gość_99c36
2019-11-11 09:23
gość_0ec52
Akurat z Wiednia wypełnienie jest jedno z najniższych wśród znaczących hubów bo tylko 75%. Widać więc że jest nadpodaż i linie będą musiały zacząć wczęśniej czy później redukować oferowanie.
gość_99c36
2019-11-11 09:21
gość_c45c0
co za dziwne stwierdzenie. Od 20 lat w Eurpie widać że ludzie się przesiadają na low costy więc jest oczywiste że i FSC i LCC walczą w większości o tego samego klienta.
Austrian w tym roku będzie na zero albo poniżej. LH Group zaaplikowała mu szybką kurację. Mają zlikwidować wszystkie lokalne bazy w Austrii i skoncentrowac się na Wiedniu. W Wiedniu przejmią operacje Eurowings aby jeszcze lepiej skoordynować siatkę.
Czy to pomoże? Wątpię. Muszą zacząć zmniejszać capacity i likwidować nierentowne połączenia szybciej. O ile inne linie LCC (Easyjet, Level) może odpuszczą to Ryanair i Wizzair zostaną. Ryanair na razie ma problemy z MAXami i musi ograniczać ekspansję (chociaż Wiednia to na pewno nie dotknie) a Wizzair z ogromnym zamówieniem na flotę musi się szybko rozwijać.
Rzeczywiscie, artykul na wysokim poziomie!
Brawo za długi, merytoryczny i wyczerpujący artykuł, w dodatku świetne grafiki obrazujące sytuację. Oby tak dalej :)
gość_0ec52
2019-11-07 12:40
Jak najbardziej można zestawiać ze sobą lcc i 'klasyczne' linie, jako że na trasach europejskich jakosc usług mało sie różni, o ile nie trzeba składać reklamacji;)
W sytuacji typu wiedeńskiej, gdzie przeciętnemu pasażerowi nie brakuje pieniędzy, decyduje oferowanie: samoloty latają pełne w każdym interesującym kierunku, ceny lcc niewiele odstają od klasyków i jedyne co limituje wzrost to podaż.
gość_c45c0
2019-11-07 11:56
gość_ec29c jak mozna zestawiac ze soba LCC i legacy, gdzie to czesto zupelnie inny klient jest, rynek w tym przypadku nie jest gra o sumie zerowej
gość_7b04a
2019-11-07 11:28
Super analiza !! Brawo Bartłomiej!! Proszę o więcej takich analiz o różnych lotniskach na świecie, przepływ pasażerów itp. Powrót do starego pasażera: więcej co tygodniowych rozmów z osobami z branży, 5 pytań do, 5 zdjęć z, różnych przewodników. Na różnych profilach na IG, które opowiadają o naszej branży avgeeków jest tyle nowych informacji, które się tutaj nie pojawiają. Może warto tworzyć krótkie artykuły opowiadające o naszej pasji.
gość_ec29c
2019-11-07 09:49
Super artykuł, zarówno pod względem merytorycznym, jak i graficznym.
Ja nie mogę nie dodać od siebie, że Wiedeń i wyniki Austriana za lata 2018 - 2022 doskonale pokazują, że zarówno zwiększenie liczby operacji na Okęciu do 800 jak i budowa CPK byłaby dla LOT-u gwarancją bankructwa lub przejęcia. Limit 600 operacji to ochrona najlepsza ochrona przed konkurencją jaką LOT mógłby sobie wymarzyć. Moim zdaniem 5 dodatkowych A321 od Wizza w w WAW wystarczy by doprowadzić LOT do ciągłych strat. Wiedeń jest od Warszawy bogatszy i atrakcyjniejszy turystycznie, więc rynek jest większy. Ale mimo tego i mimo wsparcia ze strony grupy Lufy adjusted EBIT Austriana spada i będzie spadał. W 2018 był spadek z 93 na 83 mln euro, w tym roku wynik będzie w okolicach zera. Jeśli ekspansja LCC będzie postępować to w kolejnych latach Austrian będzie miał straty.
Bo LCC uniemożliwiają stosowanie polityki mega marż na najbardziej dochodowych kierunkach P2P i dotowanie z tego kierunków deficytowych i deficytowych przesiadek.