adam1987
2019-08-15 12:52
Szkoda tych połączeń, ale też trzeba przyznać, że mieli straszliwego pecha co do samolotów. I flota dalekodystansowa i "krótkodystansowa" uziemiona w mniejszym lub większym stopniu. Swego czasu zamówili też a320neo ale je wynajęli.
Nie mniej jednak to Norwegian spowodował spadki cen na trasach przez Atlantyk przełamując nieco monopol 3 wielkich umów JV. Szkoda by było, żeby upadli bo monopol szybko wróci.
Tak przy okazji sytuacja jest do rozważenia dla wszystkich zapowiadających loty z każdej wioski w Europie do każdej wioski w Ameryce na a321XLR.
gość_ceed2
2019-08-15 12:06
Norwegian był bardzo dochodowy jako short haul.
Są bardzo silni na rynku z wysokimi cenami (Skandynawia). I ta część biznesu jest stabilna. Widać że wracają do korzeni. Po oodjeściu założycieli być może obecni udziałowcy zdecydują się sprzedać tę część jeżeli nie będzie im się chciało czekać na zyski z operacji co może trochę potrwać. Myślę że chętni by się znaleźli.
A co do long haula to mieli pecha z Boeingiem (na mniejszą skalę to samo ma LOT).
Zarówno feralne Dreamlinery jak i teraz MAXy zupełnie rozwaliły im siatkę.
Gdyby nie problemy z flotą pewnie by to wszystko trochę lepiej wyglądało.
gość_3ba37
2019-08-14 22:39
Panie redaktorze pominal pan Cork, skad Norwegian latal do Providence (po ciezkich bojach z urzedami w USA) od 2017 roku i to z ogromnym sukcesem. Nie potrafie tylko teraz znalezc statystyk...
marqoos_pl
2019-08-14 20:56
Niestety, do tego bardzo mocno przyczynił się Boeing, gdyż część tych tras miała być obsługiwana B737 MAX. Norwegian musiał wynajmować zastępcze samoloty do obsługi tych tras. Troszkę też się przeliczyli z klientami biznesowymi, którzy jednak pozostali wierni tradycyjnym przewoźnikom, a także tym, że nie chcieli latać na lotniska "gdzieś daleko". Brak połączeń do innych miast w USA też był dużym ich minusem. *** Dla DUB to kolejny cios, ale dla ORK i SNN to realnie olbrzymie straty i utrata miejsc pracy. *** Dzisiaj również Xiamen Airlines ogłosił zawieszenie trasy Dublin-Shenzen (skasowanie) oraz zawieszenie (na zimę na razie) Dublin-Pekin (Dublin-Edynbug-Pekin w niektóre dni). Ale za to Emirates rozważa otwarcie 3. połączenia dziennie do Dubaju.
gość_ec29c
2019-08-14 19:05
Norwegian się kończy. Upadnie, ktoś to przejmie lub będzie sprzedawany w częściach.
Zupełnie nie wiadomo po co rozpętali wojnę, która innym obniżyła zyski, ale ich wykończyła. Popatrzcie na ceny NY - Londyn/Paryż/Rzym/Madryt/Barcelona na wrzesień.
Gdyby Norwegian zajął się słabo obsługiwanymi niszami: Oslo (tu akurat się zajął), Manchesterem (w końcu wielki hub zbuduje Virgin), Malagą lub Walencją, Budapesztem (wtedy był większy i silniejszy od Wizza) to dziś byłby bardzo dochodowy. Zamiast tego wypowiedział wojnę BA w Londynie, Air France w Paryżu, Iberii w Madrycie i Barcelonie i Alitalii w Rzymie, Aer Lingus i Ryanowi(!!!) w Dublinie. Czy w Norwegii spadochroniarzy uczą żeby unikać wojny na dwa fronty i zamiast tego wywoływać wojny od razu na 10?
Tort po Norwegianie jest duży: na rynku transatlantyckim Norwegian przerósł np. Air France, Virgin Atlantic i niewiele mu brakowało do Lufy. Był ponad dwa razy większy od Aer Lingusa, KLM, Turkisha. Ponad sześć razy większy od LOT-u, ponad siedem razy większy od Austriana.
gość_ba24f
2019-08-14 17:18
No to Aer Lingus jeszcze więcej zarobi.
Dopiero co upadl Wow Air a teraz odpada Norwegian.