gość_00d7f
2019-10-15 22:29
Uwaga Szczecin nareszcie ogłosił szczegółowe statystyki od razu za 3/4 roku, mają spory zjazd w dół.
gość_1573c
2019-10-14 13:23
gość_ec29c te cyferki to jedno, a rzeczywistosc to drugie.
Przyklad Lodzi, pierwszy lepszy pod reka pokazuje, ze tzw catchment moze kompletnie nie grac roli przy rozwoju lotniska.
Bo blisko Wawa? Zaden argument, Köln Bonn i Düsseldorf leza np jeszcze blizej.
Przyklad z Wroclawiem nnietrafiony, bo nic na tym lotnisko nie wzrosnie poza
oficjalnymi prognozami.
Podniecac sie takimi teoriami mozna, ale rzeczywistosc to szybko zweryfikuje i wtedy
juz bedzie zupelnie inaczej.
A sam Gdansk widac, ze rozwija sie dobrze, choc rynek w Polsce dozna w wielu portach stagnacji, a nawet i mniejszych lub wiekszych spadkow w ruchu.
gość_75955
2019-10-14 11:51
Z jednej strony to prawda z catchment area a weź pod uwagę że Gdańsk aż do ok. Bydgoszczy na południe a równoleżnikowo (nawet Kaliningrad) jeszcze więcej nie ma konkurencji zaś na południu ten potencjał demograficzny dzielony jest między Kraków, Katowice i Wrocław a nawet Rzeszów. Nadto Trójmiasto jest chyba najszybciej rozwijającym się demograficznie ośrodkiem w Polsce (może poza Warszawą) - oficjalne statystyki tego nie oddają - tak więc bym się nie martwił o Gdańsk.
gość_8be01
2019-10-14 10:35
Bardzo ładnie GDN. Szkoda tylko że tak mało kierunków południowych, ale .... ?!
gość_ec29c
2019-10-13 10:42
Gdańsk ma bardzo mały catchment area. I jak na tak mały catchment area ma nieproporcjonalnie dużą ofertę i liczbę pasażerów. Ruch w dużej mierze opiera się na Norwegach (najwięcej turystów z Norwegii z polskich miast) i innych, którzy przylatują do Gdańska. Do tego połączenia typu port-port i z hubami. Mały catchment area dobrze tłumaczy niewielką ofertę na południe.
Dalszy rozwój Gdańska w dużej mierze zależy od tego, czy Wizzowi uda się znaleźć jakieś nowe kierunki zasilające turystykę. W KRK jest częściowo inaczej, bo KRK ma naturalny catchment area około 15 mln. Oczywiście KRK też zależy od turystyki przylotowej, ale ma też nogę demograficzną.
Ale jeżeli popatrzymy się na kombinację turystyki, biznesu i demografii to najbardziej powinien urosnąć Wrocław. 50 km 100 km 150 km 180 km
CPH 2.4 mln 3.3 mln 4.1 mln 5.4 mln
BER 4.1 mln 5.8 mln 10.0 mln 13.7 mln
PRG 2.0 mln 4.8 mln 9.6 mln 13.2 mln
VIE 2.4 mln 4.7 mln 8.9 mln 12.1 mln
BUD 2.9 mln 4.9 mln 8.3 mln 11.2 mln
KBP 3.4 mln 4.5 mln 6.4 mln 7.9 mln
LWO 1.4 mln 3.4 mln 7.0 mln 9.4 mln
WAW 2.9 mln 5.0 mln 8.9 mln 11.9 mln
KRK 2.4 mln 8.2 mln 13.4 mln 16.9 mln
GDN 1.4 mln 2.5 mln 5.1 mln 6.2 mln
KTW 3.6 mln 8.5 mln 13.6 mln 18.2 mln
WRO 1.4 mln 4.2 mln 9.0 mln 14.7 mln
POZ 1.4 mln 3.2 mln 7.6 mln 10.0 mln