Norwegian kasuje loty z Irlandii za ocean

Norwegian kasuje loty z Irlandii za ocean Przewoźnik poinformował o swojej decyzji we wtorek (13.08) argumentując, że połączenia są niedochodowe.  Przewoźnik zaczął obsługiwać trasy z Irlandii na wschodnie wybrzeże USA i do Kanady w 2017 r. W sumie Norwegian obsługuje obecnie pięć tras pomiędzy tymi krajami - z Dublina do Hamilton (Kanada) oraz Newburgh i Providence (Stany...
14/08/2019 10:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam1987 2019-08-15 12:52   
adam1987 - Profil adam1987
Szkoda tych połączeń, ale też trzeba przyznać, że mieli straszliwego pecha co do samolotów. I flota dalekodystansowa i "krótkodystansowa" uziemiona w mniejszym lub większym stopniu. Swego czasu zamówili też a320neo ale je wynajęli.

Nie mniej jednak to Norwegian spowodował spadki cen na trasach przez Atlantyk przełamując nieco monopol 3 wielkich umów JV. Szkoda by było, żeby upadli bo monopol szybko wróci.

Tak przy okazji sytuacja jest do rozważenia dla wszystkich zapowiadających loty z każdej wioski w Europie do każdej wioski w Ameryce na a321XLR.
gość_ceed2 2019-08-15 12:06   
gość_ceed2 - Profil gość_ceed2
Norwegian był bardzo dochodowy jako short haul.
Są bardzo silni na rynku z wysokimi cenami (Skandynawia). I ta część biznesu jest stabilna. Widać że wracają do korzeni. Po oodjeściu założycieli być może obecni udziałowcy zdecydują się sprzedać tę część jeżeli nie będzie im się chciało czekać na zyski z operacji co może trochę potrwać. Myślę że chętni by się znaleźli.

A co do long haula to mieli pecha z Boeingiem (na mniejszą skalę to samo ma LOT).
Zarówno feralne Dreamlinery jak i teraz MAXy zupełnie rozwaliły im siatkę.
Gdyby nie problemy z flotą pewnie by to wszystko trochę lepiej wyglądało.
gość_3ba37 2019-08-14 22:39   
gość_3ba37 - Profil gość_3ba37
Panie redaktorze pominal pan Cork, skad Norwegian latal do Providence (po ciezkich bojach z urzedami w USA) od 2017 roku i to z ogromnym sukcesem. Nie potrafie tylko teraz znalezc statystyk...
marqoos_pl 2019-08-14 20:56   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Niestety, do tego bardzo mocno przyczynił się Boeing, gdyż część tych tras miała być obsługiwana B737 MAX. Norwegian musiał wynajmować zastępcze samoloty do obsługi tych tras. Troszkę też się przeliczyli z klientami biznesowymi, którzy jednak pozostali wierni tradycyjnym przewoźnikom, a także tym, że nie chcieli latać na lotniska "gdzieś daleko". Brak połączeń do innych miast w USA też był dużym ich minusem. *** Dla DUB to kolejny cios, ale dla ORK i SNN to realnie olbrzymie straty i utrata miejsc pracy. *** Dzisiaj również Xiamen Airlines ogłosił zawieszenie trasy Dublin-Shenzen (skasowanie) oraz zawieszenie (na zimę na razie) Dublin-Pekin (Dublin-Edynbug-Pekin w niektóre dni). Ale za to Emirates rozważa otwarcie 3. połączenia dziennie do Dubaju.
gość_ec29c 2019-08-14 19:05   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Norwegian się kończy. Upadnie, ktoś to przejmie lub będzie sprzedawany w częściach.

Zupełnie nie wiadomo po co rozpętali wojnę, która innym obniżyła zyski, ale ich wykończyła. Popatrzcie na ceny NY - Londyn/Paryż/Rzym/Madryt/Barcelona na wrzesień.

Gdyby Norwegian zajął się słabo obsługiwanymi niszami: Oslo (tu akurat się zajął), Manchesterem (w końcu wielki hub zbuduje Virgin), Malagą lub Walencją, Budapesztem (wtedy był większy i silniejszy od Wizza) to dziś byłby bardzo dochodowy. Zamiast tego wypowiedział wojnę BA w Londynie, Air France w Paryżu, Iberii w Madrycie i Barcelonie i Alitalii w Rzymie, Aer Lingus i Ryanowi(!!!) w Dublinie. Czy w Norwegii spadochroniarzy uczą żeby unikać wojny na dwa fronty i zamiast tego wywoływać wojny od razu na 10?

Tort po Norwegianie jest duży: na rynku transatlantyckim Norwegian przerósł np. Air France, Virgin Atlantic i niewiele mu brakowało do Lufy. Był ponad dwa razy większy od Aer Lingusa, KLM, Turkisha. Ponad sześć razy większy od LOT-u, ponad siedem razy większy od Austriana.
gość_ba24f 2019-08-14 17:18   
gość_ba24f - Profil gość_ba24f
No to Aer Lingus jeszcze więcej zarobi.
Dopiero co upadl Wow Air a teraz odpada Norwegian.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy