LOT: Z Budapesztu do Seulu oraz do Belgradu, Pragi, Sofii i Stuttgartu

LOT: Z Budapesztu do Seulu oraz do Belgradu, Pragi, Sofii i Stuttgartu O planach ekspansji w Budapeszcie informowaliśmy jako pierwsi już w zeszłym tygodniu. Na konferencji w Budapeszcie jest obecny przedstawiciel naszej redakcji. Bez wątpienia najatrakcyjniejszą nowością będzie połączenie z Budapesztu do Seulu na lotnisko Incheon. Rejsy ruszą już 22 września br. Nowa trasa LOT-u będzie obsługiwana boeingiem B787-8...
31/07/2019 10:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d5669 2019-08-02 23:31   
gość_d5669 - Profil gość_d5669
do vscrew. Też czuje absmak, że nikt nie szanuje słusznej lini partii i wciąż wielu mamy nieuświadomiownych politycznie towarzyszy. Bark zaangażowanych bolszewików ja tow. vscrew sprawia, że walka bolszewimu musi narastać .. Bulwersuje, że cenzura czasami przymyka oko na nieprzychylne parii komnetarze
gość_623d8 2019-08-01 22:52   
gość_623d8 - Profil gość_623d8
@gość_38022

Jest kilka publicznie dostępnych źródeł informacji o LAX, np. zobacz link Według tego w 2017 LF był równy 71,6%, w 2018 = 73,1%. LOT poprawił godziny, a te 7 razy jest tylko w szczycie lata, więc to racjonalny ruch. Natomiast napisałem, że albo LAX i z BUD i z WAW albo rezygnacja, bo Węgry należą do większych ośrodków kręcenia filmów i tam można oczekiwać znaczącego ruchu biznesowego i cargo.

W Kalifornii oczywistym wyborem dla LOT-u powinna być Dolina Krzemowa i to bardziej San Jose, niż San Francisco. I to właśnie najłatwiej zrobić otwierając kilka kierunków z San Jose, niż tylko z WAW. Przykładowo WAW, KRK, BUD, jakaś Chorwacja, Ateny itp. Za Dolinę Krzemową prawdopodobnie wszyscy zapłacą i to bardzo dużo, np. kupując reklamy w gazetce LOT-u.
gość_38022 2019-08-01 13:48   
gość_38022 - Profil gość_38022
@gość_623d8: rozumiem, że dysponujesz jakimiś danymi potwierdzającymi Twoje tezy? A skoro LAX tak słabo przędzie wg Ciebie, to dlaczego LOT zwiększył oferowanie na tym kierunku najpierw z 4 do 6 a potem aż do 7 lotów w tygodniu? Przecież mógł pozostać przy 4x week nie przyznając się tym samym do chybionej decyzji. Ja się boję, że LOT może położyć na deski nie strategia Mikosza/Milczarskiego, a niekończące się problemy z silnikami RR do Drimków czy przede wszystkim uziemienie MAXów - tutaj niestety okazuje się, że wybór 737M okazał się największą pomyłką ostatnich zarządów (nie pamiętam już czy decyzja o przejściu na 737M była podejmowana jeszcze za "tamtej władzy" czy już za tzw. "dobrej zmiany", ale chyba już za tych drugich)
vscrew 2019-08-01 11:37   
vscrew - Profil vscrew
Uwielbiam czytać tych „specjalistów lotniczych” narzekających na strategię LOTu, na Budapeszt, na load factor, a ostatnio jakiś idiota zaczął wyzywać jeszcze innych od „lewaków”. No po prostu komedia Barei, każdy ekspert i specjalista
gość_623d8 2019-08-01 11:22   
gość_623d8 - Profil gość_623d8
[zazwyczaj pisze jako ec29]

1) LOT uratował Mikosz za drugiej prezesury. To za czasów Mikosza zmieniono godziny lotów na Ukrainę, Rumunię itp. tak by były zgrane z siatką transatlantycką co bardzo poprawiło wyniki i zapełnienie samolotów w zimie. Wtedy powstało w Locie przekonanie, że na przesiadkach można zarabiać i że im większy hub tym lepiej. Dlatego Mikosz pozostawił po sobie błędną strategię budowy hubu wzorowaną na Finnairze.

1.1) Milczarski kontynuował strategię po Mikoszu, a że pojawiły się zyski to zamówił 7 787-9, wystąpił o budowę CPK (bo Okęcie zrobiło się "zbyt małe"), zaczął otwierać nowe kierunki w tym LAX i okazało się, że [niedopisanie]. Klęską okazała się też mityczna specjalizacja w CEE i te wszystkie Połągi, Kluże, Koszyce [zapewne też Skopje i Kiszyniów, ale ze stolicami to nigdy nic nie wiadomo] nie poprawiają wyników.

2) Budapeszt to próba korekty, LOT po LAX-ie, SIN-ie, MIA-ami już wie, że wielki long haul z WAW nie poprawi wyników.

Stąd próba ucieczki do przodu: zauważcie, że LOT w BUD proponuje absolutnie podstawowe kierunki: NY, Seul. Chicago zostało otwarte, bo to bardzo ważne miasto dla LOT-u, a do LAX-u by się nie wyrobili, a na Seul zapewne nie było zgód. Ze względu na przemysł filmowy ja uważam, że potrzebny jest LAX, o ile zostanie utrzymany w WAW. BUD to bardzo racjonalny, choć ryzykowny krok.

2.1) Sukcesem okazały się politycznie wymuszone loty Kraków - Chicago, więc w lecie zwiększono ich liczbę do trzech w tygodniu.

3) Milczarski realizując błędną strategię pozostawioną po Mikoszu wziął niemal wszystkie dostępne sloty na Okęciu (LOT ma 2 600 na 4 200). W ten sposób zablokował konkurencję. Tylko zamiast CPK, czy zwiększenie liczby operacji do 800 powinien lobbować za utrzymaniem limitu 600 operacji na dzień. Lub ewentualnie wzorem Orly i Schiphol za wprowadzeniem limitu rocznego.

Do tego dochodzi flota, konieczne jest zamówienie CS300 (lub ewentualnie E195-E2) i A321XLR. Plus korekta kierunków długodystansowych z WAW: SIN, MIA są do likwidacji, LAX albo i w WAW i w BUD albo likwidacja, powinny się pojawić San Jose (w przypadku zakupu reklam bezpośrednio do WAW, BUD i KRK, być może też Aten i Zagrzebia lub Splitu, Rijeki, czy Dubrownika), Bangkok (w systemie 2 w lecie, 4-5 w zimie), Hanoi (7 razy w tygodniu) i NY-Kraków w systemie 1 lot/tydz. w zimie i 3 latem. Sporo nowych kierunków, w tym z WAW, BUD i KRK można by otworzyć na A321XLR.
gość_5783d 2019-08-01 08:06   
gość_5783d - Profil gość_5783d
@lysypiotr76

Akurat to może trochę pomóc, bo LO mając tak żenujące oferowanie, bardzo często ma overbooking i nie da się kupić biletów na 1-2 dni przed lub oferuje bardzo drogie bilety last minute co jest mega utrudnieniem dla lokalnych, polskich firm.
lysypiotr76 2019-07-31 23:25   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
W ten oto sposób LOT kanibalizuje połączenia dalekiego zasięgu. Pasażerowie z regionu zamiast WAW wybiorą BUD. Spadnie wypełnienie na niektórych rejsach. Tak nie zachowuje się przewoźnik hubowy. Nie wspominając, że LO jest zbyt małą linią by utrzymać więcej niż jeden hub.
gość_3984d 2019-07-31 23:16   
gość_3984d - Profil gość_3984d
o co skowyt lewactwa? My im tanie połączenia LOT, oni nam wiedze i doświadczenie polityczne. Dawniej za dobrych czasów to była normalna polityka, bratnia pomoc gospodarcza. Teraz lewactwo drze się że to bez sensu. Pewnie by chcieli jakieś lewackie linie, jeszcze na giełdzie notowane
gość_805d9 2019-07-31 22:53   
gość_805d9 - Profil gość_805d9
@ gość_e9861

Komentarz zdecydowanie nie na miejscu, pracujesz w LO i post kolegi boli? Byłem przez lata jak to się mówiło fanbojem LO, nawet po nominacji prezesa Milczarskiego wierzyłem w silny rozwój LO, ale teraz się załamałem. Nie rozumiem jak można podjąć taką durną decyzję i budować "drugi hub" w BUD skoro ten pierwszy jest tak zaniedbany i oferuje max. po 3 loty dziennie do topowych lotnisk w EU, zresztą niektóre w ogóle pomijając. Jestem ciekaw co dział siatki połączeń wraz z R.Luderą tak naprawdę myśli na ten temat, bo nie wierzę żeby ktokolwiek, kto zna się na branży mógł popierać taką decyzję. Niby polski przewoźnik, a zamiast dodawać kolejną rotacje do Poznania, zwiększyć samoloty do Wrocławia i Rzeszowa, dodać kolejne rotacje do Szczecina czy wejść z nocowaniem do Lublina czy Bydgoszczy, a nawet otworzyć jakieś trasy z LCJ decyduje się na kolejne deficytowe trasy z BUD. Deficytowe, bo po pierwsze doskonale znane są marne LF obecnych połaczeń, a po drugie niech przestaną mówić o jakiś rzekomym feedowaniu BUD poprzez te nowe połączenia, bo to kolejna bujda na resorach.
arahja 2019-07-31 21:30   
arahja - Profil arahja
Powodzenia bo ewentualny zysk z połączeń z BUD będzie inwestowany w ewentualny rozwój LOTu w Polsce ale...

1. Nie wierzę w otwarcie wszystkich połączeń, więc sam nie zaryzukuje rezerwacji lotu przez Węgry
2. Jak można myśleć o budowie drugiego hubu (i innych połączeń z pominięciem WAW) bez floty krótko-średnio dystansowej. Szczególnie w obliczu problemów z MAXami
3. Niewypał połączeń z USA pokazuje jak trudnym biznesem są połączenia long-haul
4. Jeśli LOTowi nie idzie sprzedaż biletów do USA to znaczy że mają fatalny marketing i mała rozpoznawalność na Węgrzech co nie wróży dobrze kolejnym polaczeniom
5. Jeśli przeszacowali potencjał lotów do USA to nie ma podstaw wierzyć że trafia w Koreę
Kelo 2019-07-31 19:34   
Kelo - Profil Kelo
Prezes LOTu dzisiaj w wywiadzie powiedział, że nawet po uruchomieniu CPK nie będzie likwidował hubu w Budapeszcie. Należy się spodziewać zatem, iż dużego lotniska Warszawa mieć nie będzie (pod względem liczby pasażerów obsługiwanych). Ruch stołeczny rozproszony na kilka lotnisk (3 albo 4) i do tego średniej wielkości przewoźnik hubowy również rozproszony.
gość_0916a 2019-07-31 19:19   
gość_0916a - Profil gość_0916a
Ciekawe co wytną z Warszawy jak przeniosą do Budapesztu te 3 E195 :)
Coś czuję, że w przyszłym sezonie letnim w Warszawie będzie plaga odwołanych i opóźnionych rejsów albo dalej będziemy latać trupami z Getjet albo Blue Air.
LOT pięknie wspiera węgierskiego społeczeństwo, szkoda, że kosztem polskiego podatnika :)
gość_f91c9 2019-07-31 17:18   
gość_f91c9 - Profil gość_f91c9
gość_40da4: podatnik płaci za 500+, emeryturę+, koryto+, płacił za bilbordy o tym jakimi to złodziejami są podobno sędziowie, wiec te grosze na Lot to pikus.
jjemiolo 2019-07-31 16:17   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Tez sadze ze zbyt krotki czas by trase rozdmuchac, ale moze handlowcy wykombninowali ze jesienia i zima na ICN bedzie mimo wszystko lepszy zarobek niz na ORD. A moze chodzi by wejsc juz celem uprzedzenia konkurencji?
Zaciekawia dlugi czas lotu z ICN do BUD - dane z rozkladu LO online. O ile BUD-ICN jest 50 minut dluszy lot niz z WAW, to powrot jest 1 godz. i 50 minut dluzszy (do WAW 10:55, do BUD 12:45). Czyzby z ICN do BUD latali nad Kazachstanem i Zakaukaziem a nie ponad Rosja?
gość_40da4 2019-07-31 15:24   
gość_40da4 - Profil gość_40da4
I kolejne nierentowne połączenia, a za wszystko płacą podatnicy. Szkoda, że LOT nie zainteresuje się polskimi lotniskami oprócz WAW i w ostatnich miesiącach KRK
gość_c45c0 2019-07-31 14:07   
gość_c45c0 - Profil gość_c45c0
gość_623d8 dwa przecinajace sie pasy + inna specyfika miasta / lotniska - do Londynu polaczenia zewszad sie przyjma niezaleznie od pory i bedzie duzo chetnych (wiec wieksze samoloty per slot), plus brak transferow - wiec brak fal przylotowych/wylotowych, wiec loty moga byc bardziej rownomiernie rozlozone.
gość_21c20 2019-07-31 13:42   
gość_21c20 - Profil gość_21c20
Jakim siedmiodniowym?Seul startuje 22 września a dzisiaj mamy 31 sierpnia.
gość_f2191 2019-07-31 13:15   
gość_f2191 - Profil gość_f2191
Lepsze budowanie huba na istniejącym lotnisku niż budowa lotniska i dróg dojazdowych za 50 mld.
Huba na Węgrzech można zamknąć w każej chwili. CPK się tak po prostu nie zaora.

gość_e9861 2019-07-31 13:15   
gość_e9861 - Profil gość_e9861
gość_8f92a Głosząc takie tezy rozumiem że jesteś prezesem jakieś linii lotniczej albo prowadzisz działalność gospodarczą która rocznie osiąga minimum 50 mln zł obrotu? Jeśli nie to zamilcz.
gość_15f1c Chicago zawieszają, będą loty ale sezonowe, proponuję doczytać, doinformować się a potem głos zabierać
gość_1c4c4 2019-07-31 13:08   
gość_1c4c4 - Profil gość_1c4c4
Czyli teraz dla odmiany robimy dobrze Węgrom i jednocześnie osłabiamy własne porty lotnicze? Brawo. proponuję skasować wszystkie loty z Chopina i wszystko przerzucić na Budapeszt (wtedy nie będzie problemu z tym "wyczerpaniem przepustowości") i zmienić nazwę na "Węgierskie Linie Lotnicze". Jeśli to jest takie opłacalne to dlaczego jak dotąd np. Lufthansa czy Air France nie latają z Budapesztu do Hong-Kongu czy Seulu?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy