Airbus A350-1000ULR potencjalnym następcą A380

Airbus A350-1000ULR potencjalnym następcą A380 Zaangażowanie europejskiego producenta w budowę wersji dysponującej ultra długim zasięgiem wynika z szeroko zakrojonych rozmów z klientami, którzy wykazali zainteresowanie potencjalnym zamówieniem lub konwersją istniejących zamówień. A350-1000ULR były bezpośrednim konkurentem boeingów 777-8X. Alan Joyce, dyrektor generalny Qantas, wystawił Airbusa i...
16/08/2019 10:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cfd4e 2019-08-19 18:12   
gość_cfd4e - Profil gość_cfd4e
do gość_a333f. Albo wzorem AA otworzyć trasę dla alkocholików SYD - KRK i wozić 300 Australijczyków na wódę
gość_a333f 2019-08-18 22:51   
gość_a333f - Profil gość_a333f
Tymczasem w poprzednim artykule było, że LO jest zainteresowane zakupem A350-1000. Wersja ULR teoretycznie mogłaby obsłużyć bezpośrednio WAW-SYD z ładunkiem ok 300 pasażerów. To by dopiero było... :)
gość_16fea 2019-08-17 22:33   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Ile jest tak naprawdę linii które będą chciały widzieć A350-1000 ULR w swojej flocie? Z A380 też był na początku hurra optymizm, a dzisiaj powoli większość linii wycofuje te samoloty. Oczywiście Airbus nie popełni (chyba) tego błędu bo ilość tras o bardzo dłuuuugim dystansie nie aż tak wielu by Airbus zdecydował się na produkcję tego modelu.
demar 2019-08-17 12:03   
demar - Profil demar
Airbus prowadzi bardzo wiele projektów mających na celu poprawę efektywności swoich samolotów oraz ich lepsze dopasowanie do potrzeb klientów.
To dla A330 zostało nagłośnione hasło "incremental development", gdzie z początkowej 212 tonowej wersji A330-300 w ciągu dwudziestu kilku lat mamy 251 tonową wersję A330-900neo.

A350-1000 od pewnego czasu podąża taką samą ścieżką: na razie z 308 ton mamy certyfikowane 316 ton i zasięg 8400nm. Jest już zaprojektowana kolejna wersja (ok. 319 ton z możliwością dalszego zwiększenia do 321-325).
Ta nowa platforma to nie tylko sprawa A350-1000ULR (bo rynek ULR jest niewielki), ale przede wszystkim realna szansa budowy wersji wydłużonej (tzw. A350-2000, kiedyś -1100 lub -8000).

Ale trzeba pamiętać, że rynek samolotów VLA ostatnio przeżywa kryzys. B747-8i już nie jest produkowane, A380-800 ma zakończyć produkcję za dwa lata, a B777X i A350-1000 też się najlepiej nie sprzedają.

Czy A350-1000ULR (generalnie wersja z MTOW 319+ ton) może być "potencjalnym następcą A380" ?

Po pierwsze, na razie rynek dla nowych A380 (i ich następców) po prostu nie istnieje.

Po drugie, średni wiek obecnie używanych A380 to ok. 6 lat. Są zbyt młode aby myśleć o następcy. Z tym trzeba jeszcze poczekać kilka lat.

Po trzecie, A350-1000 ma kabinę wielkości ok 55% tego, co A380 (potencjalny A350-2000 tylko 4-5% więcej). B777-9 ok. 60% - realnie to nie są następcy. Chyba, że nie chce się latać tak dużymi jak A380 samolotami i szuka się czegoś mniejszego.

Po czwarte, zbliża się okres spowolnienia w lotnictwie cywilnym i generalnie w gospodarce, a to oznacza, że nikt nie chce teraz myśleć o największych samolotach, a jedynie o tym jak elastycznie i bez strat przejść przez ten okres. Ale co będzie za kolejnych kilka lat gdy gospodarka znowu ruszy?

Po piąte, jeśli produkcja A380-800 zostanie zakończona (a następca nie zostanie zaprezentowany) to A350-1000 zostanie największym samolotem osobowym produkowanym przez firmę Airbus i z konieczności przejmie tę rolę od A380-800.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy