LOT z mocniejszą ofertą ze stolicy Węgier. W środę ogłosi nowe trasy

LOT z mocniejszą ofertą ze stolicy Węgier. W środę ogłosi nowe trasy Jozsef Varadi, szef Wizz Aira w rozmowie z Bloombergiem, ocenił sytuację finansową polskiego przewoźnika narodowego jako kiepską i zapowiedział, że w przypadku jego bankructwa kierowana przez niego linia będzie w stanie skutecznie przejąć jej trasy, podobnie tak jak miało to miejsce po upadku linii Monarch czy airBerlin. Wśród innych linii...
26/07/2019 21:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_01914 2019-07-30 01:38   
gość_01914 - Profil gość_01914
Chyba coraz mniej ludzi w Polsce interesuje jak LOT rozwija się poza Polską i co tam oferuje. Ludzie w Polsce chcą mieć połączenia tam gdzie mieszkają, oczywiście mowa o dużych miastach, i jak LOT czegoś nie oferuje w Polsce bo mu się nie opłaca to latają tym co jest pod ręką i w miarę tanio. W ten sposób LOT przestanie być linią narodową dla Polaków a wtedy kto wie jak długo LOT będzie jeszcze istniał bo Węgrzy lub inna nacja w razie kłopotów ratować go nie będzie.
gość_9badd 2019-07-29 11:57   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@gość_f92c0: Nic istotnego z tego nie wynika. Najwyraźniej Varadi w każdej wypowiedzi mówi co innego. Tu o Locie akurat tak: te linie stają się racjonalne i zmniejszają oferowanie. A oferowanie LOT-u przecież wyraźnie się zwiększyło. Jedyne jego spadki są związane z wycofaniem MAXów. Jednym słowem gada cokolwiek, byle zaistnieć medialnie - to taktyka stosowana od lat przez szefa Ryanair. Nie należy do jego słowotoku przywiązywać specjalnej uwagi.
gość_16853 2019-07-28 17:47   
gość_16853 - Profil gość_16853
Myślicie, że ogłoszą też coś z Krakowa? :)
gość_f92c0 2019-07-28 13:19   
gość_f92c0 - Profil gość_f92c0
gość_9badd
Tak. Varadi trzęsie portkami przed LOTem :-)))

Tu jest pytanie
Mark A. Simpson, Goodbody Stockbrokers, Research Division - Analyst
And then finally, you've talked about filling the vacuum as weaker airlines withdraw capacity. Ex-Vienna, what airlines or markets would you identify within that trend?

József Váradi, Wizz Air Holdings Plc - CEO & Executive Director
With regard to weaker airlines, that's a difficult question, because we all know that there is a significant degree of rationality going into the airline industry, even from private investors, but certainly from state actors. So we are seeing essentially already incumbent national carriers in Central and Eastern Europe struggling big way. But they are still hanging in.

I mean, I look at the Alitalia case. I mean, I think, 2 years ago everyone saw that finally Alitalia is going well. I mean these guys are still hanging in. And the creativity is unlimited how to keep funding that business. And clearly the EU is assisting to do that. So it is very hard to predict what exactly is going to happen. But what we are clearly seeing is that LOT Polish Airlines is now becoming rational. They are reducing capacity. TAROM, Romanian airlines is reducing capacity. Ukraine International is reducing capacity. So I think as the macro environment is hardening up on the airline industry, you see some degree of rational behavior coming in as some market forces -- to the effect they have on industry. But it's very hard to predict what exactly is going to happen.

But, again, I think as far as we are concerned, we stand ready to fill the vacuum and I think we've demonstrated a few times that whenever something happens in the marketplace, we act very quickly, that's how we did in the U.K. We acted on the collapse of Monarch, that's how we did in Vienna. We acted on Air Berlin and flyNiki and we would be acting on situations similar to this whenever they happen. But we are focused on building our own business.

Our business is not chasing market share, our business is not necessarily trying to eat into the cakes of others. Our business is to continue to stimulate the marketplace. I mean, we have a lot of markets to stimulate. Penetration in airlines -- penetration is still very low in Central Eastern Europe and that's why we are so keen, as Iain explained, to keep taking the fare levels down to be able to reduce the anti-barrier for consumers to come into the franchise and just stimulate the marketplace on that basis. I think airline freighters are almost like a sort of side benefits to the business we could react on. But this is not core to our business. This is not core to our ability to deliver growth in the future.
gość_d53cf 2019-07-28 00:43   
gość_d53cf - Profil gość_d53cf
DOMZUK ... a Rafał to kto? twój wujek?
smolip67 2019-07-27 20:05   
smolip67 - Profil smolip67
demar; Varadi wie co robi i mówi,zgadzam się. Vardai miał szczęście i to wykorzystał,upadł Malev został sam na Węgrzech. Pierwsze zyski Wizza za 2012,spory kop finansowy od Indigo i spore zamówienia na samoloty. Teraz już się sam rozwija i pędzi do przodu.
gość_6f9ac 2019-07-27 17:26   
gość_6f9ac - Profil gość_6f9ac
Wizz, akurat robi się coraz droższy.Od jakiegoś czasu omijam tę linię.Wolę Ryanaira i LOT. W dodatku linia po odwołaniu rejsu nie chce zwrócić kasy na konto tylko zwraca w postaci kredytu na koncie wizzair.Takiego chamstwa to nawet Ryanair nie robi.
lysypiotr76 2019-07-27 17:19   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
LOT czasami zachowuje się jak rasowa linia hubowa a czasami jak typowa tania linia lotnicza. Tłumaczenia prezesa o przepustowości lotniska Chopina nie do końca przekonują mojego pojęcia o lotnictwie. Pewnie wielu zauważyło, że LOT już nie otwiera aż tak wielu połączeń, zarówno dowozowych jak i dalekiego zasięgu. Przyczyna moim zdaniem nie leży po stronie lotniska tylko linii. Po prostu, pewniaki funkcjonują, jest rozszerzana ilość rotacji, natomiast każde kolejne połączenie po analizach nie będzie już taką dochodową destynacją. Nie zmieniam zdania i nadal uważam, że połączenia dalekiego zasięgu z Krakowa, Rzeszowa czy nawet Budapesztu nie mają podstaw ekonomicznych, są raczej chwilowe , częściowo uzasadnione polityczną bieżącą sytuacją w obu krajach.
gość_9badd 2019-07-27 16:42   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@gość_ec29c: Ale ten facet najwyraźniej boi się, że LOT mu popsuje jego biznes. Inaczej by sobie odpuścił.
demar 2019-07-27 16:13   
demar - Profil demar
@smolip67: biznes polega zarówno na reklamie i sprzedaży jak i na cierpliwym czekaniu na błąd rywala. Varadi moim zdaniem wie co robi, ale też wie co mówi...

Zarząd LOT-u w ostatnich trzech latach popełnił całe mnóstwo błędów (737 MAX to tylko jeden z przykładów).
Dzisiaj pierwszą linią w Europie Centralnej jest oczywiście Wizz Air zarówno pod względem przychodów, zysku jak i liczby pasażerów.
W samym BUD stacjonuje dzisiaj 6x A320 i 8x A321 od Wizz Air. Jeśli nawet LOT wstawi tam jeden czy dwa swoje samoloty to wiele to nie zmieni w sytuacji na tym lotnisku.

Tymczasem w WAW mamy 8x A321 od Wizz Air. Bez wątpienia szybko byłyby następne, gdyby nie administracyjne ograniczenia liczby slotów.
Wizz Air ma zasoby (ok. 5 mld wolnej gotówki licząc w PLN) i czas, więc może spokojnie czekać aż PLL i LOT uruchomią CPK.
Jeśli tylko będzie chciał (i będzie to dla niego opłacalne) to w roku 2027 będzie mógł do CPK skierować nawet 40-50 A321neo (w tym oczywiście A321XLR). Te 40-50 A321neo to ok. 20% wszystkich A321 planowanych w roku 2027 (dla porównania dzisiaj w Polsce stacjonuje prawie 1/4 floty Wizz Air, z czego ok. 7-8% w samym WAW).

Chciałbym aby LOT był silną linią lotniczą, ale coraz bardziej przeraża mnie to się z nią dzieje. Gdy w CPK nie będzie ograniczenia slotów to czym LOT będzie chciał pokonać konkurencję?
Starymi (wtedy) B787-8?
B737 MAX z problemami o których pasażerowie na pewno nie zapomną?

I warto pamiętać, że LOT już w roku 2014 miał 155 mln zysku operacyjnego, w tym 99 mln zysku na działalności podstawowej (czyli "lataniu"). Co się z tym stało w ciągu 5 lat nieustannej hossy w lotnictwie?
Między 2014 a 2019 Wizz Air zwiększył przychody o ok. 130% (z 1012 mln EUR do 2319 mln EUR), a zyski o ponad 200% (z 88 mln EUR do 295,3 mln EUR). LOT w tym czasie przychody zwiększył o ok. 90% (z 3,2 mld do ok. 6 mld), ale z zyskami jest wręcz fatalnie, bo jakby stanęły w miejscu (bo co to jest wzrost o 30-40% wobec takiej hossy).

Dlatego napisałem, że Varadi wie co robi, ale też wie co mówi...
gość_ec29c 2019-07-27 13:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@smolip67

Tak, tak!!! Facet który od zera w ciągu 10 lat stworzył lidera CEE, przynoszącego w przeliczeniu na PLN ponad 1 mld zysku netto i to od lat na pewno niczego nie rozumie ;-)) Przecież on w ogóle nie chce przesiadek!!! Poza tym zbyt tanio sprzedaje bilety, średnio poniżej 600 zł za RT razem z dopłatami i jedzenie. A te samoloty!!! Zamówienie 184 A321 neo na 239 miejsc to oczywisty błąd ;-)) Kto to w ogóle widział, żeby latać takimi dużymi samolotami?

Za to wszystko rozumie kierownictwo naszego monopolisty na około 2/3 tras, który przy bardzo wysokich cenach za P2P ma 3% marży, dużo poniżej średniej w branży.
gość_64fda 2019-07-27 13:48   
gość_64fda - Profil gość_64fda
W sumie niezły i logiczny ruch. W Polsce Lotowi brakuje pasażerów, bo kto może, wybiera inne bardziej ogarnięte i bardziej przyjazne pasażerowi linie lotnicze, więc wchodzi na nowe rynki. Zanim się na nowych rynkach przekonają co to za linia, zawsze trochę pasażerów przewiezie.
gość_64fda 2019-07-27 13:43   
gość_64fda - Profil gość_64fda
Oj widzę, że portal pasażer powiela śpiewkę z mediów propagandowych. Wczoraj o tym, jak to Polska cała dumna z Lotu a dzisiaj z kolei, jako to zły Chopin blikuje rozwój naszej narodowej platyny
gość_64fda 2019-07-27 13:39   
gość_64fda - Profil gość_64fda
Nieważne, czy trasy będą dochodowe i sensowne, ważne że będą polskie i katolickie
gość_8d850 2019-07-27 12:56   
gość_8d850 - Profil gość_8d850
Jako komentarz niech służy ten kawał; towarzysze co budujecie ? odpowiedź -most , Ale tu nie ma rzeki !!! odpowiedź -rzekę też zbudujemy
smolip67 2019-07-27 11:53   
smolip67 - Profil smolip67
Varadi to potrafi przekręcić,do jednego koszyka wrzucić bankruta Alitalie i LOT. Chyba facet mało rozumie. Ciekawe jak by to wyglądało w przypadku Wizza z kondycją finansową. Gdyby wszystkie lotniska które im dopłacają zaprzestały płacić. A Milczarski to bardzo zły facet ma hub w Warszawie to jeszcze chce tworzyć hub w Budapeszcie. A będzie tragedią że zapowiada trzeci hub w Krakowie,no to już będzie przestępstwo. A na koniec Norwegian kilka lat był super dochodowy a teraz cieniutko. Wizz obecnie jest super dochodowy a za kilka lat...? gość_f2191; zwykły biznes raz na wozie,raz pod wozem.
gość_b1273 2019-07-27 11:49   
gość_b1273 - Profil gość_b1273
@gość_f2191: zysk LOTu byłby znacznie większy, gdyby nie problemy z MAXami i silnikami RR do Drimków... Nie kwestionuję, że Wizz finansowo jest mocniejszy, ale aż takiej tragedii w Locie to też nie ma jak piszesz
usuniety 2019-07-27 11:12   
usuniety - Profil usuniety
Oj Milczarski, ten niedobry Milczarski, w bezczelny sposób doprowadził do wzrostu LOT, niedobry, niedobry. Co gorsza LOT przynosi zyski nawet pomimo problemów z silnikami RR i oprogramowaniem 737Max. Żal niektórym tu d... ściska, że taki Milczarski ma takie sukcesy. I nawet klęcząca przewodnicząca nie była w stanie temu zaradzić. Żal, żal, ach jaki żal. Niedobry Milczarski, niedobry. Nie rozumie, chaotycznie nie rozumie, ajajajaj, ejejej, ojojoj.
gość_f2191 2019-07-26 22:04   
gość_f2191 - Profil gość_f2191
Ech ten Milczarski. Czy on jest w stanie cokolwiek zrozumieć? Varadi nie powiedział o kłopotach tylko o kiepskiej kondycji.

Wizzair ostatni rok finansowy 10 mld przychodów 1,2mld zł zysku LOT 6 mld przychodów i 209 mln zysku. Marża Wizzair 12,5% marża LOT 3,5%. Z tak niską marżą nie są w stanie się rozwijać. Braknie kasy. Mały błąd i znów są na łopatkach.
I kwartał tego roku Wizzair wzrost i przychodów o kolejne 20%. W skali roku zysk ma wzrosnąc o 10-15%. A LOT? Przychody w górę a zysk w miejscu (a może nawet spadek). Jeżeli nie zarabiają porządnie nawet przy tak dobrej kondycji gospodarki i lotnictwa to kiedy będą zarabiać?

Chaotyczna ekspansja bez liczenia się z finansami. Tak popłynął wcześniej Air Berlin a teraz Norwegian. Norwegian który kilka lat temu był super dochodowy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy