Podział ruchu Schiphol-Lelystad, a sprawa polska. Uda się z Radomiem?

Podział ruchu Schiphol-Lelystad, a sprawa polska. Uda się z Radomiem? W 2018 r. rząd holenderski stanął przed koniecznością znalezienia sposobu na dalszy rozwój lotniska lotnisku Schiphol. W 2008 r. przedstawiciele branży lotniczej, instytucje publiczne i lokalni mieszkańcy zawarli tzw. umowę Aldersa. Na jej podstawie próbowano osiągnąć równowagę pomiędzy rozwojem sektora lotniczego i rentownością, a bezpieczeństwem środowiska...
21/10/2019 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_af017 2019-11-01 15:23   
gość_af017 - Profil gość_af017
Warszawiacy mają póki co wybór i mówimy stanowcze NIE dla Radomia. Cytując słynną pisowską ex posłankę "kup se pan blaszkę i stuknij się w czaszkę".
gość_71c7e 2019-10-30 10:26   
gość_71c7e - Profil gość_71c7e
Jestem za podziałem obsługi lotnisk, ale jedynie w obrębie Mazowsza. Okęcie jest dla lotów biznesowych i turystycznych, a Modlin dla cargo i lotów zarobkowych. Lotnisko w Radomiu nie jest nikomu potrzebne. A CPK na razie nie ma.
tim 2019-10-24 19:58   
tim - Profil tim
do gość_91a56: tyle że radomiaki nie latają, a warszawiaki i owszem
gość_91a56 2019-10-24 17:22   
gość_91a56 - Profil gość_91a56
O tej samej godzinie, o której wstaje radomianin lecąc z Wa-wy. Takie proste myślenie, a tyle sprawia kłopotu.
gość_f29d9 2019-10-23 17:42   
gość_f29d9 - Profil gość_f29d9
Nikt z Wawy nie będzie chciał latać z radomia sity. O której mieszkaniec stolicy Polski ma wstać spokojnie jeśli ma samolot z radomia o 6 rana? Czekam na odpowiedź mądrali z radomia. To jest chory pomysł.
gość_5e3b2 2019-10-21 18:08   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
Panie autorze! Bądź Pan konsekwentny! Skoro chcesz być tak politycznie poprawny i pisać o stolicy Niderlandow, to nie używaj Pan przymiotnika holenderski w następnym zdaniu, tylko już konsekwentnie - niderlandzki.
gość_e01e3 2019-10-21 17:13   
gość_e01e3 - Profil gość_e01e3
A ci znów to samo.
Od pięciu lat redakcja udowadnia że Radom jest be, i tak dalej... Znów łopata do głowy i stek różnych argumentów. Najlepsze Okęcie, cacy Modlin i ten bezsensowny Radom. No i oczywiście milio argumentów typ: z Modlina jest dalej do Radomia niż z Radomia do Modlina, a to takich, że nie ma tego czy tamtego. Jak się dopłaca z publicznej kasy do lotniska w Modlinie to dobrze, jak samorząd buduje za swoje to źle. Hej, hejt i znów wnioski pod wcześniej ustalone tezy.
A PRAWDA JEST TAK
"PAŃSTWO" ZE stolicy chciałoby najlepiej dotrzeć na lotnisko spod klatki willi lub "blokowej" klatki reszta motłochu niech dojeżedża.
POczekamy zobaczymy, będzie lotnisko, infrastruktura, powstanie kolej, drogi się budują, to i pasażerowie się znajdą. No chyba, że w tym wszystkim chodzi o zasadę" I tak z Radomia to ja nie polecę"
gość_34231 2019-10-21 13:57   
gość_34231 - Profil gość_34231
@spotter10
Zasadniczo zgoda co do tego, że to idiotyzm :-D

Jednak: każdy idiotyzm można utrzymywać i to nawet w znośnym kształcie dosypując kasy. UE nie da zgody o ile we wniosku nie udokumentujemy, jaki jest przewidywany stan docelowy a ten można opisać dowolnie korzystnie. Można też wreszcie kosztem jakichś tam pieniędzy utrzymywać korzystne połączenia kolejowe i/lub drogowe pomiędzy miastami i ich lotniskami. To nawet nie byłoby bardzo drogie w porównaniu do forsy, jaka zostanie utopiona w Radomiu. Powyższe ma sens zakładając, że proces oceny UE jest prowadzony transporentnie i sprawiedliwie.

Obawiam się jednak, że to nie przejdzie nie z powodów faktycznych, tylko 'bo tak'. Jest kilka powodów, dla których UE może nie chcieć wzmacniać Polski i LOT-u... i trzeba to rozumieć, żeby potem nie oburzać się na cały świat. Rzecz prosta inwestowanie w Radom i przekonywanie siebie i innych, że to doskonałe rozwiązanie także gdy przychodzi do decyzji administracyjnych o podziale ruchu, samo w sobie jest szaleństwem... dla mnie jednak sam fakt, że musimy kogoś pytać o zgodę na takie rzeczy jest szaleństwem i kwadratową bzdurą.
gość_0e66a 2019-10-21 11:20   
gość_0e66a - Profil gość_0e66a
Absolutnie nie jest to korzystne dla pasazera.Zla jest komunikacja z Radomiem .Dlaczego obecna wladza tak holubi Radom ?
gość_cf95f 2019-10-21 11:12   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
"na dalszy rozwój lotniska" i tu jest pies pogrzebany. WAW może się rozwijać i chwilowe peaki nie oznaczają brak tych możliwości i pompowanie na siłę RDO
spotter10 2019-10-21 09:57   
spotter10 - Profil spotter10
W skrócie - w Polszy to nie przejdzie. UE nie da na to zgody. To jest idiotyzm. Gdyby to dotyczyło Modlina, to jak najbardziej by się udało wprowadzić APR, gdyż jest blisko, dobrze skomunikowany itp. Ale to lotnisko nie należy do PPL'a i jest konflikt.
gość_d88f2 2019-10-21 09:39   
gość_d88f2 - Profil gość_d88f2
nie to żebym się czepiał, ale bądźcie rzetelni jak już coś piszecie: "Obecnie dojazd samochodem z Lotniska Chopina do portu na Sadkowie trasą S6 trwa ok. 90 minut"

polecam sprawdzić jaka trasa ekspresowa wiedzie na południe Mazowsza i na pewno nie jest to S6. "W dodatku odległość pomiędzy Sadkowem a Okęciem wynosi 109 km". Mi w google maps wyszło 104 km i to przy obecnym dojeździe przez centrum Radomia bo cała obwodnica przy tamtejszym lotnisku jest rozkopana i nieprzejezdna. Tak tylko sprawdziłem wyliczenia Redkacji z ciekawości...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy