Niebawem LOT uruchomi kolejną trasę do USA

Niebawem LOT uruchomi kolejną trasę do USA Podczas rozmowy na II kongresie Rynku Lotniczego szef LOT-u stwierdził, że w połowie października br. narodowy przewoźnik powinien poinformować o rozpoczęciu rejsów do kolejnego miasta w USA. Decyzja ma zapaść w zależności od zapowiadanego już kilkakrotnie zniesienia wiz amerykańskich dla Polaków. Prezes LOT-u nie zdradził kierunku, ale stwierdził,...
16/09/2019 11:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_68897 2019-09-20 11:12   
gość_68897 - Profil gość_68897
Może tym razem kierunek na Denver dla turystów co wybierają się w te rejony.
gość_fcf50 2019-09-18 12:20   
gość_fcf50 - Profil gość_fcf50
ja stawiam na coś z Krakowa do Honolulu albo Pago Pago. Przy tym potecjale to petarda
gość_ec29c 2019-09-17 20:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@jjemiolo

Bo licząc razem z United z SFO 3 razy dziennie do FRA, 2 razy dziennie do Zurychu i 2 razy dziennie do Monachium. Łącznie 7 razy dziennie do SFO! SFO to jeden z głównych hubów United.

I to jest właśnie powód by latać do SJC: blisko do firm, do niektórych dużo bliżej, niż z SFO, a konkurencja słabiutka, tylko BA 1 raz dziennie.

Natomiast generalnie Dolina Krzemowa, w przeciwieństwie do LAX-u jest kierunkiem obowiązkowym dla LOT-u.
jjemiolo 2019-09-17 19:25   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@ec29c: Jesli SJC takie mocne, zwlaszcza dla businessu, dlaczego LH zamknela trase z FRA (5x tyg.) najac duzo bogatsza oferte przesiadkowa? Jesli ma byc cos w okolicy SFO moze obsluzyc ruch miedzykontynentalny do SJC jak tez oferuje duzo wiecej mozliwosci przesiadek na zachod Stanow.
gość_94382 2019-09-17 18:53   
gość_94382 - Profil gość_94382
Do gość_ec29c:

Niestety w locie brakuje odwagi na otwieranie długodystansowy połączeń od razu daily: NRT, LAX, SIN, DEL, PEK(podobno brak slotów), ICN(brak zgody Koreańczyków), nic od początku nie latało daily, a większość dalej nie lata. Ze SFO będzie identycznie.
gość_cd8cf 2019-09-17 18:32   
gość_cd8cf - Profil gość_cd8cf
To powininen być Boston. Największe centrum biotech i pharma na świecie. Do tego najlepsze uniwersytety - Harvard i MIT. Ogromne centrum finansowe. I mnóstwo historii. Duża Polonia, a także wielu ludzi ze wschodu - Rosja, Ukraina, itd.
usuniety 2019-09-17 16:37   
usuniety - Profil usuniety
@gość_5d7da

Z artykułu nie wynika, że się wygadał.

"Dodał jednak, że do momentu oficjalnego ogłoszenia nowej trasy, nie ujawni kierunku."

Trudno powiedzieć skąd dziennikarz wziął ten Waszyngton.

"American Airlines od maja uruchomi połączenia z Krakowem, natomiast LOT planuje wylądować w Waszyngtonie."
gość_5d7da 2019-09-17 12:48   
gość_5d7da - Profil gość_5d7da
No to Prezes się wygadał:
zobacz link

LOT planuje wylądować w Waszyngtonie!
gość_ad47d 2019-09-17 11:37   
gość_ad47d - Profil gość_ad47d
Jeszcze się okaże, że do ANC połączenie ogłoszą ;)
gość_ec29c 2019-09-17 08:38   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_91412

4x SFO to gwarantowana katastrofa. Tego typu kierunek należy od razu otworzyć 9 - 12 razy na tydzień z WAW lub 9 razy z WAW i sezonowo z KRK i BUD i gdzieś nad morze Adriatyckie/Śródziemne (razem w lecie 15 - 18 razy na tydz.). Poza tym w Dolinie Krzemowej lepsze byłoby San Jose, bo tam jest mniejsza konkurencja. Bardzo ważne są godziny lotów: wylot z San Jose wieczorem, zwłaszcza w niedzielę, poniedziałek i czwartek i piątek. Przylot na poniedziałek rano i w niedzielę wieczorem. Relatywnie późny wylot z Europy dla przesiadkowiczów w czwartek i piątek.

I przy takim kierunku trzeba poprawić doloty, dodać Ateny, jakieś wysepki np. Rodos i Kretę, poprawić Larnakę i Tbilisi, dodać sezonowe Kathmandu, Goa, Zanzibar, Kilimanjaro i utrzymać Colombo i loty sezonowe powinny zaczynać się w październiku i kończyć w połowie maja. Przesiadki do DEL w sytuacji bezpośrednich lotów to 100% gwarancja strat.

@gość_61afe

Akurat LAX z BUD to chyba jedyna rozsądna opcja uratowania LAX-u z WAW. To można zrobić w dwóch wariantach: tylko sezonowo z BUD lub w zimie 4 razy z WAW i 3 razy z BUD i zaoferowanie codziennych połączeń również w zimie. Bez LAX-u z BUD LOT powinien w ogóle zrezygnować z LAX-u i rezygnacja na rzecz Doliny Krzemowej to rozsądne posunięcie.
vscrew 2019-09-17 07:23   
vscrew - Profil vscrew
Zgadzam się z przedmówcami że wszystkie jaskółki z biura LOTu ćwierkają o SFO. Połączenie było już podobno przygotowane, podpisane umowy handlingowe, planowany catering, miał być strzał w dziesiątkę bo potencjał biznesowy SFO jest niewątpliwie większy niż w LAX. Ale nastąpiła zaskakująca zmiana i otworzono Miami. Mam nadzieję że teraz to będzie SFO, choć myśląc stricte o tranzytach Waszyngton zapełnialby samoloty w mnóstwo Rosjan, Ukraińców itd. Do tego świetnie rozwijający się ostatnio Boston ( EK i QR już tam latają, plus wszystkie linie chińskie otwierają tam połączenia, bo to świetne miasto biznesowe i ogromne diaspory lokalne).
gość_91412 2019-09-17 01:50   
gość_91412 - Profil gość_91412
Do gość_38199:

Nie jestem dobrym adresatem pytania o wsparcie DEL, trzeba zapytać osoby planujące siatkę w LOT. W październiku przekonamy się, że będzie 4x SFO
gość_61afe 2019-09-16 22:49   
gość_61afe - Profil gość_61afe
oby nie BUD - LAX/cokolwiek innego w sumie ;)
gość_22fc1 2019-09-16 22:08   
gość_22fc1 - Profil gość_22fc1
gdy otwierano Miami, to do ostatniej chwili ważyło się MIA i SFO, ostatecznie padło na MIA, wiec teraz myślę, że będzie SFO
gość_38199 2019-09-16 21:37   
gość_38199 - Profil gość_38199
Do gosc8bfe9:

a co to ma byc akcja ratunkowa dla polaczenia z dehli?

jakie moglyby byc inne transfery przy wylocie o 18.00? Slaby pomysl robic nowa fale.
scrillo 2019-09-16 20:38   
scrillo - Profil scrillo
Obstawiam Denver lub Houston.
gość_8bfe9 2019-09-16 19:53   
gość_8bfe9 - Profil gość_8bfe9
SFO z WAW 4 razy w tygodniu w tym dwa razy rozkład pasujący na przesiadki z/do DEL
gość_ec29c 2019-09-16 18:43   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Okęcie ujawnia unserved i underserved routes. Na liście nieobsługiwanych nie ma ani jednego miasta w USA.

Kierunek Liczba pasażerów podróżujących z/do Warszawy (WAW) w 2018 w ruchu pośrednim
Bangkok (BKK) 76 000
Hanoi (HAN) 52 000
Szanghaj (PVG) 33 000
Hong Kong (HKG) 29 000
Guangzhou (CAN) 17 000
Phuket (HKT) 17 000
Ho Chi Minh (SGN) 16 000
Male (MLE) 16 000
Denpasar Bali (DPS) 15 000
Taipej (TPE) 14 000

Za to mamy dużo miast na liście, które są obsługiwane:

Kierunek Liczba pasażerów podróżujących z/do Warszawy (WAW) w 2018 w ruchu pośrednim
Nowy Jork (EWR, JFK) 72 000
Chicago (ORD) 32 000
Pekin (PEK) 27 000
Los Angeles (LAX) 18 000
Tokio (NRT) 17 000
Singapur (SIN) 15 000
Toronto (YYZ) 14 000
Seul (ICN) 13 000

Moim zdaniem dla LOT-u obowiązkowa jest Dolina Krzemowa, lepiej San Jose, niż San Francisco. Ale jeśli kierunek ma być niespodzianką i powiązany ze zniesieniem wiz to obstawiam Detroit lub Cleveland. Chyba, że LOT chce nas wszystkich "zaskoczyć" otwierając połączenie Kraków - NY.
gość_edf2d 2019-09-16 18:08   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
A może DFW? :P
gość_44b15 2019-09-16 17:37   
gość_44b15 - Profil gość_44b15
Jesli Lot chce laczyc Europe Srodkowo-Wschodnia z USA to IAD bylby jak najbardziej na miejscu.
Obecnie miedzy Moskwa a hubami LH nie ma bezposrednich polaczen z IAD (na poludniu IST na polnocy CPH).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy