Tadeusz Wrona pozywa LOT po zwolnieniu z pracy

Tadeusz Wrona pozywa LOT po zwolnieniu z pracy Jak ustalił portal tvn24.pl, wypowiedzenie umowy o pracę zostało wręczone Tadeuszowi Wronie 15 lipca br., pierwszego dnia po powrocie ze zwolnienia lekarskiego po zabiegu kardiologicznym, jednocześnie dzień przed 65. urodzinami. „Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego piloci po osiągnięciu określonego wieku mają zakaz uczestniczenia w zarobkowym...
29/08/2019 19:55   
gość_ec127
gość_ec127 - Profil gość_ec127
gość_a858b 2019-08-31 00:08   
gość_a858b - Profil gość_a858b
Przedłużono umowę z Panem kpt. Lot cofnął swoją decyzję i Pan kpt po powrocie bedzie pełnił funkcje szkoleniowe w Flight Lot Academy a takze inne funkcje min promocyjne , reprezantacyjne. Swoją drogą kto tam pracuje w HR , czy też w Zarządzie ,że nie potrafi przewidzieć skutków takich decyzji
gość_a858b 2019-08-30 17:26   
gość_a858b - Profil gość_a858b
do gość_235bc : podsumowanie z raportu końcowego dotyczącego wypadku LO16:

"3.1.16. FO, realizując zalecenia eksperta, sprawdził wszystkie bezpieczniki na panelu P6-1.
3.1.17.Ponadto FO, realizując zalecenia eksperta, zresetował bezpiecznik C4248 ALTN EXT MOTOR. Ekspert nie zalecił zresetowania bezpiecznika C829 i FO tego nie zrobił.
3.1.18.Po tym jak czynności opisane w punktach 3.1.16 i 3.1.17 nie doprowadziły do wypuszczenia podwozia za pomocą systemu alternatywnego, CPT polecił FO ponowne sprawdzenie panelu bezpieczników, tym razem w obecności szefa personelu pokładowego (CC1).
3.1.19.Wsparcie doradcze udzielone przez Centrum Operacyjne Operatora nie doprowadziło załogi do wypuszczenia podwozia za pomocą instalacji alternatywnej.
3.1.20.FO zameldował Centrum Operacyjnemu i kapitanowi, że bezpieczniki są sprawdzone.
3.1.21.Kapitan był skoncentrowany na kontrolowaniu lotu i monitorował czynności FO w zakresie możliwym z jego pozycji."

tak więc nie wskazano tu błędu załogi i nie dywagujmy tu o jakiejś walizce
gość_2f17c 2019-08-30 16:46   
gość_2f17c - Profil gość_2f17c
adam7691: I wskazują. Samolot w chwili lądowania był na tyle sprawny, że możliwe było wypuszczenie podwozia, gdyby tylko odpowiedni bezpiecznik został wciśnięty.
jjemiolo 2019-08-30 15:56   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Zarowno sprawa z Pania Richter jak tez z kpt. Wrona nie przynosi LO dobrego PR. Oba strzaly w stope. Przynajmniej te pierwsza sprawe zalatwili szybko i moim zdaniem pozytywnie.
lysypiotr76 2019-08-30 15:10   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Pomijając poziom rozwiązania umowy to w przypadku LOT i kapitana którym LO się szczycił w wyniku tego lądowania firma powinna inaczej się zachować. Pamiętajmy że prezes w czasie niedawnego strajku wręczał wypowiedzenia ,,na siłę'' lub e-mailem.
gość_995ad 2019-08-30 14:13   
gość_995ad - Profil gość_995ad
Ja majac 55 lat odszelem na emeryture.Piloci maja takie prawo.Poza tym p.Wrona mial zabieg na sercu a ten dyskredytuje go do wykonywania tej pracy.Po prostu czas odejsc.
adam7691 2019-08-30 13:50   
adam7691 - Profil adam7691
wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że to jednak kpt Wrona był źródłem problemów
gość_6a0d0 2019-08-30 12:12   
gość_6a0d0 - Profil gość_6a0d0
gość_825a0 Ogólnie masz rację, ale nie w polskim sądzie w dzisiejszych czasach.
gość_0c3c0 2019-08-30 12:05   
gość_0c3c0 - Profil gość_0c3c0
Widzę, że parę osób tutaj komentujących ma jakiś kompleks na punkcie obecnej partii rządzącej i wszystkie złe rzeczy dziejące się w polskim lotnictwie przypisuje tylko i wyłącznie tejże partii. Mam wrażenie, że Wasz fanatyzm każe wam wierzyć w to, że to sam prezes Kaczyński nakazał w taki właśnie sposób pozbyć się kapitana Wrony :)

Nie bronię w tym komentarzu obecnej partii, która sprawuje władzę w Polsce, ale ludzie... Ogarnijcie się z tą polityką i z takimi płytkimi komentarzami.
gość_9badd 2019-08-30 12:04   
gość_9badd - Profil gość_9badd
Skoro po skończeniu 65 lat nie może już pilotować, to po co mieli by go trzymać?
gość_7c1f9 2019-08-30 11:40   
gość_7c1f9 - Profil gość_7c1f9
Kodeks pracy pozwala na rozwiązanie umowy w przypadku utraty przez pracownika uprawnień niezbędnych do jej wykonywania. Ba, i to w trybie art. 52. Czyli można zwolnić kierowcę gdy utraci prawo jazdy, siłą rzeczy taką utratą uprawnień jest osiągnięcie wieku uniemożliwiającego wykonywania pracy na danym stanowisku. Gdyby nie był na L4 pewnie dostałby je 3 miesiące wcześniej tak, że rozwiązanie umowy nastąpiłoby w dniu 65 urodzin. Można także wysłać pracownika na urlop w okresie wypowiedzenia - to wybór pracodawcy. Może trzymać go w pracy do ostatniego dnia wypowiedzenia, a potem wypłacić należny ekwiwalent, może wysłać na urlop, a jak ma go mniej niż dni wypowiedzenia to np. zwolnić z obowiązku świadczenia pracy.

Gdyby dotyczyło to dowolnej innej osoby nie byłoby zamieszania. Jakie ma znaczenie, że kiedyś szczęśliwie wylądował po awarii maszyny? Był dobrym pilotem, ale prawo zabrania mu być nim dalej. LOT jak każdy inny pracodawca ma obowiązek dbania o interes firmy. Jeśli pracownik jest de facto bezużyteczny to trzymanie go w firmie jest działaniem na jej szkodę. Tego czy dostał propozycję przejścia do akademii nie wiemy, pracownik może oskarżać o co chce, a były już pracodawca na dobrą sprawę nie może nawet komentować sprawy bo mu tego ochrona danych osobowych zabrania. Sprawa skończy się w sądzie i tyle. To, że tam rządzi nic nie umiejący PiS, a każdy normalny ma o nich najgorsze zdanie, nie oznacza, że każda sprawa jest polityczna.
gość_cf4e9 2019-08-30 10:36   
gość_cf4e9 - Profil gość_cf4e9
Smutne to bardzo!
gość_6a0d0 2019-08-30 10:27   
gość_6a0d0 - Profil gość_6a0d0
Wady kapitana Sowy to 1) nazwisko - gdyby nazywał się "Orzełek" byłoby inaczej, 2) kompetencja, 3)wieloletnie doświadczenie, 4) brak tupetu oraz 5) spektakularny sukces odniesiony w czasach poprzedniej ekipy oraz 5)brak zrozumienia dla jedynie słusznej linii partii
gość_825a0 2019-08-30 09:50   
gość_825a0 - Profil gość_825a0
Żeby kogoś zwolnić, to trzeba mieć za co. Sprawa spokojnie do wygrania w sądzie
gość_3a921 2019-08-30 09:26   
gość_3a921 - Profil gość_3a921
@Justme: 100% racja.
gość_3b2b1 2019-08-30 09:14   
gość_3b2b1 - Profil gość_3b2b1
Jedynie co pozytywnego mogę napisac o LOT to dali dobrą kawę. I mile stewardessy. Panowie dośc nadęci.
Miesiac temu lecialam lotem do Paryza. Po wylądowaniu okazało się, że zniszczono mi nowy bagaż. Poszlam do stanowiska LOT zareklamowac bagaż, Pani z Senegal, przedstawicielka POLISH LOT umówiłą tylko po francusku. Gratuleje temu kto sie dogada na Miedzynarodowym Lotnisku, dzie osoba mówi tylko po francusku i znam 10 słów po angoelsku. W drodze powrotnej LOT oczywiście jak ostatnimi laty się spoźnił, chociaz potem nadrobil czas. Lecialam nieoznakowanym bialym samolotem, wygladal jak kargo, bez zadnych znaków, napisów. I to nie pierwszy raz. Latam LOTEM tylko dlatego, że jest tanszy niż inne Loty. I jedno mnie cieszy, że już na pokładzie nie ma nadetych księżniczek stewardes, a są znacznie milsze. Widziałam lądowanie kapirana Wrony na Lotnisku Warszawa Okecie, bo przyjechalam po córkę. Ladowanie było mistrzowskie. Bardzo czesto latam, a ten człowiek uratował zycie wielu osobom. Brawo Lotniskowa Straz Pozarna, ewakuacja perfekt. Polskie piekielko znamy, nie???
gość_56156 2019-08-30 00:56   
gość_56156 - Profil gość_56156
A tak wracając do tego lądowania SP-LPC - czy to prawda, że lądowanie odbyło się na brzuchu dlatego, że nie sprawdzono bezpiecznika odpowiadającego za wysunięcie podwozia? Samo lądowanie super, ale czy nie dało się uniknąć takiego ryzyka?
Justme 2019-08-29 22:39   
Justme - Profil Justme
@gość_ad9b3 widzisz jak Ty mało wiesz a dużo mówisz ...

Coraz częściej czytanie komentarzy gości aż otwiera nóż w kieszeni.

Po pierwsze nie wiesz kto lądował, czy kapitan czy pierwszy oficer.

Po drugie nie wiesz jakie były warunki meteo (wiatr, ruchy powietrza, podmuchy, kierunki wiatru, skladowa do lądowania, może jakieś uskoki powietrza nad progiem pasa itd)

Po trzecie o profesjonalizmie nie świadczy to czy sadzasz samolot miękko ale to czy robisz to zgodnie z zasadami, instrukcjami i powszechnie przyjętymi normami w odniesieniu do aktualnych warunków.

Kurtyna.
gość_235bc 2019-08-29 22:28   
gość_235bc - Profil gość_235bc
Warto przypomnieć, że słynne lądowanie było konieczne również ze względu na błąd pana kapitana. Walizka zamiast w luku znajdowała się w kabinie i zasłaniała wyłączony bezpiecznik, który uniemożliwił wysunięcie podwozia.
gość_16494 2019-08-29 21:22   
gość_16494 - Profil gość_16494
gość_ad9b3 ... a skąd wiesz kto lądował? ... powiem, że czasem nawet automat, niekoniecznie w dreamie, potrafi nieźle walnąć o pas
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama