Air France poleci z Krakowa do Paryża

Air France poleci z Krakowa do Paryża Kraków - Paryż  Dzięki temu mieszkańcy Krakowa i całej Małopolski zyskają wygodne połączenie z Francją oraz dostęp do 195 kierunków w 92 krajach na całym świecie oferowanych przez francuską linię lotniczą. Do tej pory Air France oferował loty z Polski do swojego portu bazowego w Paryżu (lotnisko im. Charlesa de Gaulle’a) z Warszawy, a od maja ubiegłego...
24/07/2019 13:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_93d54 2019-07-26 18:04   
gość_93d54 - Profil gość_93d54
do gość_ec29c Uważasz, że dla LOT-u tylko trasa KTW - WAW jest deficytowa???
jak możesz to uzasadnić rzeczowo tą byłbym wdzięczny!
ortler 2019-07-26 13:07   
ortler - Profil ortler
Ad gość_00546 & Co.: Żadne nowe lotnisko zlokalizowane mniej więcej w połowie drogi między Krakowem a Katowicami nie powstanie, i to nie z przyczyn 'politycznych', lecz czysto technicznych, gdyż nie ma odpowiedniego miejsca, gdzie można byłoby takowe lotnisko usytuować. Pisałem o tym wielokrotnie na tym forum, ze szczegółowym uzasadnieniem w postaci lokalizacji kopalń, podziemnych chodników, wysokich kominów, i innych 'przeszkód wykluczjących'. Zamiast wysuwać nierealne propozycje wystarczy sięgnąć do archiwum i sprawa stanie się jasna.
gość_8d700 2019-07-26 12:24   
gość_8d700 - Profil gość_8d700
gość_04510
Oczywiście że CPK ma wiele wspólnego z lotniskami regionalnymi.
Na świecie są dwa podstawowe modele w lotnictwie: hubowe i p2p.
Mniejsze lotniska korzystają na połączeniach p2p. Często są one obsługiwane przez linie low costowe.
Władza budując bardzo drogie CPK chce mu zapewnić odpowiednie zapełnienie. Więc będzie starała się za wszelką cenę przekierować pasażerów do CPK. Po to program budowy linii kolejowych za 30 mld. Linii które będą puste bo ile osób będzie stać latać transkontynetalnie? Za sam przejazd do lotniska będzie pewnie trzeba płacić 150 zł w obecnych cenach.
Za 20 lat 40% mieszkanców Polski to będę emeryci na głodowej emeryturze a pracujący będą płacić ogromne podatki aby ci emeryci cokolwiek dostali. Kto będzie latał i dokąd?
Nie będziemy w stanie spłacić ani tego lotniska ani tych połączeń kolejowych.
Te 30 mld powinno być zainwestowane w koleje municypalne i regionalne które szybko dowiozą ludzi do pracy i urzędów. Wtedy wzrośnie zatrudnienie i wpływy do budżetu lub będzie możliwa dalsza obniżka podatków.
Nasze zatrudnienie jest poza Grecją najniższe w Europie.
gość_04510 2019-07-26 10:15   
gość_04510 - Profil gość_04510
Ludzie, skończcie te bzdety "CPK a sprawa lotnisk regionalnych". CPK nie ma z tym nic wspólnego, poza oczywiście Warszawą i Łodzią. Inne lotniska istnieją i będą istnieć, a jeśli coś im nie pójdzie to się stanie to z przyczyny ich zarządców lub regionalnego rozwoju albo recesji. Loty z regionów do Warszawy to tylko jeden z czynników, nawet gdyby zostały całkowicie zlikwidowane (w co nie wierzę) to nie zmieni zasadniczo sytuacji.
gość_ec29c 2019-07-26 08:30   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_00546

Niestety nie masz racji.

Rozbudowa Balic i Pyrzowic to koszt rzędu 1-2 mld. Przebicie tunelu kolejowego Balice - Rudawa to jakieś 2 mld, to by skróciło czas przejazdu pociągiem do Katowic do jakiś 30 - 40 min. Autobus Częstochowa - Pyrzowice - Katowice - Balice - Kraków to w ogóle jakieś kopiejki. Budowa nowego lotniska to jakieś 10 - 20 mld.

A sukces zarówno Pyrzowic jak i Balic opiera się na niskich opłatach, Wizz w Pyrzowicach płaci mniej, niż Ryan w Modlinie. Na razie wszystko zmierza do modelu w którym Balice wezmą duże miasta, zaś Pyrzowice chartery, małe turystyczne miasteczka plus Dortmund, Londyn, Frankfurt itp.

Jednego lotniska chce LOT, bo ze względów politycznych boi się rezygnacji z bardzo deficytowej trasy Pyrzowice - Warszawa. Tylko te może 20 mln strat rocznie na lataniu do Pyrzowic naprawdę nie uzasadniają budowy lotniska za 10, czy 20 mld. Te straty nie uzasadniają też budowy CPK za 100 mld.
gość_28052 2019-07-26 07:12   
gość_28052 - Profil gość_28052
Hejterów KRK zapraszamy do Balic, w ramach akcji ustawicznego szukania dziury w całym. Przy okazji nabiją trochę paxów.
piorun 2019-07-26 00:10   
piorun - Profil piorun
Rozumiem, ze każdy ma swoje zdanie na różne lotnicze tematy, ma swoje ulubione i delikatnie pisząc nieulubione lotnisko. Ale wkurzają mnie stwierdzenia jak napisał g74342, ze KRK to zadupie. Gościu , nie wiem z jakiej wsi czy miasteczka pochodzisz, ale ja dla ciebie prawie milionowe miasto, drugie pod względem wielkości w RP jest zadupiem, to świadczy o twojej zerowej wiedzy z geografii i chorej zazdrości, ze nie na twoim ukochanym lotnisku, tylko w Balicach AF wyląduje. Zapewne nie pochodzisz z dużych miast WRO i WAW, ponieważ tam AF już operuje.
gość_00546 2019-07-25 23:44   
gość_00546 - Profil gość_00546
A ja mówię po raz n-ty, rozbudowa Balic nie ma sensu, wyrzucone pieniądze w błoto, tylko trzeba budować lotnisko między Krakowem i Katowicami. Wtedy to będzie prawdziwy hub na równi z CPK. No ale PPL/PiS się na to nie zgodzi bo południe ma latać przez CPK i po spawie. No to nie, to będą latać przez Frankfurt, Londyn, itp. i łaski bez. Chytry traci dwa albo i pięć razy.
gość_44bca 2019-07-25 23:17   
gość_44bca - Profil gość_44bca
do gość_e7df7 "A co jak gościu ma inne zdanie to już go zniszczyć?? Ma inne zdanie i Tyle i należy to uszanować. "

Gdyby wyrazał jakies zdanie, opinię, argumentował ją, łączył z jakąś realnością. To są tylko uzewnętrzniane negatywne pobozne zyczenia, które nie maja związku z rzeczywistością. Cos w stylu "a ty jesteś gupi i gupi i już" czyli "Wrocław to dno i dno i już i bedzie na dnie bo jest dnem". ;) To nie sa opinie czy odmienne zdania, to jest o niczym. :)
gość_d944c 2019-07-25 23:09   
gość_d944c - Profil gość_d944c
Najlepszą miarą sukcesu KRK jest to, jak wielu ma wiernych i oddanych, zaplutych jadem hejterów. :)
gość_a81ca 2019-07-25 19:56   
gość_a81ca - Profil gość_a81ca
Kraków to nie tylko turystyka. To jest 80 tys. ludzi w centrach biznesowych, które mają swoje centrale na Zachodzie Europy czy w USA a podwykonawców w Indiach. Za 1,5 orku to będzie 100 tys. ludzi.
LOT powinien ustawić te loty do Indii z Krakowa a nie z Warszawy. Z Warszawy latają turyści, z Krakowa biznes i nie do Delhi tylko lepiej do Mumbai albo Bangalore.
Biznes klasa w BA z Krakowa jest zazwyczaj 2 razy (czasami 3 razy) większa niż ta z Warszawy. Ostatnio było 11 rzędów (1/3 samolotu).
gość_e7df7 2019-07-25 17:26   
gość_e7df7 - Profil gość_e7df7
gość_39758
do gość_5bb83. Człowieku, ile Ty masz lat? To jest takie infantylne co tu wypisujesz. To nie hejt to jakieś dziecinne pyskówki, śmieszne i głupie. To nie to forum. ;)

A co jak gościu ma inne zdanie to już go zniszczyć?? Ma inne zdanie i Tyle i należy to uszanować.
gość_edf2d 2019-07-25 17:03   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
A kto prowadzi 'wojenki' z innymi portami??? Jakby to miało niby wyglądać, że co, że zarząd danego lotniska zniechęca przewoźników do zamykania tras z innych portów? Każdy patrzy przede wszystkim na siebie. Każde lotnisko myśli jak przyciągnąć do siebie. Nie żeby odebrać drugiemu. Brak rozwoju innego lotniska nie jest moim rozwojem. Każdy port myśli o własnym rozwoju. Tu nie chodzi o to jakie jest lotnisko w Balicach, bo jest wiele lepszych portów lotniczych pod wieloma względami od niego. Tu chodzi o fakt, że Kraków jako duży regionalny ośrodek przyciąga turystów, inwestorów, handlowców, deweloperów i tu jest klucz dobrych wyników KRK. Dziecinada to Twóje podejście i komentarz.
gość_74342 2019-07-25 12:14   
gość_74342 - Profil gość_74342
Niech lata kto chce i ile razy chce. Dla mnie KRK to zad....e i nic więcej.
Komentarze pełne podniet po prostu świadczą o dziecinadzie!!
Wojenki pomiędzy KRK i innymi portami świadczą o niedorozwinięciu umysłowym i braku zrozumienia ekonomii lotnictwa.
Amen!
pengos 2019-07-25 11:58   
pengos - Profil pengos
Kraków się rozwija i będzie się rozwijał - po pierwsze samo miasto jest bardzo popularnym celem turystycznym, po drugie dzięki pierwszemu dysponuje tak gęstą siatką destynacji że w naturalny sposób aż prosi się do tego dorzucić trochę połączeń do większych hubów.

A co do tego połączenia - szkoda, że nie ma żadnego połączenia z KRK na paryskie (a nie podparyskie ;) lotnisko Orly. CDG to koszmarny moloch, nieprzyjazny dla pasażerów, daleko w cholerę od miasta i z koszmarnie długim dojazdem (chyba że ktoś chce sprzedać nerkę i jechać TGV)... a ORY jest praktycznie w centrum Paryża.
gość_39758 2019-07-25 10:04   
gość_39758 - Profil gość_39758
do gość_5bb83. Człowieku, ile Ty masz lat? To jest takie infantylne co tu wypisujesz. To nie hejt to jakieś dziecinne pyskówki, śmieszne i głupie. To nie to forum. ;)
gość_18306 2019-07-25 09:50   
gość_18306 - Profil gość_18306
Ponieważ Rosja wprowadziła elektroniczne - bezpłatne wizy do Obwodu Kaliningradzkiego i Sankt Petersburga - pilnie potrzebne jest na tę chwilę połączenie lotnicze z Krakowa w tamtym kierunku. Obojętnie kto będzie je realizował. Aerofłot nie wróci do Krakowa ze względów doktrynalnych.
gość_9f0ee 2019-07-25 09:10   
gość_9f0ee - Profil gość_9f0ee
Bardziej się zastanawiam, czy stwierdzenie, że "nadchodzi uderzenie ze wschodu i zachodu przez Oneworld." to jakieś insiderskie info, które @Kelo posiada, czy raczej tylko pobożne życzenie ;)
gość_7699a 2019-07-25 08:53   
gość_7699a - Profil gość_7699a
Qatar jest kwestią czasu, już lata do kilkudziesięciu europejskich lotnisk, Kraków może dojść do siatki nawet jutro, no ale tak serio, to nie wyobrażam sobie, żeby do roku od dzisiaj połączenie nie zostało chociażby ogłoszone na 2021.
gość_5b63a 2019-07-25 08:42   
gość_5b63a - Profil gość_5b63a
W takim tempie to 10 baniek osiągniecie za rok/dwa. Sądzę, że gdybyście tylko mieli odpowiednią infrastrukturę to byli byście w stanie stać się lotniskiem hubowym z możliwością przesiadek. Może kiedyś... czego wam życzę. Pozdrawiam z Torunia.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy