Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_c7650
2019-10-17 09:34
@gość_a1509: nie dopisałeś, że będzie więcej LOTu do WAW i LH do MUC - oczywiście w żaden sposób nie zrekompensuje to wymienionych przez Ciebie strat. Niestety na Jasionce oprócz beznadziejnego zarządu (mógł w przeszłości wyciągnąć więcej od FR) mści się także uziemienie MAXów, przez które cierpi Ryanair - sorry, ale dla FR Jasionka jest teraz na szarym końcu jeśli chodzi o priorytety, więc nie ma co liczyć na jakieś nowości od nich. Może dopiero w 2021 jak się ogarną po uziemieniu Maxów... WIZZAR natomiast ma swoją politykę, że w bazie mają być min. 3 samoloty - oczywiście niekoniecznie od razu, ale przynajmniej musi być perspektywa, że w ciągu góra kilku lat te 3 samoloty będą miały co robić na danym lotnisku. I kolejne sorry - ale czy ktoś widzi potencjał Jasionki, by powiedzmy w perpektywie 5-7 lat zbazować i opłacalnie wypełnić 3x A320 (bądź A321) przez cały rok??
gość_ca4b5
2019-10-17 01:42
Chciałym zwrócić uwagę na z grubsza dwa typy piszących tu:
1/ "Za taki obrót spraw odpowiedzialny jest przede wszystkim zarząd (poprzedni) za nieumiejętność prowadzenia rozmów..." oraz:
2/ "lotnisko bedzie sie rozwijac choc niekoniecznie "pasazersko"
... czyli jedni mający do powiedzenia coś w stylu "o żesz wy dziadowskie bicze, nie potraficie sypnąć cudzym groszem i ściągnąć jakieś połączenia a potem je dotować" oraz drudzy szukający szans na rentowną działalność, gdzie tylko można.
Drudzy zawsze sobie poradzą, więc chciałbym napisać tylko do tych pierwszych kilka krótkich a ciepłych słów:
1/ wara od moich pieniędzy w imię 'rozwoju' mierzonego liczbą odprawionych pasażerów.
2/ jak chcecie dotować połączenie z RZE - proszę bardzo: załóżcie całkowicie prywatny Fundusz Pomocy Lotnisku Rzeszów-Jasionka i opodatkujcie się na jego rzecz, by móc przeznaczyć potem te środki na co tam chcecie, np. utrzymanie lotów FR do Biarritz benkami 737-800.
3/ informuję Was, że z każdego lotniska linia będzie operować tylko o ile będzie miała wizję zrobienia na połączeniu, więc patrz punkty 1/ oraz 2/ powyżej.
4/ nie będziecie w stanie skłonić pasażerów do podróży z/do RZE o ile rzeczywiście nie mają takiej potrzeby a tych jest w miarę znana liczba, o którą opierają się wszystkie rynkowe kalkulacje.
5/ wreszcie na pociesznie: Polacy średnio są z roku na rok średnio coraz zamożniejsi, do tego mieszka u nas coraz więcej imigrantów, którzy też coś zarabiają i mają jakieś potrzeby - wszyscy ci ludzie wygenerują impulsy, które zostaną właściwie odczytane przez linie i nowe połączenia będą. Nie trzeba dotować.
Nie ma za co i bez urazy.
gość_ed88e
2019-10-16 23:28
nie zapominajcie ze LOTAMS tez będzie w Jasionce, wiec jeśli nie ruch pasażerski to ruch serwisowy jak najbardziej
gość_a749a
2019-10-16 19:42
lotnisko bedzie sie rozwijac choc niekoniecznie "pasazersko" - kilka glownych firm z branz lotniczych zlokalizowalo w jasionce swoje zaklady remontowo konserwacyjne zarowno silnikow jak i calych samolotow
gość_a1509
2019-10-16 19:24
W październiku w RZE jest o 4 rotacje mniej FR: 2*PIK, 1*EMA, 1* STN.
W listopadzie będzie mniej 2xPIK, 1xDUB, 1xTLV no i EWR ale tego ostatniego nie ma co liczyć bo prawie wszystkie loty od listopada do końca stycznia były odwołane.
W grudniu brak PIK i TLV, za to więcej lotów FR w okresie świątecznym.
Podsumowując - październik i listopad będą z największym minusem.
Szkoda że na międzynarodowych kierunkach RZE nie doklada np Rzymu czy Paryża. może Amsterdem (przesiadkowo). O tych kierunkach powszechnie się mówi. Jest KRK - Rzeszów ma blisko, ale już wschodnia Polska, lubelskie ma do Krakowa daleko, A Rzeszów jak najbardziej. W kraju dolot do GDN czy Szczecina - zwłaszcza w weekendy przez WAW- porażka . Próbowal już kiedyś OLT z międzylądowaniem w KAT - bylo fajnie . Moze teraz coś przez Wroclaw?/ Poznań?
gość_cba37
2019-10-16 19:07
szkoda , że nie ma większej dostępności na kierunkach Rzym , Paryż, może Amsterdam
( przesiadkowo). Jest oczywiście Kraków, ale już osoby z lubelskiego czy wschodniej Polski do Krakowa maja duzo dalej i powszechnie się mówi ze tego z Rzeszowa brakuje.
gość_3617b
2019-10-16 18:10
A w KTW ciągle liczą, pewnie zastanawiają się jakby do wyniku po III kwartale wcisnąć część pasażerów z październiika, żenada.....
gość_1d855
2019-10-16 17:59
luzacy tylko by orali , a tak dla przypomnienia 1-3 % spadek to nie 20- 30 % i Jasionka za trzy kwartały jest na małym plusie 6855 pax , a co do koleji to czytać co jest napisane że będzie służyć pracownikom firm wokół lotniska a tych jest sporo nie tak jak u innych tylko pola i susły
gość_ed88e
2019-10-16 17:45
lotniska nikt nie zamknie, nie macie pojęcia o tym
gość_a1509
2019-10-16 15:52
Do zaorania jeden krok... a oni umowę na kolej podpisali za kupę milionów. Dobra zmiana w zarządzaniu.
gość_f6eac
2019-10-16 15:13
zamknąć nie zamkną
Ale marginalizacja lotniska będzie następować w przyspieszajacym tempie
zarząd przestał okres kiedy lvov był mini lotniskiem
teraz w pobliżu Kraków I lvov
gorzej niż w lublinie
gość_83da4
2019-10-16 14:16
Za taki obrót spraw odpowiedzialny jest przede wszystkim zarząd (poprzedni) za nieumiejętność prowadzenia rozmów...
gość_c4a7c
2019-10-16 13:50
Luzik jak zamknał to mamy Krakow.