Poznań chce połączeń do hubów Beneluksu

Poznań chce połączeń do hubów Beneluksu Mariusz Wiatrowski, prezes portu lotniczego w Poznaniu, w wywiadzie dla serwisu Codzienny Poznań, przyznał, że zabiega o połączenia do hubów w Holandii i Belgii. Loty miałby być wykonywane przez przewoźników tradycyjnych. Przede wszystkim wskazywany jest Amsterdam, chociaż problemem są ograniczenia slotowe na tamtejszym lotnisku Schiphol. - Nie ustajemy w...
08/10/2019 11:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9a6a7 2019-10-09 13:41   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Zgadzam się z poprzednikami. Miało być więcej południowych kierunków i miały być one podobno dofinansowane, a mamy zdublowany Paryż, Odesse na Ukrainie, kierunki pracownicze i jak na razie brak Barcelony. Jak będzie dokąd latać to ludzie będą sobie organizować wakacyjne wyjazdy z wylotem z Poznania. Moim zdaniem najbardziej popularne kierunki to kraje Europy południowo-zachodniej, należące do UE i położone w basenie Morza Śródziemnego. Jako przykład proszę zobaczyć easyJet'a jak dobrze ma w Europie Zachodniej rozwiniętą siatkę połączeń na kierunki wakacyjne do Wołoch, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Grecjii.
lysypiotr76 2019-10-09 13:11   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Poznań ma zbyt mało firm które mają korporacyjny charakter. I dlatego hubowe linie wybierają Wrocław czy Gdańsk. Prezes sam przyznał, że były rozmowy z Air France. Jednak po zbadaniu rynku linia wybrała Wrocław gdzie ruch biznesowy jest o 1/3 większy do Paryża, a do Zurychu dwa razy większy. I dlatego obie linie wybrały Wrocław.
gość_eb210 2019-10-09 12:54   
gość_eb210 - Profil gość_eb210
Do tego wypada Lwów (PLL LOT) od przyszłego sezonu letniego (prawdopodnie).
gość_7de31 2019-10-09 10:50   
gość_7de31 - Profil gość_7de31
Jestem za by przenieść lotnisko Ł na Krzesiny które mają już linie kolejową i są w stanie się rozbudować do 8 mln paxów.
adam7691 2019-10-08 22:20   
adam7691 - Profil adam7691
zburzyć i wybudować na nowo w Krzesinach
gość_81877 2019-10-08 16:23   
gość_81877 - Profil gość_81877
CAT II ślimaczy się od lat. Niby wszystko gotowe ale okazuje się, że nie jest tak różowo bo drogi kołowania (vide strażnicy LSRG) nie są przystosowane do LVP. Jak mgła pokryje lotnisko to jedno lądowanie to będzie ok.10min. Rachunek jest prosty...6 operacji na godzinę. Lata 80 to minimum. Poza tym obecna decyzja środowiskowa to 'kotwica' dla rozwoju lotniska. Czy ktoś to kontroluje? Panie prezes. Panie v-ce prezes. Panie Jaśkowiak. Dość.
gość_be9a7 2019-10-08 15:52   
gość_be9a7 - Profil gość_be9a7
Szkoda, że wypadła Dominikana, Hurghada by AlMasria, Ellinair. Jakby teraz ogłosili CDG/AMS/BRU od sezonu lato 2020, to 2020 zapowiadałby sie całkiem udanie. POZ chwali się 43 kierunkami charterowymi w sezonie lato 2020, ktoś wie ile było dostępnych kierunków charterowych latem 2018? Bo lato 2019 to do zapomnienia jak najszybciej.
usuniety 2019-10-08 13:49   
usuniety - Profil usuniety
Poznan ma duzy problem. Jako jedno z nielicznych lotnisk traci pasazerow.
Przyczyn jest duzo od Zarzadu ktory chyba nie bardzo odnajduje sie na tym rynku, poprzez miasto ktore zdaje sie nie rozumie znaczenia lotniska dla miasta.
Poza tym samo lotnisko nie ma czym przyciagac nowych przewoznikow bo jest przestarzale. Terminal jak ze starej epoki i co chyba najwazniejsze wyposazenie nawigacyjne rodem z 80 lat. ILS I kategorii to wstyd ! A minima do startu 550m to juz cos co nie spotyka sie na lotniskach. Dziwi w tym wszystkim postawa Zarzadu i Miasta.
gość_0d3f7 2019-10-08 13:27   
gość_0d3f7 - Profil gość_0d3f7
Prezes przespał a teraz się obudził i chce Amsterdam ;)
KLM na razie nie jest zainteresowany uruchamianiem nowych połączeń do Polski :( wiec prezes może sobie palcem po mapie polatać ...
gość_d7c28 2019-10-08 12:48   
gość_d7c28 - Profil gość_d7c28
W końcu jakiś przewoźnik mógłby przełamać monopol Star Alliance w Poznaniu. A co z połączeniem do Barcelony? Wizz rok temu zlikwidował połączenie, a teraz nawet w Ryanair nie ma w systemie połączeń do Girony na sezon letni 2020/21. Czy są jakieś plany by znów połączyć Ławicę z Katalonią - to dość lubiany i popularny kierunek. Chciaż myślę, że z w/w kierunków Barcelona El Prat jest lepsza. Można jechać na wakacje na Costa Brave ale jest też bliżej do Barcelony np na krótki wypad. A i z samej Barcelony większe możliwości i lotnicze i kolejowe do podróży po półwyspie Iberyjskim.
gość_8d9f1 2019-10-08 12:10   
gość_8d9f1 - Profil gość_8d9f1
Czy lotnisko nie może się umówić z biurami podróży i ryanairem na oferty czarter mix? Weźmy taka np Malage . Lata tylko latem, tylko czartery i tylko raz w tygodniu.... gdyby zrobić Ten kierunek dwa razy w tygodniu to i biura mogłyby zaoferować więcej opcji i Ryanair sprzedać więcej biletów... zwłaszcza ze to kierunek idealny na wyjazdy całoroczne ( duże możliwości zwiedzania , golf itd. )

Bardzo cieszy ze lotnisko walczy o huby. Jeszcze przydałyby się dodatkowe rotacje do cph i fra i muc.
POZer 2019-10-08 11:25   
POZer - Profil POZer
ale wypadla Dominikana, a o tym cisza. Mialo byc duzo poludnia Europy, ale tez nie wychodzi
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy