gość_ec29c
2019-09-21 19:56
@Kelo
Ale sloty może dostać każdy. I koordynacja polega na po pierwsze na przyznaniu slotów tym, którzy mieli w zeszłym roku.
Z forumowiczów znasz Balice najlepiej, więc najlepiej też znasz wąskie gardła. Ale koordynacja nie będzie polegać na tym, żeby nie przyznać Wizzowi, czy Ryanowi, tylko na uwzględnieniu przepustowości lotniska, w przypadku Balic to będzie przepustowość godzinna/10 minutowa, liczba rękawów, liczba stanowisk dla szerokokadłubowych, liczba miejsc postojowych itp. I koordynator będzie się starał przyznać możliwie dużo w ramach limitów technicznych i prawnych lotniska. Wizz może nie dostać bo ma 230/239 miejscowe samoloty, a w tym czasie dostać może "prestiżowa" linia latająca małym samolotem, ale to będzie wynik ograniczeń przepustowości terminala. Poza tym częściowo preferowani są nowi.
Prawo nie pozwala Wizzowi polecieć do Moskwy, czy Stambułu, ale sloty może brać w dowolnych ilościach. I nie lekceważ LCC, bo dzięki nim w 2020 w Balicach będą najniższe ceny w Polsce na większości tras. Poza tym dzięki LCC prawdopodobnie Balice jako jedyne w Polsce będą miały bezpośrednie połączenia z Sewillą, Pafos i Marsylią i jako jedyne całoroczne połączenia z Marsylią, Turynem, Salonikami, Belfastem i Weroną.
gość_024e2: może autor nie wiedział jak pisał. Patrząc strategicznie to dobrze, że sloty będą wprowadzone. Nie może być tak, że lowcosty: Ryanair/Wizzair otwierają bez limitu każdą ilość bezwartościowych dubli europejskich i później braknie przepustowości na bardziej prestiżowe trasy od flag carrier w dogodnych godzinach. Wystarczy tego stawiania na ilość, teraz czas na jakość.
gość_024e2
2019-09-20 18:37
Czemu autor nie wspomniał, że od rozkładu letniego 2020 Kraków też będzie koordynowany?
gość_b8685
2019-09-20 16:12
Ciekawy artykuł. Ale jak się mają do tego operacje czarterowe ? To nie są loty rozkładowe. Albo np wykonywane są tylko raz w tygodniu dla jakiegoś biura podróży.
Czy sloty przydziela się w interwałach godzinowych ? Z tego artykułu wnioskuje że tak. A jeśli rozkładowo między godz 12:00 a 13:00 , jest 40 wolnych slotów i wszystkie zajęte , a każdy przewoźnik w swoim rozkładzie ustawia że wylot to 12:05 , to nagle o tej godzinie pojawia się 40 samolotów ...
gość_c7187
2019-09-20 11:42
To już wiadomo dlaczego na 01.09. do Waw nie przyleciał D. Tramp - brak wolnych slotów.
gość_3b391
2019-09-20 10:51
Bardzo interesujący artykuł. Ciekawe skąd wynika ograniczenie slotowe w Poznaniu latem - bliskie położenie lotniska miasta i ograniczenia środowiskowe?
gość_5e0df
2019-09-20 10:31
Poznań hahahaha żart czy co?
gość_18306
2019-09-20 10:23
Brawo! Brawo! Jeszcze raz brawo. Ten tekst powinni przeczytać wszyscy, którzy chcą się wypowiadać na tym forum, zanim jeszcze cokolwiek napiszą. Nie będzie wtedy tylu bzdur...
gość_ec29c
2019-09-20 09:48
Ciekawy artykuł o absolutnie kluczowej tematyce (w warszawskim lotnictwie nie ma ważniejszej rzeczy, niż sloty na Okęciu), tylko zabrakło czterech rzeczy:
1) liczby przyznanych slotów na W19/20 (razem z tymi posiadanymi) wg linii lotniczych
2) informacji o slotach w S19 na Okęciu, też tabelka wg linii
3) informacji o tym, że przy limicie 600 operacji dziennie mamy max 4 200 slotów na tydzień
4) porównań międzynarodowych, np. z Wiedniem, LHR i LCY, w Wiedniu pożądana jest informacja ile jest w sumie dostępnych, ile przyznano ile wykorzystano, przy LCY warto pokazać ograniczenia godzinowe i to według typów samolotów (co najmniej dla CS100 i E190)
gość_9d38f
2019-09-20 09:36
Ciekawy temat i fajnie opracowany. Brawo dla autora!