Qantas poleciał bezpośrednio z Nowego Jorku do Sydney. Regularne loty ruszą w 2023 r.

Qantas poleciał bezpośrednio z Nowego Jorku do Sydney. Regularne loty ruszą w 2023 r. Boeing 787-9 Dreamliner (VH-ZHI) w ramach specjalnego rejsu QF7879 zabrał na pokład tylko 49 pasażerów i członków załogi, co umożliwiło pokonanie dystansu ze wschodniego wybrzeża USA do Sydney. Samolot był zatankowany 101-tonami paliwa i wylądował z zapasem umożliwiającym wykonanie dodatkowych 70 minut lotu. Boeing wystartował z lotniska im. Kennedy'ego...
22/10/2019 08:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_76b18 2019-10-23 19:48   
gość_76b18 - Profil gość_76b18
Ja za to czekam na bezpośrednie loty z Warszawy do Łodzi i do Radomia co pół godziny 24 godziny na dobę
gość_92e6e 2019-10-23 19:26   
gość_92e6e - Profil gość_92e6e
RE: gość_24486 Odcinek LAX-JFK-LAX jest obslugiwany przez B789, ale ten samolot leci do Brisbane. Generalnie QF dziala to tak. SYD, MEL, BNE przylatuja do LAX praktycznie o tym samym czasie, wczesnie rano. Nastepnie B789 zbiera pasazerow z tych 3 rejsow i leci do JFK. Podobnie wyglada to w druga strone. B789 po przylocie z JFK do LAX rozklada pasazerow na swoje rejsy do SYD, MEL, BNE. Qantas nie ma przydzielonego jednego B789 na obslugue tylko LAX-JFK-LAX. Co ma robic ten samolot po przylocie do LAX z JFK? odpoczywac 12 godzin, zeby rano zrobic rotacje LAX-JFK-LAX?
gość_e6619 2019-10-22 19:23   
gość_e6619 - Profil gość_e6619
@gość_cadab Na Polinezji zasadniczo nie kupisz w niedzielę nic, bo sklepy są zamknięte. Nawet często się zdarza, że większość restauracji nie działa w niedzielę. Turysta ma przej***ne przez to ich ortodoksyjne trzymanie się religii.
gość_24486 2019-10-22 15:28   
gość_24486 - Profil gość_24486
Kamiloss777 - nie do końca tak jest. Dreamliner obsługuje odcinki JFK-LAX-JFK , natomiast dłuższą część trasy LAX-SYD-LAX robi A380...
Przy okazji - czas samego lotu rejsu QF12 to ok.20h20m a więc godzinę dłużej niż bezpośredni lot 789. Plus ok. 2h na przesiadki w LAX - cała podróż jest więc dłuższa od rejsu bezpośredniego o ok. 3-3,5h. Czy to aż tak dużo przy takiej dalekiej trasie? Można założyć, że samoloty dla takich połączeń będą miały bardziej komfortową konfigurację miejsc, tak jak ma to miejsce w przypadku rejsów SQ21/ SQ22 EWR-SIN-EWR i A350. Droższe też będą bilety. Pytanie - czy znajdzie się wystarczająco duża grupa pasażerów skłonnych płacić sporo więcej za podróż o 3 godziny dłuższą, ale tylko godzinę mniej samego lotu? Wielu osobom łatwiej będzie znieść podróż 5h20m + 14h20m z 2-godzinną przerwą w LAX. Interesujące będą wyniki badań pasażerów i załóg testowych rejsów QF...
Pozdrawiam,
A tak apropos rejsów SQ21 i 22 - czy ktoś ma może jakieś informacje na temat load factor-ów na tych trasach?
Kamilos777 2019-10-22 13:41   
Kamilos777 - Profil Kamilos777
Qantas nie lata na A380 z JFK do SYD z miedzykadowaniem w LAX! Trasa LAX-JFK-LAX jest zawsze na B789 (wczesniej na B744)
gość_cadab 2019-10-22 11:14   
gość_cadab - Profil gość_cadab
to nie kabaret a życie. Na całych Wyspach Cooka nie kupisz po 22 oraz w niedziele i święta nigdzie gorzały. O cenach to już nawet nie wspominam. Mały browar droższy niż flaszka na Rynku Głównym.
kacpirol 2019-10-22 10:54   
kacpirol - Profil kacpirol
@gość_cadab ale smieszne, istny kabareciarz z ciebie
gość_cadab 2019-10-22 10:33   
gość_cadab - Profil gość_cadab
Ja czekam na bezpośredni KRK - RAR. Jak ostatnio byłem w Raratondze, to wszyscy byli zdziwieni, że przy takim potencjale LOT jeszcz nie lata bezpośrednio. Ciężko było wyjaśniać o blokadzie warszafki, ale wszyscy sa przekonani że wkrótce to się zmieni i Polinezyjczycy będą mogli bez przesiadek przylatywać na wódkę
demar 2019-10-22 10:00   
demar - Profil demar
Brawo dla Qantas - to naprawdę ciekawe doświadczenie i dobrze, że firma ostrożnie podchodzi do sprawdzania reakcji załogi i pasażerów na tak długi lot.

PS. Do redakcji - w samym tekście jest błąd:
"Boeing wystartował z lotniska im. Kennedy'ego na trzy godziny _przed_ startem airbusa A380 wykonującego lot QF12"

Ten boeing wystartował trzy godziny _po_ starcie QF12, a lądował w Sydney kilka minut przed. Chodzi o to, że lot bezpośredni zaoszczędził prawie trzy godziny czasu.

Por.: zobacz link
gość_24486 2019-10-22 09:36   
gość_24486 - Profil gość_24486
Mała poprawka - to A380 obsługujący rejs QF12 wystartował 3h 25m przed Dreamlinerem i wylądował w SYD 4 min po nim. Rejs QF12 to ok. 5h 40m lotu z JFK do LAX i średnio 14h 40m lotu do SYD. Mamy więc o ok. godzinę więcej samego lotu plus ponad 2-godzinny postój w Los Angeles. Czas podróży jest więc nieco ponad 3h dłuższy od rejsu bezpośredniego...
Zakładając inną, bardziej komfortową konfigurację miejsc w samolotach, które mają latać bezpośrednio SYD-JFK ( podobnie do A350 Singapore Airlines na trasie SIN-JFK ) i zapewne wyższe ceny biletów można się zastanowić, dla jakiej grupy pasażerów owe 180-200 minut różnicy w czasie podróży będzie na tyle atrakcyjne, żeby zapłacić więcej. Poza tym inaczej znosi się 5,5h lotu + 14,5 z przerwą niż ponad 19h bezpośredniego lotu... Zobaczymy, jakie będą wyniki badań przeprowadzanych przez QF na pasażerach i załogach.
Pozdrawiam
PS: czy ktoś wie może, jaki jest load factor na rejsach SQ21/22 JFK-SIN-JFK??
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy