KLM: Zamiast samolotem pociągiem

KLM: Zamiast samolotem pociągiem Holenderski przewoźnik nie pierwszy raz angażuje się w działania na rzecz środowiska naturalnego. W maju br. KLM zobowiązały się do udziału w projekcie pozwalającym rozpocząć produkcję zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) i postanowiły kupować 75 tys. ton tego paliwa rocznie. Linie obiecały także wsparcie finansowe projektu Flying-V –...
17/09/2019 11:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ca351 2019-09-18 17:34   
gość_ca351 - Profil gość_ca351
"Dodaje także, że większość podróżujących na lotach do Brukseli stanowią klienci biznesowi, a w bezpośrednich okolicach brukselskiego portu lotniczego Zaventem znajdują się siedziby wielu międzynarodowych firm – z tego względu połączenia lotnicze są dla niektórych dogodniejsze niż pociągi zatrzymujące się w centrum miasta."

- pociag zatrzymuje sie na obu lotniskach przed centrum obu miast - argument bzdura
lyngbyvej 2019-09-18 15:52   
lyngbyvej - Profil lyngbyvej
Nikt przy zdrowych zmysłach - poza pasażerami transferowymi i ludźmi mającymi spotkania na którymś z lotnisk - nie lata między AMS i BRU. Pociąg jest dużo szybszy i wygodniejszy - nie ma (albo jest wyrywkowa) kontroli bezpieczeństwa. Nie trzeba być na godzinę przed odjazdem na stacji.
Można tez dojechać samochodem i zostawić go na ogromnym i stosunkowo tanim parkingu.
gość_ee08d 2019-09-17 19:48   
gość_ee08d - Profil gość_ee08d
gość 4603d LUZacki trolu
gość_ad47d 2019-09-17 19:34   
gość_ad47d - Profil gość_ad47d
Ja powiem szczerze, że - abstrachując od kwestii ekologicznych - nie widzę sensu takich krótkich rejsów. Powód? kontrola bezpieczeństwa, boarding itd. wraz z lotem mogą nieraz trwać dłużej, niż przejazd np. pociągiem.
gość_2d3d8 2019-09-17 16:47   
gość_2d3d8 - Profil gość_2d3d8
Szkoda, że niektórzy trollują, jaki to LOT zły, ale jak Lufa lata na krótkich trasach, to dobrze. Niemieckie trolle.
ArCo 2019-09-17 16:13   
ArCo - Profil ArCo
gość_a8035
To nie LOT odpowiada za infrastrukturę kolejową i jakość takich połączeń w Polsce. Zarówno z Lublina, jak i Bydgoszczy nie da się szybko i sprawnie dostać na lotnisko Chopina. Z Bydgoszczy taka podróż obecnie z przesiadką zajmuje minimum 4h, nie wspominając o częstotliwości i jakości takich połączeń. Gdybym mógł z Bydgoszczy dostać się na Chopina pociągiem w 1,5h, to jestem za i chętnie bym korzystał.
Dla porównania: kupiłem w Lufthansie jeden wspólny bilet na trasę Bydgoszcz-Frankfurt-Dortmund. Do Frankfurtu samolotem, dalej pociągiem. Było znacznie taniej niż osobny zakup na lot i pociąg, wygodnie i bez problemów, bilet na pociąg dostałem podczas odprawy na samolot, wybór siedzenia do wskazania jak w samolocie. Kontroler w pociągu nic ode mnie nie chciał, wiedział, że ktoś ma siedzieć na tym miejscu i nic go więcej nie obchodziło. Dla porównania w Polsce jak kupisz online bilet na IC i wpiszesz Tomek, a w dowodzie masz Tomasz, to taki bilet jest nieważny - tak stanowi regulamin IC i to jest egzekwowane!
gość_88aa6 2019-09-17 15:52   
gość_88aa6 - Profil gość_88aa6
Aby poprawić efektywność tego typu połączeń należało by wprowadzić udogodnienia w przesiadkach np. szybką ścieżkę do kontroli bezpieczeństwa czy dodatkowe przejścia, a także możliwość nadawania bagażu na stacji początkowej (który w zaplombowanych kontenerach trafiał by wprost do sortowni na lotnisku). W tej chwili na przesiadkę z samolotu do samolotu wystarczy 45 min (zależy od połączenia), w przypadku przesiadek pociąg samolot osiągnięcie takiego czasu nie jest możliwe. Dlatego też KLM nie likwiduje pozostałych połączeń do Brukseli bo z pewnością sporo to pasażerowie przesiadkowi.
gość_31a2d 2019-09-17 15:41   
gość_31a2d - Profil gość_31a2d
KLM obsluguje bliskie polaczenia lotnicze do Bremy i paru innych miejsc poniewaz dojazd miedzy AMS i BRE nie istnieje. Kolej ponad 4h, auto 3h40min.

Polaczenie miedzy AMS i BRU ma znacznie wiekszy potencjal, ale widac ze ludzie wola kolej.

Sam latam z firma duzo miedzy Londynem i Brema do zakladu Airbusa przy samym lotnisku. Zawsze jest co najmniej 13-15 osob ktore przesiadaja sie z Londynu do Bremy przez AMS. Te loty maja sens przesiadkowy, gdy placi firma. Jak musze byc na 11 rano na spotkaniu to ostatnie o czym bede myslec to wypozyczyc auto w Amsterdamie, Hanowerze lub Hamburgu zeby jechac do konca.
gość_4603d 2019-09-17 15:24   
gość_4603d - Profil gość_4603d
gość_a8035
Żeby tacy ignoranci jak ty mogli sobie popisać. Ważne, że jest RZE-WAW iles tam razy dziennie trollu.
gość_a8035 2019-09-17 13:57   
gość_a8035 - Profil gość_a8035
szkoda, że LOT w Polsce nie dba o środowisko i uruchamia loty typu Lublin-Warszawa czy Bydgoszcz-Warszawa.....
Groentje 2019-09-17 12:21   
Groentje - Profil Groentje
Coś takiego jak DutchRail nie istnieje, jest za to NS.
gość_4f0a0 2019-09-17 12:08   
gość_4f0a0 - Profil gość_4f0a0
Artykuł dość płytko i jednostronnie prezentuje temat. Odtwórczo. Krótkie połączenia są immanentną cechą węzłów przesiadkowych. Po pierwsze, nie jest wygodnie przesiadać się z bagażem z pociągu do samolotu przez kontrole bezpieczeństwa jeśli pax jest transferowy. Po drugie, pociąg to pociąg - kto chce i tak może jechać pociągiem. Kompleksowość oferty czyli różnorodność gałęziowa jest zawsze pro-efektywna i wychodzi naprzeciw klientom. autor nie pisze ile pax lata p2p w tej relacji. I już pomijając wiele innych aspektów, autor nie dotknął kwestii kongestii samego Schiphol i prób ratowania sytuacji administracyjnym podziałem ruchu. Zatem konkludując: połaczenia krótkiego zasięgu nie sa złem żadnym.
gość_ec29c 2019-09-17 11:52   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Ekologia ;-))

Po prostu przegrywają rywalizację z Grupą Lufy, która lata do Brukseli z samego Frankfurtu 10 razy dziennie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy