Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_db9a7
2019-12-05 11:05
SP-LSE i SP-LSF sobie długo nie polatały. ciekawe który następny:)
gość_3ff2b
2019-10-16 19:59
Tyle że na nową konstrukcję nie mają ani pieniędzy, ani czasu. Musieliby dodać koszt opracowania do ceny samolotów. A i ryzyko jest duże i nie do końca mają nad tym kontrolę - problemy z silnikami choćby. Ja bym nie miał nic przeciwko temu by miejsce 737 zajął MC-21, nowy projekt z uwzględnieniem nowoczesnych technologii, już oblatany i chyba bliski certyfikacji - zakładając że osiągnęli projektowane parametry...
gość_8d700
2019-10-16 16:36
Maxy są do kosza. Pytanie jak szybko Boeing się na to zdecyduje.
Powinni sobie go odpuścić i pójść w kierunku 797. Nowa konstukcja która jest od początku projektowana z myślą o większym zasięgu a nie jakieś dokręcanie dużo większego silnika który w ogóle nie pasuje do reszty samolotu. To jak stuningowanie samochodu do osiągów rajdowych z zostawieniem np. układu hamulcowego.
To nie będzie działać.
gość_3ff2b
2019-10-16 11:08
Problem z MAXami polega na tym że to nie jest inna konstrukcja, tylko ciągle to samo w zasadniczych kwestiach. Bez sterowania Fly-By-Wire co uniemożliwiło poprawną implementację programowych korekt sterowania. Wszystko wskazuje na to że problem jest fundamentalny i niewiele da się zrobić.
spotter10
2019-10-16 10:45
Nie bronie ich, tylko mówię, że to wizerunkowo katastrofa. Bo przekaz dla świata jest taki, że 737 to dobre i sprawdzona maszyny. A MAX'y to tak naprawdę inna konstrukcja, pomimo 737 w nazwie. Musiano wiele elementów zaprojektować od nowa. Ja sobie z tego zdaję sprawę, ale wiele osób niestety nie.
gość_9b09b
2019-10-16 09:52
@spotter10: "A MAX'y to przecież słynne, oblatane i sprawdzone 737" Tak, tylko podczepili pod nie zbyt duże silniki, co powodowało podnoszenie nosa do góry aż do przeciągnięcia i utraty siły nośnej. Aby to obejść dodali software (napisane przez hinduskich stażystów), które wykrywa podnoszenie dzioba i wtedy próbuje obniżać go poprzez ster wysokości.
Moim zdaniem z punktu widzenia projektowego to jest tandeta i kryminał. To tak jakby jakaś firma wyprodukowała samochód, który sam skręca w lewo i wtedy dodała software, które wykrywa to i samo skręca kierownicę w prawo.
spotter10
2019-10-16 09:21
Zastanawia mnie czemu właśnie RR po wykryciu usterki od razu tego nie poprawił, tylko dostarczał jeszcze silniki z wadami.
Od RR to LOT raczej będzie się domagał żywej gotówki, albo stosu części zapasowych w zamian. W końcu te też są potrzebne i drogie.
Zaś odnośnie Boeinga to już dawno mówiłem, że kasy nie zobaczą, tylko bardzo dobre zniżki na nowe maszyny. To się bardziej opłaci i jednej i drugiej firmie. A prawda jest taka, że gdy wszystkie usterki zostaną wyeliminowane, będą to bardzo dobre i sprawne maszyny.
Tym co się tak zachwycają Airbusem chciałbym przypomnieć przypadki z A300 i A310 oraz ich katastrofy. Bo wtedy to właśnie Airbus naszpikował je nowoczesną technologią, która co chwilę się psuła. I przez błędy w oprogramowaniu doszło do kilku katastrof. Niestety Boeing ma tego pecha, że wiele lat szło dobrze aż nagle w 2 maszynach, które miały zrewolucjonizować rynek, wyskoczyły jakieś jaja. A MAX'y to przecież słynne, oblatane i sprawdzone 737.
gość_00546
2019-10-15 23:43
Gratulacje LOT. Tylko tak dalej, tzn. dalej całujcie Boeinga w siedzenie bo PiS tak każe i skończycie jak Boeing. Nie żal was.
gość_18306
2019-10-15 21:52
To może trzeba powymieniąć RR na GE w ramach brexitu ?
gość_9a53e: w nieskończoność, ponieważ nawet po wykryciu usterek kilka lat temu dalej produkowane były i dostarczane obarczone wadami silniki RR w kolejnych odbieranych samolotach.
gość_84b0b
2019-10-15 17:54
A350 i A320 neo, zamiast stojących boeingów, Air Belgium, GetJet i EuroAtlantic. Jak najszybciej
gość_9a53e
2019-10-15 17:49
Ile to może jeszcze trawać?
gość_46421
2019-10-15 17:23
No to wiadomo jakie beda samoloty regionalne w LOT. Stanie na tym ze zamiast odszkodowania LOT dostane baaardzo atrakcyjna cene ne EMBRAERY E2 czy 7M8 o 789 nie wspominajac. Malo prawdopodobne by Boeing chcial dac rekompensate w gotowce a PGL Leasing taki rich jest idealnie na reke.
gość_7b92a
2019-10-15 16:59
Lot wyleasingowal maszyny dwuklasowe (business i economy). A co z pasazerami, ktorzy wykupili bilety na economy premium?
Niestety 4. Od dzisiaj doszedł LRC
gość_753e2
2019-10-15 13:03
@brooks88 LOT chciał, ale Jewropejski Sajuz nie pozwolił, bo musiało być coś z Europy.
brooks88
2019-10-15 11:47
Trza było brać silniki sprawdzone na B767 silniki GE
gość_18306
2019-10-15 11:09
Czy ta odyseja kiedykolwiek skończy się... ?
gość_82470
2019-10-15 10:26
Firma Boeing jest na skraju bankructwa.Glowna przyczyna wdliwe Maxy.Coraz wiecej problemow tez z Dreamlinerami