EASA chce sama sprawdzić 737 MAX

EASA chce sama sprawdzić 737 MAX EASA oczekuje, że przed wydaniem zgody na powrót 737 MAX do służby przeprowadzi własne próby bezpieczeństwa samolotu, w tym oceny bezpieczeństwa i testy w locie. Inspekcje te mają potrwać około jednego tygodnia. W niedawnej prezentacji, Patrick Ky, szef agencji podał listę czterech warunków, których spełnienie warunkuje dopuszczenie maxów do powrotu do służby. Zwrócił on...
06/09/2019 12:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2019-09-15 20:05   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Sytuacja z MAX-ami może dziwnie wyglądać. W Stanach Zjednoczonych dostaną zielone światło, ale będą mogły latać tylko tam . Bo za granicą te certyfikaty nie będą akceptowane. Dzisiaj podobną opinię wydano w Indiach. DGCA sama chce dokonać certyfikacji. To bardzo utrudni ponowny start samolotu. Ale nie można się temu dziwić po tym jak okazało się, że FAA zrobiła to niezbyt rzetelnie, a raczej zaufała producentowi
gość_bce86 2019-09-10 23:23   
gość_bce86 - Profil gość_bce86
A LOT nadal zamiast ponieść raz a porządnie koszty złej decyzji i kupić a20n leasinguje stare 734
gość_cf95f 2019-09-10 08:16   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
OK, błędy w oprogramowaniu (przypominam, że A320 też nie miał prosto z systemami), ale czemu nikt głośno nie mówi w jakich regionach i kulturach organizacyjnych wypadki miały miejsce? w US żaden z MAXów nie spadł, a wykonywały tam dużo więcej operacji. czyżby statystyka była OK tylko jak pasuje?
gość_f9cf5 2019-09-08 08:24   
gość_f9cf5 - Profil gość_f9cf5
gość_f0b96

Tylko wyleasingował? Przecież takie leasingi trwają czasami po 10 i więcej lat. Poza tym trzeba wyszkolić pilotów, załogi, inżynierów którzy odpowiadają za przeglądy. Zmiana floty nie jest prosta i trzeba ją planować na lata do przodu.
Milczarski zmądrzał (jak zwykle po czasie) i teraz już nie wyklucza że będzie rozważał również airbusy. Niestety po jego wypowiedziach widać że nie ma pojęcia o strategii negocjacji. Królują emocje a myślenie pojawia się za późno.
gość_f0b96 2019-09-08 02:26   
gość_f0b96 - Profil gość_f0b96
@adam 7691: przecież LOT już stracił grube $200mln ze sprzedaży dzięki Boeingowi 737 MAX 8. Tak są koszty przejść z Boeinga 737 MAX 8 na A320/320neo, ale to jest nic porównując z faktem ze LOT co dzień traci kasę bo brakuje 9 samolotów oraz leasinguje stare B733/4, A319, F100.
gość_7a04d 2019-09-08 01:28   
gość_7a04d - Profil gość_7a04d
Europejska agęcja będzie przedłużać odbiór MAX-ów bo chodzi o osłabienie Boeinga a wzmocnienie Airbusa .Już teraz samoloty lataja dzięki komputerom więc nie rozumię testów MAX-ów z włączonym i wyłączonym oprogramowaniem.Należy skupić się na błędach w oprogramowaniu bo to ważne
gość_da153 2019-09-07 21:41   
gość_da153 - Profil gość_da153
a airbusów nie chcą sprawdzać? Amerykanie powinni to samo zrobić z airbusami
gość_e439b 2019-09-07 16:51   
gość_e439b - Profil gość_e439b
@adam7691 LOT nie kupi Airbusa, bo serwisowanie kolejnego typu samolotu to gigantyczne koszty plus szkolenie obsługi. Prędzej LOT weźmie kolejne używane 800-tki w leasing (co byłoby niegłupim rozwiązaniem, bo już użytkuje tego typu maszyny).
Airbus przespał wejście do Polski i zbiera tego owoce, maszyny trzeba było oferować po przemianach ustrojowych, a nie na gotowe, jak LOT ogarnął serwis i utrzymanie. Każde pisanie o LOT i Airbusie to brednie fantastów albo lobbystów.
adam7691 2019-09-07 09:43   
adam7691 - Profil adam7691
w biznesie nadmierny pośpiech , poczekajmy zobaczymy co będzie dalej, myślę że w LOT od dawna myśli się o przejściu na A320, tyle tylko, że są to duże koszty
gość_f0b96 2019-09-06 23:37   
gość_f0b96 - Profil gość_f0b96
Co tutaj mówić. Boeing 737 MAX 8 nie ma zaufanie u nikogo. Żadna poważna linia i inna agencja już tez nie bierze FAA poważnie. Totalny bałagan. Dlatego jest pytanie, dlaczego PLL LOT i Milczarski ciągle stoją za Boeinga 737 MAX 8, głupia decyzja która doprowadzi do grube milionowe straty w 2019r? Przecież LOT ich tylko wyleasingował a nie kupił!
gość_04dec 2019-09-06 22:18   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Wygląda na to że MAXy mogą zacząć latać tylko w USA a reszta rynków będzie się przyglądać czy coś spadło. Równie dobrze może się okazać że podwieszenie zbyt dużych silników w stosunku do wysokości podwozia Boeingowi wogóle nie wyjdzie bo praw aerodynamiki nie da się oszukać. Czy ktoś w LOcie bierze taką możlilwość pod uwagę? Zapomniałem, przecież na Nowogrodzkiej wiedzą lepiej i choćby nikt na świecie nie zamawiał już 737 to LOT będzie o ile PiS wygra wybory. LOL! Szanowni pracownicy LOTu, zacznijcie już pisać CV.
gość_18306 2019-09-06 17:23   
gość_18306 - Profil gość_18306
Wreszcie okazało się, że amerykańskie krasnoludki nie są największe na świecie...
gość_0ec52 2019-09-06 12:27   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
"EASA oczekuje, że Boeing zademonstruje stabilność 737 MAX podczas nietypowych i ekstremalnych manewrów zarówno przy wykorzystaniu zaktualizowanego systemu MCAS, jak i po jego wyłączeniu."

To jest ciekawe stwierdzenie; według kilku źródeł amerykanskich ('przecieki' z boeinga) bez MCAS 737Min nie jest stabilny nawet podczas wielu typowych manewrów...
adam7691 2019-09-06 12:25   
adam7691 - Profil adam7691
bardzo dobra decyzja
usuniety 2019-09-06 12:07   
usuniety - Profil usuniety
I bardzo dobrze. Wielki plus dla EASA. Boeing i FAA "zapracowaly" na to. Mam nadzieję że LOT powalczy o odszkodowanie za.problemy z Maxami.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy