Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d4ebe: Zgadza się turystyka idzie do przodu w dużych ośrodkach, obserwuje się dynamiczny rozwój gospodarczy dużych miast kosztem mniejszych i średnich. Za tym będzie szedł dalszy rozwój produktu lotniczego. Nowi przewoźnicy sieciowi to kwestia bliskiej przyszłości. Krajowe lotniska tzw "milionerzy" są skazani za sukces.
Landor: 3 z 5 możliwych rękawów zainstalowane na ten moment, współczuje tej nagonki na Ciebie. Merytorycznie zacząłeś, delikatnie wyrażając również w mojej ocenie słuszne obawy, a widzisz jak się toczy debata dalej.
06p26: Pewnie się Jasionka z Deltą spiknęły w kuluarach na Routes2019 w Hanowerze.
offtop: Pamiętajmy, że marudzenie to sport narodowy, a komentarzy będzie za chwile więcej niż odcinków Klanu. Każdemu lotnisku trzeba kibicować i latać, bo sukces jaki odnosi linia sieciowa w porcie A zwiastuje rozszerzenie siatki o port B, C itd. Ja od wczoraj zabukowany
gość_251b0
2019-08-10 21:22
@Landor - odnośnie punktu 4.
FlyDubai mają podpisaną umowę na trasie z Krakowa do Dubaju z Emirates, dzięki czemu można polecieć na jednym bilecie w świat z przesiadką w Dubaju na rejs Emirates. Poczytaj w internecie o tym.
gość_3056f A najlepsze jest to, że Jasionka z nimi negocjuje
gość_d73e5
2019-08-10 19:59
Czy ktoś może przypomnieć 26 lat temu jaka inna niż LOT linia latała z Polski do USA? Czyż nie był to Pan Am?
Czy mógłby mnie ktoś oświecić i napisać ile rękawów posiada obecnie terminal w Krakowie?
gość_01f7c dlaczego porażka Warszawy ??? Możesz to jakoś wyjaśnić? Z Warszawy do Chicago lata LOT, z Krakowa lata LOT i będzie AA, pasażerowie w Warszawie mają bezpośrednie połączenie z Chicago. Co w tym uwłaczającego dla Wawy jest że AA będzie latałą z Krk ? nie rozumiem tego typu myślenia że to jest kogoś porażką. Tak samo śmieszny jest komentarz innego gościa na forum który pisze, że Krk nie jest miastem turystycznym :D :D boki zrywać
gość_b63eb
2019-08-10 19:02
Landor : cudownie ze mamy takiego „eksperta” z 30 letnim stażem w branży. Myśle ze po Twoich odkrywczych teoriach ludzie z American Airlines od planowania siatki za polaczenie z Krakowem są już na wylocie. Prezes AA już przygotowuje dla Ciebie posadę bo otworzyłeś mu oczy jakich to niekompetentnych ludzi zatrudnia ;)
gość_d4ebe
2019-08-10 18:42
Kraków od dawna był bardzo turystycznym miastem i dalej jest. Niemniej jednak inne polskie miasta mocno zyskały na popularności w ostatnich latach. Wydaje mi się, że to zasługa głównie tanich linii lotniczych, bo dzięki tanim biletom mieszkańcy innych krajów decydowali się odwiedzić Polskę, wielu pewnie było zadowolonych i poleciło innym. Ja widzę na co dzień, ile turystów przybywa we Wrocławiu z różnych stron świata. Również niedawno w Gdańsku widziałem rzesze turystów ze Skandynawii. Tak więc Kraków wciąż jest tą mekką polskiej turystyki, ale nie wymyślajcie proszę teorii, że tylko stolica Małopolski jest miastem turystycznym...
gość_3056f
2019-08-10 16:59
To teraz czekamy na Deltę w Rzeszowie!
Oczywiście w przypadku Budapesztu American ma konkurencję, bo do ORD lata przecież LOT. W okresie zimowym to połączenie będzie jednak zawieszone.
@gość_ec29c
1) Najlepiej cały szeroki kadłub z WAW przekierować do KRK. ;-)
2) Sloty przecież mogli otrzymać, ale w godzinach, które ich nie satysfakcjonują.
3) Oczywiście, że przy mniejszym samolocie połączenie może zostać przekształcone w całoroczne. Nie licz jednak na to, że po otrzymaniu pierwszego A321XLR wyślą go od razu do Krakowa.
4) Owszem, FlyDubai lata do KRK, jednak nie należy do Grupy Emirates.
5) Brakuje Turkisha, podobnie jak i Singapore Airlines. ;-)
gość_9936a
2019-08-10 15:00
Krakow dostał polaczenia od największej linii na świecie AA, a tu już cała seria postów jak to niedobrze, co są za idioci w tej Ameryce, a to się boja ze nie będzie pasażerów. Jak to miło ze cała polska a szczególne Warszawa martwi się o Krakow ;)
gość_f6636
2019-08-10 14:38
Brawo KRK, rozbudowujcie już teraz terminal i nie do 12 mln ale od razu do 15mln!
gość_8deb0
2019-08-10 13:25
Miasto na literkę "W" ma odwodzie , gdyby zbrakło slotów pomocnicze miasto na literkę "R". To tak dla żartu, aby skończyć te dywagacje
gość_18306
2019-08-10 13:07
100 postów duża sprawa. Żal rzyć ścisnął. Nie tylko tradycyjnie na Ślunsku, ale przede wszystkim w stolycy...
gość_edf2d
2019-08-10 12:55
Landor - wszystko się zgadza co piszesz, też bez obaw, Emirates na pewno jeszcze nie zawita do KRK. Miejmy tylko nadzieję, że skoro się już zdecydowali na KRK to będą zadowoleni z tego sezonowego połączenia.
Najwyraźniej jednak nie rozumiesz, bo nigdzie nie napisałem, że to połączenie bez potencjału, tylko wyrażałem obawę do do zapełnienia samolotu przy pięciu rejsach tygodniowo. Tym bardziej, że do Chicago z Krakowa lata również LOT. Poza tym w przypadku Budapesztu i Pragi na tej trasie AA nie ma tam konkurencji. Trudno zresztą porównywać te miasta z Krakowem, bo silną stroną KRK jest duży ruch etniczny, którego PRG i BUD nie mają, za to obie te stolice odwiedza zdecydowanie więcej turystów. Przy okazji w PRG i BUD American jest już obecny drugi rok. Lata tam z Filadelfii, również sezonowo. A co do większego samolotu LOT-u na trasie Kraków-Chicago, jak 787-10 czy A350 (wkrótce okaże się który z nich), jest wielce prawdopodobne, że za jakiś czas pojawi się również w Krakowie.
gość_f8d9b
2019-08-10 10:33
do mirekk ! WAW nie jest miastem turystycznym a KRK jest - o rany boskie gościa naprawdę pogięło! A juz porównując KRK do Dubrovnika ??? Gościu co ty bierzesz ??? Wizje masz naprawdę odlotowe.
gość_ec29c
2019-08-10 09:56
@Landor
1) wybór Warszawy jako opcji nr 1 jest ciekawą informacją, bo oznacza kopanie się z LOT-em (chyba, że LOT zmieni sojusz i dołączy do JV). Na miejscu Air Canady zastanowiłbym się nad posłaniem tego Rouge do Krakowa, bo na tej trasie byłby monopolistą. I nad otwarciem sezonowych lotów Toronto - Lwów.
2) bardzo ciekawą informacją jest to, że AA nie dostał 10 slotów (w WAW mamy 4200) na swoje operacje (czyli mamy polski Heathrow)
3) co prawda połączenie jest sezonowe, ale jeśli zniosą wizy będzie bardzo ważne dla rozwoju gospodarczego, bo małe firemki z południa zaczną masowo jeździć na spotkania z amerykańskimi firemkami z pipidówek. Kraków i Śląsk to polskie centrum firm informatycznych, inżynieryjnych, projektowych (również instalacji przemysłowych), w Krakowie został zaprojektowany na przykład pociąg Zefiro 380. Myślę, że AA będzie bardzo zaskoczone dobrymi wynikami w Krakowie i po otrzymaniu A321XLR przekształci połączenie w całoroczne.
4) Emirates już jest, jako FlyDubai.
5) Brakuje Turkisha (LOT blokuje jak pies ogrodnika, sam nie lata, ale Turkishowi nie pozwoli), Aeroflotu (kara dla Polski za politykę antyrosyjską) i choćby sezonowego NY (bardzo dziwna polityka i LOT-u i linii amerykańskich). Wszystko ponad (jakaś linia z Japonii, Korei, Air Canada) byłaby wielkim bonusem.
A entuzjazmowi nie ma co się dziwić, bo kolejne rządy prowadzą politykę wykańczania gospodarczego regionów i budowy Wielkiej Warszawy, a obecna władza robi to do n-tej (super szkodliwy CPK i rozwalające regiony zniesienie 30-krotności) więc każde małe zwycięstwo cieszy ;-))
gość_d944c
2019-08-10 09:25
Przecież do BUD i PRG też będą latać sezonowo, do BUD w dodatku tylko 4xweek. To też są miasta i połączenia "bez potencjału" jak rozumiem?
gość_01f7c
2019-08-10 08:52
Landonie: na lotnisku na „W” robi się wszystko by stołecznej narodowej linii na „L” włos z głowy nie spadł i blokuje się i zniechęca konkurencje i są tego efekty a to dopiero początek . Dbają o to trzej prezesi jeden z LOTu, drugi z PPL a trzeci z Żoliborza. Zniechęcają nie tylko nowych zainteresowanych ale i obecnych do uruchamiania połączeń z Wawy. To sukces Krakowa a porażka Warszawy. Wiec skąd te żale... Regularnie jak jakaś linia uruchomi jakieś połączenie, komentujący pytają a kiedy z mojego lotniska takie polaczenie powstanie. Teraz mamy nowa grupę wzdychających z zazdrością „dlaczego nie z Warszawy”...