentarze prorokującej i życzące np. KTW rychłej śmierci (my żyjący w śląskiej bańce jesteśmy chyba mniej zawistni i nienawistni niż reszta kraju). To lotnisko też ma swoją specyfikę i konkretną klientelę.
mflyer 2019-10-23 16:12   
mflyer - Profil mflyer
@gość_83c8b

Wieszczenie rychłego końca KTW jest tak samo śmieszne jak wieszczenie rychłego końca KRK przez Ślązaków. Fakt, że lotnisko w Pyrzowicach ma dużo większe pole do rozwoju, jednak to nie ma wpływu na atrakcyjność regionu czy samego lotniska. Co z tego, że może lądować u was A380 skoro nikt tam nie będzie miał w planach latać?

Tak samo nie mam pojęcia co masz na myśli mówiąc o odchudzonych szerokokadłubowcach w KRK - obecnie regularnie ląduje B789, od przyszłej wiosny takie starty i lądowania będą kilkanaście razy w tygodniu, przy obecnej drodze startowej. A przypominam że już za niedługo zostanie ona jeszcze wydłużona. Nikt się nie oszukuje, że nagle Emirates będzie chciał latać na A380, więc nie ma potrzeby jeszcze większego pasa, ale wy w Katowicach dalej możecie żyć w swojej bańce mydlanej. Tymczasem Kraków ma regularne połączenia na szerokokadłubowcach do Chicago i Nowego Jorku, gdy KTW swojego długiego, super pasa używają do obsługi maksymalnie A321 Wizza (który też coraz mocniej przenosi się do Krakowa).
gość_15f1c 2019-10-23 12:48   
gość_15f1c - Profil gość_15f1c
gość_83c8b: Kolego, wszystko o czym napisałeś jest wspaniałe o Katowicach, tylko jest jeden mały problem ani pasażerowie ani linie lotnicze nie chcą latać z Pyrzowic. Od marca przyszłego roku kolejny przewoźnik wycofuje się z KTW czyli Transavia.
gość_83c8b 2019-10-23 08:39   
gość_83c8b - Profil gość_83c8b
"Hejterskie" wycie z uciechy pod adresem KTW i wieszczenie rychłego końca lotniska są bez sensu. Lotnisko w dalszym ciągu obsługuje aglomerację górnośląską - największą w kraju i ma praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju. Idealnym rozwiązaniem byłoby lotnisko pomiędzy Krakowem a Katowicami. Kraków niedługo się udusi - ma i będzie miało za krótki pas startowy (chyba że wojsko sprzeda lotnisku swój teren) i za mało miejsca na dalszy rozwój. Może przyjmować "odchudzone" szerokokadłubowce latające za Atlantyk ale nic poza tym. Na KTW mogą bez problemu lądować wszelkie maszyny z A380 włącznie.
gość_16653 2019-10-22 23:01   
gość_16653 - Profil gość_16653
W zeszłym roku duży wzrost, w tym roku balansowanie na podobnym poziomie (porównując 3 kwartały spadek o 1,6%). W trzech tegorocznych kwartałach jest więcej pasażerów niż w całym 2017.
gość_18306 2019-10-22 22:12   
gość_18306 - Profil gość_18306
Oczom własnym nie wierzę. A pamiętam takie czasy, że do Frankfurtu leciałem z Katowic, bo z Krakowa Lufa nie chciała latać. Aż wierzyć się nie chce... Szkoda łez.
gość_6dfb2 2019-10-22 19:24   
gość_6dfb2 - Profil gość_6dfb2
KRK na wizzair wkocu to nikt do KTW nie bedzie jezdzil
gość_15f1c 2019-10-22 15:26   
gość_15f1c - Profil gość_15f1c
Nie ma się czemu dziwić włodarzom w Katowicach że publikują dane co kwartał. W ruchu pasażerskim porażka na każdym polu. Nawet jak uwzględnimy tegoroczną korektę czarterów to ruch regularny leży. Widać spory odpływ pasażerów po uruchomieniu bazy Wizza w Krakowie a dalej z każdym miesiącem Wizz kanibalizuje ruch kosztem KTW. Nawet teraz Wizz uruchamia nowe połączenia GDN to zwykle uwzględniał Pyrzowice a teraz dodało nowe połączenia do OZH zarówno z WRO jak i KRK bez KTW. Na dodatek od przyszłego roku tracimy Transavie. Pewno wejście Ryanaira na chwilę poprawi statystykę, ale o co się dzieję wygląda źle...
gość_c2d88 2019-10-22 14:44   
gość_c2d88 - Profil gość_c2d88
Pewnie w 2020 będzie jeszcze mniej, a w 2030? zamkną lotnisko ? Nowy pas a operacji jak na lekarstwo. Ciągłe przepychanki jakie to Katowice są lepsze od Krakowa ,jaki to biznes...z lata ze Śląska.. Cargo ratuje te statystki. Lufcik na Świat :D
gość_87fa2 2019-10-22 14:32   
gość_87fa2 - Profil gość_87fa2
Brakuje informacji ilu pasażerów skorzystało z lotniska od początku roku i jak się to ma, do podobnego okresu w roku poprzednim.
gość_177b5 2019-10-22 13:46   
gość_177b5 - Profil gość_177b5
Tego sie mozna było spodziewać. Dalsze spadki w ruchu pasażerskim będą następować. Należy sie zastanowić nad intensywnością inwestycji , bo one raczej ruchu nie przysporzą. Propaganda sukcesu nie sprawdza sie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy