Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e2711
2019-08-29 17:21
@DOMZUK WTF? A poprzedni to co?
gość_6654b
2019-08-29 15:16
gość_4056b; Konkurencji? Flota BA: 336 samolotów, flota LOT-u: 79 samolotów
gość_e9696
2019-08-29 13:38
A wraz z nim zostal ponownie wybrany Jonny Daniels... TRAGEDIA!!!!!!
gość_4056b
2019-08-29 09:41
gość_6654b: nie wiem skąd Ty się urwałeś, ale LOTowi na pewno nie opłaca się dowozić pasażerów do hubów konkurencji i nigdy nie będzie latał z regionów do CDG, LHR etx
usuniety
2019-08-28 23:50
Gratulacje dla pierwszego skutecznego prezesa od lat. Pozdrowienia również dla hejterów.
Przepraszam, bo ja się nie znam ale, czy sławna od niedawna pani dyrektor z LOTu zajmująca się komunikacją mogłaby doradzić panu prezesowi, by zrezygnował z tego żałosnego, sztucznego trójkącika z łapek? Jak już się to robi, winno wyglądać naturalnie.
gość_ec29c
2019-08-28 21:15
Wypadałoby zrobić jakieś podsumowanie. Jako podsumowanie proponuje zbiorcze podsumowanie drugiej kadencji Mikosza i pierwszej Milczarskiego. Porównajcie sobie pozycję LOT-u w WAW, z pozycjami TAROM-u w OTP i CSA w PRG. Tu link:
zobacz link
Do korekty jest tylko CPK (należy zrezygnować), LOT powinien rozwijać się w WAW w oparciu o posiadane ponad 60% slotów.
gość_ec29c
2019-08-28 20:54
Budapeszt - NY to dobra decyzja, tylko zupełnie zepsuli marketing i próbowali bez reklamy bardzo drogo sprzedawać bilety. Seul to też dobra decyzja, ja bym zbazował w BUD 2-3 Dreamlinery, uruchomił LAX i dodał chartery lub ciepłe kraje w zimie.
Wejście AA do KRK pokazuje, że oferta LOT-u z KRK była zbyt mała. Zdecydowanie potrzebny jest jeszcze co najmniej NY, a jeśli samorząd kupi reklamy to również sezonowo Dolinę Krzemową i Tokio.
Jeśli samorząd Wrocławia zrozumie wagę reklam to również sezonowe loty do Seulu.
Kraków można pogodzić z Rzeszowem, bo jeśli mamy EWR - RZE to Kraków może dostać JFK. Co więcej, LOT może złożyć lepszą ofertę od Ryana dla Rzeszowa, obejmującą główne lotniska.
W każdym z tych miast można zbazować tymczasowo dodatkowe Q400 i docelowo A220-300 lub E195-E2.
LOT może być albo linią czysto warszawską albo próbować stać się linią warszawsko-krakowsko-budapesztańską. Albo nawet warszawsko-krakowsko-budapesztańsko-wrocławską. Albo nawet warszawsko-krakowsko-budapesztańsko-wrocławsko-rzeszowską.
Oczywiście wariant warszawski przy ponad 60% posiadanych slotów na Okęciu jest najłatwiejszy, tylko to ograniczanie się do 10 mln catment area. BUD to dodatkowe 10 mln, KRK dodatkowe 15 mln. WRO to dodatkowe 5-10 mln. Czyli mamy wybór: linia dla 10 mln z zupełnie podbitym rynkiem lub próba budowy linii dla około 40 mln.
gość_bc3da
2019-08-28 20:17
@WROMK masz rację, w zimie RZE-EWR nie powala wypełnieniem, ale w sezonie jest to żyła złota, drogie bilety i czesty overbooking.
gość_6654b
2019-08-28 19:50
WROMK; trochę źle to napisałem. Fakt trasy typu BZG-LWO, RZE-EWR pewnie nie znajdują się na szczycie listy "najwyższe zapełnienie samolotów" i np. RZE-EWR właśnie trzeba obsługiwać mniejszym 787 i tylko w sezonie. Natomiast trasa z Krakowa do Olsztyna trwa lekko licząc 7 godzin, myślę, że (znowu w sezonie) wiele osób poleci tą trasą na wakacje zamiast spędzać cały dzień na polskich drogach. TLV? znowu przydałaby się znajomość wypełnienia, bez tego trudno oceniać. Ale to co LOT mógłby zrobić to spróbować zagospodarować trasy np z POZ i WRO odpowiednio do jakiegoś LHR, CDG czy ZRH i BRU, czy LHR. Z góry wiadomo, że jeśli tego nie zrobią, to najpóźniej BA, AF i SWR będą na tym zarabiać. Nie mówię, żeby od razu puszczać 738 na takie trasy, ale nie za często np. E170. Idąc tropem wątpliwej opłacalności natrafimy też np. na trasę WAW-DBV obsługiwaną... zimą.
gość_6654b Wszystko to prawda oprócz "olewania regionali". Akurat LOT obecnie, aż przesadza z ilością tras z lotnisk regionalnych. Ciekawe jakie jest wypełnienie tras takich jak np. KRK-OTP, BZG-LWO, KRK-SZY regiony-TLV. RZE-EWR też raczej nie jest bardzo popularną trasą, poza ścisłym sezonem letnim i okresami świątecznymi. Wiem, że te połączenia budzą dużo emocji, bo każdy chce mieć jak najwięcej tras z pobliskiego lotniska, ale nie zawsze są one opłacalne. Najlepiej jakby LOT skupił się na rozwijaniu siatki z WAW (nie jest aż tak źle z dostępnością slotów poza godzinami szczytu) i poprawianiu jakości oraz punktualności, niż na chaotycznym rozwoju za wszelką cenę. Oczywiście są też dobre trasy jak np. KRK-ORD, ale są one wyjątkami. Latanie z BUD to oczywiście polityczna pomyłka.
gość_bdea8
2019-08-28 18:57
Adam7691:gratuluję sensownego i wysoce merytorycznego postu, przedstawicielu Kasty z Lotu.
adam7691
2019-08-28 18:55
gość_6654b: masz coś sensownego do napisania, jeżeli nie to lepiej nie pisz nic
gość_6654b
2019-08-28 18:07
Czyli ciąg dalszy bezczynnego obserwowania uziemionych 737 MAX i liczenia strat, wożenia powietrza do i z Węgier i olewania regionali...
gość_25eda
2019-08-28 18:01
Richter i Milczarski. No nieszczęścia chodzą parami :D