American Airlines przedłuża uziemienie boeingów B737 MAX

American Airlines przedłuża uziemienie boeingów B737 MAX American Airlines przesunął dzień, w który spodziewa się wznowić loty boeingów B737 MAX. Obecnie, jeden z gigantów lotnictwa cywilnego w Stanach Zjednoczonych, zakłada, że MAX-y powrócą do latania 16 stycznia 2020 r. Termin powrotu feralnych maszyn Boeinga został więc przedłużony o sześć tygodni. Poprzednio American planował, że rejsy MAX-ów...
11/10/2019 13:35   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3ff2b 2019-10-15 10:15   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Nie jest wcale przesądzone czy po poprawkach można latać bezpiecznie. Korekty trymerem statecznika poziomego są ryzykowne (bo można się nagle znaleźć "out of trim"), a inaczej się nie da bo nie ma sterowania Flight-By-Wire.
gość_1573c 2019-10-14 14:54   
gość_1573c - Profil gość_1573c

Katastrofy IL62 byly spowodowane typowo polskim niedbalstwem i "ulanska fantazja".
A przy Max chyba liczono na "jakos to bedzie".
Mam nadzieje, ze 737Max juz nikogo nie zabije, szkoda tylko zycia kilkuset niewinnych ludzi.
gość_0ec52 2019-10-14 08:19   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
Nie pójdzie na żyletki. Przede wszystkim tym można całkiem bezpiecznie latać po paru poprawkach: tyle że będzie to wymagało pełnego przeszkolenia pilotów i osobnej certyfikacji czego boeing za wszelką cenę chciał uniknąć; alternatywą była całkowita przebudowa systemu komputerowego.

Drugim powodem jest uzależnienie boeinga od tego smaolotu i uzależnienie usa od boeinga -to ich jedyny producent samolotów pasażerskich, wielki pracodawca horrendlanie dotowany przez państwo i "za duży by upaść".
gość_3ff2b 2019-10-13 18:08   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Ił-62 nie były wcale latającymi trumnami. Były bardzo intensywnie eksploatowane przez wielu przewoźników. Wiele wskazuje na to że problemy z silnikami miały związek z utrzymaniem w Locie. "Uncontained engine failures" zdarzały się silnikom z tej epoki, nie tylko radzieckiej produkcji (DC10 Sioux City choćby).

Ciekawe czy prawdopodobny koniec 737 jest szansą dla MC-21? Najśmieszniej by było gdyby Boeing kupił ten projekt.
gość_18306 2019-10-13 15:45   
gość_18306 - Profil gość_18306
Wszystko zaczyna wskazywać na to, że ta konstrukcja pójdzie jednak na żyletki. Tylko pói co nikt nie ma odwagi powieidziieć tego głośno...
lysypiotr76 2019-10-13 13:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
United Airlines i Southwest Airlines również przedłużyły uziemienie Boeingów do 6 stycznia.
gość_aedd6 2019-10-13 09:52   
gość_aedd6 - Profil gość_aedd6
Nigdy nie polecę tym amerykańskim złomem - MAXy to są samoloty dla samobójców!!!
Żadne oprogramowanie nie poprawi poważnej wady konstrukcyjnej samolotu!
gość_e5472 2019-10-12 01:45   
gość_e5472 - Profil gość_e5472
Boeing 737 MAX 8 to jest śmieć. Każdy wie to od dawna. Wygląda na to ze wcale nie będą latać. LOT powinien natychmiast iść po A320 neo bo brak dużych samolotów średniego zasięgu dramatycznie hamuje rozwój firmy.
gość_16bac 2019-10-11 16:45   
gość_16bac - Profil gość_16bac
Po katastrofach samolotów Ił 62 i Ił 62M jakoś nie było tak długiego uziemienia. Przypomnę, iż w PLL LOT były 2 katastrofy samolotów tego typu (pierwsza to Ił62, druga to Ił62M i była ona najtragiczniejszą katastrofą w historii lotnictwa polskiego - ofiar ok. 2-krotnie więcej niż w katastrofie Smoleńskiej) i samoloty tego typu wznowiły rejsy … niemalże zaraz po katastrofach. A Boeing 737MAX jest na pewno bezpieczniejszy od Ił-a 62 (62M), gdyż te Iljuszyny to były "latające trumny".
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy