Gdańsk podsumowuje trzeci kwartał

Gdańsk podsumowuje trzeci kwartał Najwięcej klientów lotnisko im. L. Wałęsy przyjęło w lipcu br. - ponad 564 tys. (+6,3 proc.). Największy przyrost odnotowano z kolei we wrześniu (+8,9 proc., 529,3 tys.). Nieźle wypadł także sierpień ze wzrostem na poziomie 5,0 proc. (561,8 tys.). Od początku roku w Gdańsku obsłużono blisko 4,12 mln pasażerów (+6,3 proc.). Najpopularniejszymi kierunkami...
14/10/2019 08:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00d7f 2019-10-15 22:29   
gość_00d7f - Profil gość_00d7f
Uwaga Szczecin nareszcie ogłosił szczegółowe statystyki od razu za 3/4 roku, mają spory zjazd w dół.
gość_1573c 2019-10-14 13:23   
gość_1573c - Profil gość_1573c
gość_ec29c te cyferki to jedno, a rzeczywistosc to drugie.
Przyklad Lodzi, pierwszy lepszy pod reka pokazuje, ze tzw catchment moze kompletnie nie grac roli przy rozwoju lotniska.
Bo blisko Wawa? Zaden argument, Köln Bonn i Düsseldorf leza np jeszcze blizej.
Przyklad z Wroclawiem nnietrafiony, bo nic na tym lotnisko nie wzrosnie poza
oficjalnymi prognozami.
Podniecac sie takimi teoriami mozna, ale rzeczywistosc to szybko zweryfikuje i wtedy
juz bedzie zupelnie inaczej.
A sam Gdansk widac, ze rozwija sie dobrze, choc rynek w Polsce dozna w wielu portach stagnacji, a nawet i mniejszych lub wiekszych spadkow w ruchu.
gość_75955 2019-10-14 11:51   
gość_75955 - Profil gość_75955
Z jednej strony to prawda z catchment area a weź pod uwagę że Gdańsk aż do ok. Bydgoszczy na południe a równoleżnikowo (nawet Kaliningrad) jeszcze więcej nie ma konkurencji zaś na południu ten potencjał demograficzny dzielony jest między Kraków, Katowice i Wrocław a nawet Rzeszów. Nadto Trójmiasto jest chyba najszybciej rozwijającym się demograficznie ośrodkiem w Polsce (może poza Warszawą) - oficjalne statystyki tego nie oddają - tak więc bym się nie martwił o Gdańsk.
gość_8be01 2019-10-14 10:35   
gość_8be01 - Profil gość_8be01
Bardzo ładnie GDN. Szkoda tylko że tak mało kierunków południowych, ale .... ?!
gość_ec29c 2019-10-13 10:42   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Gdańsk ma bardzo mały catchment area. I jak na tak mały catchment area ma nieproporcjonalnie dużą ofertę i liczbę pasażerów. Ruch w dużej mierze opiera się na Norwegach (najwięcej turystów z Norwegii z polskich miast) i innych, którzy przylatują do Gdańska. Do tego połączenia typu port-port i z hubami. Mały catchment area dobrze tłumaczy niewielką ofertę na południe.

Dalszy rozwój Gdańska w dużej mierze zależy od tego, czy Wizzowi uda się znaleźć jakieś nowe kierunki zasilające turystykę. W KRK jest częściowo inaczej, bo KRK ma naturalny catchment area około 15 mln. Oczywiście KRK też zależy od turystyki przylotowej, ale ma też nogę demograficzną.

Ale jeżeli popatrzymy się na kombinację turystyki, biznesu i demografii to najbardziej powinien urosnąć Wrocław. 50 km 100 km 150 km 180 km

CPH 2.4 mln 3.3 mln 4.1 mln 5.4 mln
BER 4.1 mln 5.8 mln 10.0 mln 13.7 mln
PRG 2.0 mln 4.8 mln 9.6 mln 13.2 mln
VIE 2.4 mln 4.7 mln 8.9 mln 12.1 mln
BUD 2.9 mln 4.9 mln 8.3 mln 11.2 mln
KBP 3.4 mln 4.5 mln 6.4 mln 7.9 mln
LWO 1.4 mln 3.4 mln 7.0 mln 9.4 mln

WAW 2.9 mln 5.0 mln 8.9 mln 11.9 mln
KRK 2.4 mln 8.2 mln 13.4 mln 16.9 mln
GDN 1.4 mln 2.5 mln 5.1 mln 6.2 mln
KTW 3.6 mln 8.5 mln 13.6 mln 18.2 mln
WRO 1.4 mln 4.2 mln 9.0 mln 14.7 mln
POZ 1.4 mln 3.2 mln 7.6 mln 10.0 mln
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy