gość_ec29c
2019-10-23 19:05
Problemy Wizza? Za 2018 Wizz miał 293 mln euro zysku netto, Austrian EBIT 83 miliony euro, zaś LOT około 50 mln euro zysku operacyjnego. Chciałbym mieć takiego problemy!
Natomiast w latach 2 019 - 2 022 wyniki Austriana się znacznie pogorszą, bo w wyniku dostępności slotów rozwija się konkurencja ze strony LCC. Natomiast dzięki niedostępności slotów na Okęciu oraz zniesieniu wiz LOT bardzo poprawi swoje wyniki w 2020 i 2021.
gość_ce5d8
2019-10-22 14:53
gość_ec29c: Aby latać z zyskiem, trzeba mieć też bogatych pasażerów, którzy zapłacą za bilety odpowiednie sumy i zapełnią samoloty. Linie typu Wizz, które chcą latać A321 z fotelami aż po dach, mają z tym problem. Bo jak zapełnić tak duży samolot z zyskiem? Aby zdobyć pasażerów biznesowych, którzy zapłacą więcej za bilety trzeba latać często i regularnie. Ale tych pasażerów może być zbyt niewielu by zapełnić A321 z układem foteli jaki ma Wizz Air, więc Wizz musi oferować rejsy rzadziej, licząc na pasażera mniej zamożnego, który poleci nie wtedy kiedy chce, ale kiedy może polecieć Wizz i wypełni A321. W takim jednak układzie Wizz traci pasażerów biznesowych wymagających częstych połączeń. I koło się zamyka. W związku z tym Wizz próbuje wejść na rynek bogatszych pasażerów, czyli na przykład do Wiednia. Zobaczymy jak im się uda. Jest tam duża konkurencja, w tym dużo silniejszego LaudaMotion/FR i Wizz już musiał parę tras odwołać (np. do Gdańska). Zatem porównanie WAW z VIE i tego co by się działo gdyby na Okęciu były sloty jest nie do końca trafne, bo WAW i VIE to zupełnie inne rynki, zwłaszcza pod względem zamożności pasażerów.
gość_ec29c
2019-10-22 12:26
A skąd ta pewność? Popatrzcie na stronę 14 prezentacji Wizza:
zobacz link
Wizz ma tanio kupione samoloty, może je tanio sfinansować, ma właściwy dla biednego regionu model P2P oparty o najbardziej wydajny samolot A321 neo. W roku kwiecień 2020 - marzec 2021 flota powiększy się ze 123 maszyn do 145, wzrost o 22, w kolejnych latach wzrost o 16, 15 i skok o 34, po to by w 2023/2024 dojść do 210 maszyn w tym 6 A321 XLR. W 2026/2027 ma być 295 maszyn.
I tylko brak slotów sprawia, że nie będzie wielkiego rozwoju bazy w Warszawie.
gość_ec29c
2019-10-22 11:39
Wiedeń i wyniki Austriana w latach 2019 - 2022 to wspaniały przykład co by się działo z LOT-em, gdyby na Okęciu były dostępne sloty. Otóż na 100% wiadomo, że doprowadziłoby to to strat LOT-u i bankructwa lub przejęcia. Do bankructwa lub przejęcia LOT-u wystarczy powiększenie limitu 600 operacji dziennie. CPK to to samo tylko odroczone w czasie.
Austrian ma bogatą spółkę matkę, która sfinansuje straty, podeśle zamówione tanio A320 neo (Lufa to launch customer), kupi i tanio sfinansuje 787-9 i Austrian ma szansę pokonać LCC.