American Airlines uruchomi połączenie z Krakowa do Chicago

American Airlines uruchomi połączenie z Krakowa do Chicago Sezonowe loty między miastami zostaną zainaugurowane 7 maja 2020 roku i będą realizowane do 23 października 2020 roku. Today, @AmericanAir has announced new routes for summer 2020: Philadelphia to Casablanca begins June 4, Dallas-Fort Worth to Tel Aviv begins September 9, Chicago to Krakow begins May 7, Chicago to Budapest begins May 7, Chicago to Prague begins May 8....
08/08/2019 11:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Landor 2019-08-10 02:46   
Landor - Profil Landor
No cóż. Duży przewoźnik, to i temat proporcjonalnie drażliwy, choć ani jednym słowem nie skrytykowałem tego połączenia (strach pomyśleć, co tu się będzie działo, jak do Krakowa zawita Emirates). Czy to się komuś podoba, czy nie, to „goście od siatki” pierwotnie brali pod uwagę miasto na literę „W”. Fakt ten jest dla niektórych nie do przyjęcia, bo przecież woleliby usłyszeć, że wybór padł od razu na miasto na literę "K". Ludzie, dajcie na luz! Większość z Was chyba zapomina, że to połączenie sezonowe. A co z pozostałymi miesiącami? Zawsze kibicowałem Krakowowi, ale po co się tak nadmiernie ekscytować. Liczby, przykłady... Wszystko pięknie, ale najpierw niech zaczną latać. Wtedy okaże się, jaki naprawdę potencjał ma to połączenie.
gość_7502c 2019-08-10 02:06   
gość_7502c - Profil gość_7502c
Może czas aby LOT pomyślał o Boeinga 787-10 na trasie Kraków-Chicago na okres letni, a w okresie zimowym przerzucić do Seulu czy Tokio. B787-10 w barwach LOT na pewno byłby superkonkurencyjny niż B787-8 linii AA!
Kelo 2019-08-09 23:51   
Kelo - Profil Kelo
Landor: Twoje ostrzeżenia przez hurraoptymizmem są jak najbardziej uzasadnione ale też nie ma co się martwić na zapas. Łącznie obie linie zaoferują w okolicach 80/90tys foteli w skali roku. LOT&AA będą musiały odbić część pasażerów przesiadkowych, którzy dzisiaj latają via Frankfurt, Wiedeń, Zurych, Amsterdam itd. Linie będą także musiały wygenerować nowy potencjał ale o ten nietrudno co postaram się uzasadnić. AA będzie sprzyjać duża siatka dowozowa do Chicago z całych USA i Kanady. Mniejsze i większe miasta za wielkiej wody dzięki 1 dogodnej przesiadce zawsze pasażerów będą dostarczać. LOT feeduje Kraków pasażerami z Budapesztu i Warszawy (oczywiście skala niewielka kilku procentowa ale zawsze i może ją zwiększać w razie potrzeb). Balice mają tego asa w rękawie, że za sprawą rozbudowanego produktu i idealnej lokalizacji obsługują 3 kraje, a patrząc tylko na Polskę to aż cztery województwa z czego trzy mocno powiązane gospodarczo&społecznie z USA. Wychylając głowę poza Polskę to jest region Ostrawy przypominam ostatnio odcięty lotniczo od Pragi, Północna część Słowacji obsługiwana jest z Balic, o południową biją się Wiedeń i Budapeszt. Oba te kraje są bogatsze od Polski i mają podobną historie emigracyjną za wielką wodę. Ciekawostka: lotnisko od początku roku publikuje (co kwartał) profil pasażera wg obywatelstwa. Sprawdzić go możecie na twitterze „KRK 2036”. Dzisiaj dodano kolejny raport i wyniki są bardzo optymistyczne. W II kwartale 2019 top narodowościami obsłużonymi na lotnisku były 1. Wielka Brytania 2. Niemcy 3. Stany Zjednoczone. W I kwartale 2019 było kolejno 1. Wielka Brytania 2. Irlandia. 3 Ukraina 4. Stany Zjednoczone. Zobaczymy w październiku podsumowanie III kwartału gdzie teoretycznie ruch TATL jest największy. Wniosek jest taki potencjał samego Krakowa może być ograniczony ale czas dojazdu do 120minut daje nam 14.5mln odbiorców (12.5mln PL, 1.36mln CZ, 0.57mln SK), a te liczby wraz z kolejnymi etapami ekspresówek i szybkiej kolei będą się jeszcze powiększały.
gość_01f7c 2019-08-09 23:24   
gość_01f7c - Profil gość_01f7c
Landorze: doceniam Twoje doświadczenie, natomiast myślisz ze największa linia lotnicza na świecie nie ma pomysłu gdzie wysłać swoje samoloty? Nie maja danych na temat popytu. Goście którzy zajmują się rozwojem siatki mieli gorszy dzień, albo uznali ze ładnie w rozkładzie wyglądało by miasto na literę K i dlatego się zdecydowali na Krakow. Proszę Cię, litości...
gość_7fb55 2019-08-09 22:30   
gość_7fb55 - Profil gość_7fb55
Myślałem, że można się cieszyć z pojawienia się w Polsce w porcie regionalnym dużego gracza czyli AA.Ale w przypadku Krakowa trzeba się już zacząć się martwić i właściwie może zrezygnować z tej nowości i wielu innych.Jak się czyta komentarze nt.KRK to naprawdę trzeba ten "kurnik" zamknąć, przecież większość znawców na tym forum wyszukuje problemów i dziwię się że jeszcze te biedne Balice funkcjonują.Szczere gratulacje dla Krakowa i powodzenie dla wszystkich pozostałych portów regionalnych
P.S.Balice przegrane ale dlaczego te linie chcą do nich latać, wariaci
Landor 2019-08-09 21:56   
Landor - Profil Landor
Życzę Krakowowi jak najlepiej. Przestrzegam jednak przed hurraoptymizmem, bo fakty są takie, że Kraków nie był miastem pierwszego wyboru dla AA. Pracuję w branży lotniczej od 30 lat i nie zamierzam nikomu tłumaczyć się skąd to wiem. Z resztą nie tylko ja o tym pisałem. Nie sądzę również, aby przy pięciu połączeniach tygodniowo (tym bardziej, że z Krakowa do Chicago lata również LOT) Amerykanie byli w stanie zapełnić samolot. Chyba, że zaoferują na tyle tanie bilety, że nie będzie się opłacało latać przez Frankfurt, Monachium, Amsterdam czy Londyn. Zniesienie wiz również nie sprawi, że lawinowo wzrośnie liczba pasażerów podróżujących do USA. I jeszcze jedno - mimo wyższych cen biletów, LOT ma jednak dość silną pozycję na Atlantyku i tutaj raczej nie musi obawiać się konkurencji. Widać to na przykładzie Air Canady, która po zeszłorocznych lotach z powrotem wprowadziła produkt niskokosztowy.
gość_16fea 2019-08-09 20:44   
gość_16fea - Profil gość_16fea
LOT ma teraz dwa wyjścia. Albo odpuści i wycofa połączenie do Chicago, albo zwiększy ilość rotacji. Stawiam na drugi scenariusz. Bo na pewno nie zostawi tego bez odpowiedzi
gość_91b4f 2019-08-09 18:09   
gość_91b4f - Profil gość_91b4f
Petarda odpalona przez AA, jeszcze w tym roku będzie kolejna niespodzianka. AA w głównej mierze otwiera to połączenie dla Amerykanów w celach turystycznych, przy okazji zniesienia wiz trochę Polaków nazbiera się. Nie wiem czemu ale sporo tutaj piszących myśli że linie lotniczne mają im dobrze zrobić, tak jakby do nich były skierowane połączenia. A tutaj myślą o ludziach ze świata a nie tylko o Polakach. Dlatego chociażby nie ma tylu ciekawych przewoźników w KTW co w KRK, no bo w sumie po jakiego grzyba mieliby ludzie ściągać ze świata do Katowic, mimo że mają długi pas startowy. Jak widać długość nie zawsze ma znaczenie.

Czasem nowe połączenie nagle generuje popyt, tak jak w przypadku flyDubai. Niektórzy mówili po co z KRK lot do Dubaju przecież jest z WAW. A tu wyszło że to połączenie jest głównie adresowane do ludzi z Półwyspu Arabskiego, którzy masowo ściągają do KRK w celach turystycznych i medycznych. Jest ich w Krakowie tyle, że na nikogo już nie robą wrażenia jak chodzą w swoich strojach. Ludzie przyzwyczaili się do nich jak do Ukraińców.
A trzeba przyznać że są bardzo dobrze rozeznani w terenie i nie mają oporów do poruszania się w miejscach, gdzie turysty nawet polskiego raczej nie uświadczysz
mirekk 2019-08-09 15:19   
mirekk - Profil mirekk
*zeszłorocznych do PRG i BUD
mirekk 2019-08-09 15:16   
mirekk - Profil mirekk
gość_38b44: AA już zatrudnia polskojęzyczny personel, a do maja zatrudni więcej, tak samo jak zrobili z czeskim i węgierskim przed otwarciem tegorocznych połączeń do PRG i BUD.

A do WAW nie otworzyli, bo na sezon letni otwierają połączenia do miejsc TURYSTYCZNYCH. Warszawa takim miastem nie jest, a Kraków jest. Tak samo jak otworzyli Dubrovnik, który jest miastem turystycznym, a nie Zagrzeb który miastem turystycznym nie jest. Logiczne.
gość_7ae70 2019-08-09 15:09   
gość_7ae70 - Profil gość_7ae70
American ogłosił jeszcze, że sezonowe loty do Dubrownika (w tym roku 3 a później 4 w tygodniu) będą połączeniem codziennym. Wydłużą również sezon.
gość_ec29c 2019-08-09 14:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_8dfa8

Nie margines, tylko dzięki LOT-owi Warszawa ma lepszy long haul od Berlina, Pragi, Budapesztu, Hamburga, czy Sztokholmu.

gość_ec29c 2019-08-09 14:47   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@piorun

zobacz link

lub poszukaj WAW S19 SOS Report

W lecie 2019 rozdzielono wszystkie sloty, w lecie 2020 będzie podobnie. I właśnie brak slotów jest główną ochronę LOT-u, a sam ma 2600 - ponad 60%. Trudno wyobrazić sobie coś głupszego, niż LOT proponujący zniesienie tej ochrony. A to naprawdę dzieje, to LOT występuje o zwiększenie liczby operacji dziennie z 600 do 800 i wnioskuje o CPK.

Oczywiście wjazd AA do Krakowa LOT-u nie wzmocni, ale Chicago - Warszawa prawdopodobnie doprowadziłoby do strat w 2020. Jeśli chodzi o Chicago z BUD to LOT ma dobry pretekst, by się wycofać i uruchomić np. LAX.
gość_35ba4 2019-08-09 13:57   
gość_35ba4 - Profil gość_35ba4
@gość_93d54 Niesamowite! Ten niski potencjał i brak paxów z Krakowa powoduje, że mnóstwo ludzi, którzy odwiedzają Kraków, lądują na innych lotniskach i mnóstwo ludzi z Krakowa lata z KTW i WAW, a nawet GDN, mimo tego, że mają połączenie w Krakowie, ale albo jest już dla nich zbyt drogo, albo nie ma miejsc.
gość_9a6a7 2019-08-09 13:46   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Gratulacje z Poznania dla lotniska w Krakowie.
piorun 2019-08-09 13:28   
piorun - Profil piorun
Dla AA nie ma miejsca i slotów w WAW, a za chwile będzie info, ze LOT lub WIZZ otwierają nowe połączenie z tego lotniska. Landor , uzasadnij swoją tezę, która jest na podstawie konkretów czy Twojej wyobraźni.
gość_edf2d 2019-08-09 13:15   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
gość_93d54 - wiadać strasznie bolą Cię statystyki krakowskiego lotniska, skoro jest tyle lepszych turystycznie miast w Polsce to dlaczego Kraków odwiedza tyle osób z Polski, Europy i świata, a nie te lepsze miasta??? Jak na złość Małopolska jest najczęstszym województwem odwiedzanym w Polsce w roku. Wiele kasowanych połączeń na wielu lotniskach jest zaprzeczeniem na Twoją tezę, że potencjał jest wszędzie, gdzie będą połączenia. Zaskoczę Cię - lotniska tak funkcjonują, że starają się przyciągać potencjalych pasażerów, nawet z dalekich zakątków kraju. Czy chcesz czy nie, tak cały czas będzie.
gość_d944c 2019-08-09 13:10   
gość_d944c - Profil gość_d944c
Hahahaha coraz lepsze dowcipy można przeczytać na tym forum. "Jest wiele lepszych miast turystycznie w Polsce" niż Kraków, tylko jakoś biedni turyści jeszcze tego nie wiedzą. A jedyne co wstyd opublikować, to takie idiotyczne komentarze. Ciekawe skąd się w takim razie wzięły w KRK te wszystkie połączenia, marka Krakowa i Małopolski z pewnością nie miała tu nic do rzeczy. Hahahaha zapluci hejterzy, żebyście wy chociaż wiedzieli, jacy jesteście żałośni z tą waszą polską zawiścią wobec sąsiada, który ma lepiej od was. Przygotujcie się na kolejne przykre niespodzianki, i to już niedługo. Czekamy na więcej bulgocącej nienawiści z waszej strony :D
Landor 2019-08-09 12:53   
Landor - Profil Landor
American Airlines właśnie chciały latać do Chicago z Warszawy, ale Okęcie jest zatłoczone i trudno było znaleźć działki czasowe dla rejsów. Dlatego wybór padł na Kraków.
lmajchrowski 2019-08-09 12:49   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
To jest sensacja roku albo i dekady. Port doeniony zostal za rozwoj oraz potencjal. Chyba tylko teraz czekac jak to polaczenie bedzie sie sprzedawac. Ps. W poloni w chicago wielkie poruszenie ze monopol Lot zostal zlamany
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy