Uziemienie boeingów B737 MAX katastrofą dla ubezpieczycieli

Uziemienie boeingów B737 MAX katastrofą dla ubezpieczycieli - Kryzys związany z boeingami 737 MAX, po dwóch wypadkach, w wyniku których zginęło 346 osób, będzie prawdopodobnie największą katastrofą w historii sektora ubezpieczeń lotniczych. - powiedział we wtorek (3.09) Marc-Philippe Juilliard, szef agencji ratingowej S&P Global Ratings. Jak donosi Le Journal de...
04/09/2019 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0ccdd 2019-09-04 17:27   
gość_0ccdd - Profil gość_0ccdd
Powtórzę to co wielu już wie - wady konstrukcyjnej tego amerykańskiego bubla nie da się naprawić żadnym nawet najlepszym oprogramowaniem - krzyżyk na drogę tym kamikadze, którzy odważą się kiedykolwiek tym złomem polecieć...... :(
gość_0ec52 2019-09-04 14:15   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
@gość_72a60 ekonomicznie moze i tak; ale boeing jest 'za duży by upaść' i w ogromnym stopniu wpierany przez władze federalne i stanowe...

@arahja wielkość firmy tylko spowalnia naprawianie/tworzenie oprogramowania; na pewno nie mieli dość czasu na tworzenie systemu od nowa, zwłaszcza, że wcześniej pozbyli się własnych specjalistów i outsorcowali te prace do indii...

Z dotychczasowych wycieków wynika, że można by to szybko naprawić blokując działanie MCAS: samolot byłby wystarczająco bezpieczny do użytkownia, poprawka jedynie programowa; ale wymagałby pełnego przeszkolenia pilotów - głównym punktem marketingu 737Min był brak potrzeby szkolenia/certfikacji załogi.

Pełna poprawa bezpieczeństwa wydaje się niemożliwa programowo, gdyż alternatywne czujniki są podłączone do fizycznie oddzielonych komputerów pokładowych (jeden czujnik na komputer) przy czym normalnie tylko jeden z komputerów ma pracować w czasie lotu (airbus używa w podobnych celach zawsze 3 czujników, minimum dwa muszą dawać te same wskazania); a samolot jest konstrukcyjnie niestabilny w pewnych warunkach, więc właściwie bez czegoś w rodzaju MCAS nie powinien byc dopuszczony do eksploatacji w lotnictwie cywilnym.
gość_72a60 2019-09-04 11:23   
gość_72a60 - Profil gość_72a60
@arahja wydaje się że masz racje... Ja jednak jezcze dodam, że MAX-y mogą doprowadzić nawet do upadku Boeinga albo do krawędzi....
spooks 2019-09-04 10:32   
spooks - Profil spooks
Jeśli chodzi o wypadki: właśnie po to jest reasekuracja żeby towarzystwo, które wystawiło polisę nie wpadło w tarapaty.

Gorzej z tymi uziemieniami, ciekawe ryzyko swoją drogą - tak czysto z punktu widzenia oferowanego produktu :) Trochę jak pojazd zastępczy (przyrównując do ubezpeiczeń aut) - tyle że nie wydaje mi się aby to ubezpieczyciel płacił za wynajęcie "samolotu zastępczego". Gdyby tak było to taki LOT mając polisę nie musialby się niczym przejmować - czyli obrazowo: co z tego że stoją 787 skoro ubezpieczyciel pokryje nam wynajem A340.
arahja 2019-09-04 10:09   
arahja - Profil arahja
Chyba już nikt nie wierzy że MAXy da się przywrócić do służby jedynie przez poprawienie oprogramowania. Zaraz będzie rok od pierwszej katastrofy a firma o potencjale boeinga byłaby w stanie przepisać oprogramowanie na nowo w tym czasie a nie jedynie poprawić błąd. Zgaduje że aby MAXy ponownie zaczęły latać trzeba w każdym dokonać zmian konstrukcyjnych dlatego tyle zwlekają z ogłoszeniem co dalej
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy