Raport: Tanie linie lotnicze w Wiedniu

Raport: Tanie linie lotnicze w Wiedniu Rozwijająca się w niesłychanie szybkim tempie sytuacja w Wiedniu zachęciła redakcję Pasazer.com do głębszej analizy struktury miejscowego ruchu lotniczego. Korzystając z danych udostępnianych przez OAG Schedule Analyser, przyjrzeliśmy się zatem zmianom w ofercie tanich przewoźników obecnych na lotnisku w Wiedniu na przestrzeni ostatnich 10...
07/11/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_99c36 2019-11-11 09:23   
gość_99c36 - Profil gość_99c36
gość_0ec52
Akurat z Wiednia wypełnienie jest jedno z najniższych wśród znaczących hubów bo tylko 75%. Widać więc że jest nadpodaż i linie będą musiały zacząć wczęśniej czy później redukować oferowanie.
gość_99c36 2019-11-11 09:21   
gość_99c36 - Profil gość_99c36
gość_c45c0
co za dziwne stwierdzenie. Od 20 lat w Eurpie widać że ludzie się przesiadają na low costy więc jest oczywiste że i FSC i LCC walczą w większości o tego samego klienta.
Austrian w tym roku będzie na zero albo poniżej. LH Group zaaplikowała mu szybką kurację. Mają zlikwidować wszystkie lokalne bazy w Austrii i skoncentrowac się na Wiedniu. W Wiedniu przejmią operacje Eurowings aby jeszcze lepiej skoordynować siatkę.
Czy to pomoże? Wątpię. Muszą zacząć zmniejszać capacity i likwidować nierentowne połączenia szybciej. O ile inne linie LCC (Easyjet, Level) może odpuszczą to Ryanair i Wizzair zostaną. Ryanair na razie ma problemy z MAXami i musi ograniczać ekspansję (chociaż Wiednia to na pewno nie dotknie) a Wizzair z ogromnym zamówieniem na flotę musi się szybko rozwijać.
Carl 2019-11-07 14:39   
Carl - Profil Carl
Rzeczywiscie, artykul na wysokim poziomie!
mflyer 2019-11-07 12:44   
mflyer - Profil mflyer
Brawo za długi, merytoryczny i wyczerpujący artykuł, w dodatku świetne grafiki obrazujące sytuację. Oby tak dalej :)
gość_0ec52 2019-11-07 12:40   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
Jak najbardziej można zestawiać ze sobą lcc i 'klasyczne' linie, jako że na trasach europejskich jakosc usług mało sie różni, o ile nie trzeba składać reklamacji;)

W sytuacji typu wiedeńskiej, gdzie przeciętnemu pasażerowi nie brakuje pieniędzy, decyduje oferowanie: samoloty latają pełne w każdym interesującym kierunku, ceny lcc niewiele odstają od klasyków i jedyne co limituje wzrost to podaż.
gość_c45c0 2019-11-07 11:56   
gość_c45c0 - Profil gość_c45c0
gość_ec29c jak mozna zestawiac ze soba LCC i legacy, gdzie to czesto zupelnie inny klient jest, rynek w tym przypadku nie jest gra o sumie zerowej
gość_7b04a 2019-11-07 11:28   
gość_7b04a - Profil gość_7b04a
Super analiza !! Brawo Bartłomiej!! Proszę o więcej takich analiz o różnych lotniskach na świecie, przepływ pasażerów itp. Powrót do starego pasażera: więcej co tygodniowych rozmów z osobami z branży, 5 pytań do, 5 zdjęć z, różnych przewodników. Na różnych profilach na IG, które opowiadają o naszej branży avgeeków jest tyle nowych informacji, które się tutaj nie pojawiają. Może warto tworzyć krótkie artykuły opowiadające o naszej pasji.
gość_ec29c 2019-11-07 09:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Super artykuł, zarówno pod względem merytorycznym, jak i graficznym.

Ja nie mogę nie dodać od siebie, że Wiedeń i wyniki Austriana za lata 2018 - 2022 doskonale pokazują, że zarówno zwiększenie liczby operacji na Okęciu do 800 jak i budowa CPK byłaby dla LOT-u gwarancją bankructwa lub przejęcia. Limit 600 operacji to ochrona najlepsza ochrona przed konkurencją jaką LOT mógłby sobie wymarzyć. Moim zdaniem 5 dodatkowych A321 od Wizza w w WAW wystarczy by doprowadzić LOT do ciągłych strat. Wiedeń jest od Warszawy bogatszy i atrakcyjniejszy turystycznie, więc rynek jest większy. Ale mimo tego i mimo wsparcia ze strony grupy Lufy adjusted EBIT Austriana spada i będzie spadał. W 2018 był spadek z 93 na 83 mln euro, w tym roku wynik będzie w okolicach zera. Jeśli ekspansja LCC będzie postępować to w kolejnych latach Austrian będzie miał straty.

Bo LCC uniemożliwiają stosowanie polityki mega marż na najbardziej dochodowych kierunkach P2P i dotowanie z tego kierunków deficytowych i deficytowych przesiadek.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy