Niemiecki rząd podwyższy podatek od krótkich lotów. Potanieją bilety kolejowe

Niemiecki rząd podwyższy podatek od krótkich lotów. Potanieją bilety kolejowe Obecnie podatek lotniczy w przypadku lotów startujących z niemieckich lotnisk wynosi 7,38 euro za pasażera. Od 1 stycznia 2020 r. danina ulegnie podwojeniu do 14,76 euro, zaś dodatkowe przychody z jej podwyższenia pozwolą na obniżenie podatku VAT od biletów kolejowych z 19 do 7 proc. Niemiecki rząd wprowadzi także taryfę minimalną dla wszystkich...
26/09/2019 09:32   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam1987 2019-09-27 10:05   
adam1987 - Profil adam1987
@gość_cf95f: nie napisałem, że nie ma żadnego obciążenia "podatkowego" w przypadku paliwa lotniczego, tylko, że nie jest ono takie samo jak dla zwykłego. I tak, jak najbardziej się nie znam, ale kiedyś czytałem, że przewoźnicy lotniczy są np. zwolnieni z akcyzy na paliwo.
gość_9badd 2019-09-27 09:21   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@gość_5e3b2: Tu mowa o lotach krajowych, a nie międzynarodowych. A czy jest w ogóle jakiś VAT w przypadku kolejowych połączeń międzynarodowych?
lysypiotr76 2019-09-26 23:50   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Wcześniej czy później również w Polsce zaczną zmieniać strukturę podróżowania na krótkich dystansach. Połączenia krajowe do Lublina czy Bydgoszczy będą likwidowane. Oczywiście wielu będzie podnosić larum jakby to był zamach na ich wolność wyboru dotarcia do celu. Wielu będzie zadawać pytanie dlaczego niemiecki, litewski czy jakikolwiek inny pasażer może dotrzeć do WAW na przesiadkę samolotem a ja mam koleją? Jest jednak to korzystna zmiana dla samego lotniska jak i hubowego przewoźnika. Wolne sloty można zagospodarować w inny sposób, otwierając kolejne połączenia dalekiego zasięgu.
gość_5e3b2 2019-09-26 18:25   
gość_5e3b2 - Profil gość_5e3b2
Takie ruchy mogą wykonywać kraje, gdzie 300 km pociąg pokonuje w 1,5 godziny, a nie tak jak u nas w 3. Inna sprawa, ze tak naprawdę nie będzie to miało dużego znaczenia. Kolej w Niemczech dla osób prywatnych jest atrakcyjna cenowo, a pociągi nie narzekają na brak pasażerów. Z kolei samolotami lata glownie biznes, któremu kilkanaście euro w prawo czy w lewo nie zrobi żadnej różnicy. A ponieważ jak na razie pomiędzy największymi niemieckimi lotniskami samoloty latają nawet co pół godziny, to klienci się znajda.
gość_cf95f 2019-09-26 17:31   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@adam1987 czyli nie znasz się ale się wypowiesz? owszem paliwo lotnicze ma obciążenia. VAT akurat i tu i tu jest bez znaczenia, bo autobus też wrzuci go w koszty
adam1987 2019-09-26 15:42   
adam1987 - Profil adam1987
gość_9badd: podatek istnieje od dawna tylko go podnieśli. Paliwo lotnicze niema takich obciążeń podatkowych jak to do autobusów. Czy to nie dyskryminacja przewoźników takich jak Flixbus? Właściwie to nie wiem też jak z VATem. Jest w ogóle jakiś w przypadku lotniczych połączeń międzynarodowych?
gość_15f1c 2019-09-26 15:22   
gość_15f1c - Profil gość_15f1c
W tym podatku niby ekologicznym maczała swe paluchy Lufthansa. Kombinują co tu zrobić by się pozbyć konkurencji. Ale to dobrze wole przesiadać się w innych portach niż we FRA czy MUC. Jeszcze sami będą prosili rząd o zniesienie tej daniny "ekologicznej"
adam1987 2019-09-26 13:29   
adam1987 - Profil adam1987
No ale też nie przesadzajmy, że niewiadomo co teraz się stanie. Podatek brytyjski od dawna jest bardzo zbliżony (13GBP=14.68€), a Ryanair nadal sprzedaje dziesiątki tysięcy lotów poniżej kosztów samego podatku.
gość_9badd 2019-09-26 13:12   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@spotter10: Podatek nie jest od każdego pasażera. Pasażer pociągu nie zapłaci. Tu jest dyskryminacja i zaburzenie wolnej konkurencji.
gość_cf95f 2019-09-26 12:59   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
problem w tym, że nie tylko Niemcy stosują podwójne opodatkowie w imię "eko", to samo dzieje się chociażby w Polsce... i to jest nieuczciwe, bo podwójne obciążanie przewoźnika kończy się wyższą ceną biletu.
gość_55b95 2019-09-26 11:38   
gość_55b95 - Profil gość_55b95
Bo pociagiem latwo w Niemczech dojechac do Frankfurtu czy Monachium a juz do hubu konkurencji zagranica trudniej. Ot i cala tajemnica.
spotter10 2019-09-26 11:31   
spotter10 - Profil spotter10
Jaka dyskryminacja? Podatek jest od każdego pasażera, a nie tylko od wybranych linii. Więc nikogo nie dyskryminuje. Jest uczciwy.
Niemcy widzą co raz bardziej, że branżę lotniczą trzeba skonsolidować z kolejową tak, aby na krótkich trasach samolot się nie opłacał, w zamian za to pociągi dowoziły pasażerów na lotniska, którzy to potem udadzą się w dalszą podróż.
gość_e333b 2019-09-26 11:09   
gość_e333b - Profil gość_e333b
I komu oni tym zaszkodza?
Bilety w Lufthansie beda jeszcze drozsze Co spowoduje jeszcze wiekszy odsetek pasazerow odchodzacych od linii tradycyjnych.
Juz obecnie bardziej sie oplaca pojechac gdzies samochodem niz skorzystac z uslug Deutsche Bahn.
adam1987 2019-09-26 09:45   
adam1987 - Profil adam1987
No to zaraz MOL będzie krzyczał, że się powynosi z lotnisk.
gość_9badd 2019-09-26 09:38   
gość_9badd - Profil gość_9badd
Powinni takie pomysły zaskarżyć w sądzie jako praktyki dyskryminacyjne zaburzające wolną konkurencję.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy