Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6dad7
2019-07-22 00:58
Bardzo mi przykro, wyniki niemieckiego przewoźnika nie są zadowalające, to i jest rozgoryczenie. Gość ma tu rację, że jest to nieekologiczne, ale i tak masa ludzi wybierze LCC. Facet daje sygnał tanim liniom; Dajecie ludziom tanie loty, możliwość tańszego lotu, ale przez to My - regularni tracimy, nie zarabiamy, słupki Nam maleją. Wszyscy jednak wiemy, że ceny ok. 10 euro to już rzadkość i nic nie wskazuje, żeby ilość biletów za taką cenę miała wzrastać.
Ech... Ja jestem tylko ciekaw czy gdyby jakiś szejk z Kataru postawił sieć samoobsługowych stacji paliw w Polsce i sprzedawał paliwo po 1zł to czy Ci wszyscy obrońcy Lufy nie jeździli by tam tankować ? Czy wybralibyście Orlen bo ktoś wam zatankuje ?
Ktoś poniżej wspomniał coś o wolnym rynku ?
Dodam tylko że każdy z nas jest człowiekiem wolnego wyboru chcecie latać LH - bardzo prosze...a ja polece we Wrześniu do Pizy z Berlina za 19,90 € i bardzo się z tego ciesze.
Acha... jeszcze do tych co pisali o busach i siedzeniu na doopie... rozumiem że wg was latanie jest zarezerwowane dla elit tak ? Czyli rozumiem dla Was ?
gość_d61f8
2019-07-19 12:02
gość_b3c7f akurat poziom wyszkolenia załóg low costów jest bardzo wysoki.
gość_29db9
2019-07-19 10:40
Prezes Lufthansy ma trochę rację, gdyż sprzedaż biletów poniżej kosztów to dumping, a ten jest zakazany przez przepisy UE. Na krótką metę taka sytuacja jest korzystna dla pasażera: wchodzi nowy, duży gracz i oferuje (za)niskie ceny; konkurencja nie ma takich zasobów więc nie wytrzymuje presji i się wycofuje; wtedy duży gracz podnosi ceny do poprzedniego albo i wyższego poziomu przy często niższej jakości czy dostępności. Dlatego istnieją przepisy anty-dumpingowe, ale jak na razie w przypadku lotnictwa UE jakoś nie próbuje ich skutecznie wdrażać
gość_22292
2019-07-19 08:57
Może najpierw warto zlikwidować u siebie kurioza typu overbooking, taryfy w jedną stronę droższe niż w dwie strony oraz anulacja biletu za niestawienie się (no show) na pierwszy odcinek podróży... i dopiero wtedy możemy pogadać o uczciwych praktykach na rynku lotniczym.
gość_866c2
2019-07-19 07:34
Uwielbiam wypowiedzi takich prezesów, którzy z troską myślą o środowisku w kontekście tańszej konkurencji... Ojej ależ on dba o środowisko naprawdę wzór cnót. Prawdziwy z niego ekolog, dlatego dla środowiska podnosi ceny biletów by wspierać greenpeace... Co to za zakłamany i dwulicowy palant...
gość_c0280
2019-07-18 20:45
Zalatuje trochę moralnością Kalego, nie o bilety chodzi ale o blokownanie naszego rodzimego Lotu poprzez umowy joint venture np z United czy też Air China pomimo przynależności do tego samego sojuszu
gość_b3c7f
2019-07-18 19:29
znaFFcy lotnictwa...dalej tylko łapę wyciągają po "darmochę". Płacisz - latasz, nie płacisz - nie latasz, proste. W życiu nie ma nic nigdy za darmo, i nawet Polacy się tego nauczyć nie mogą. A potem płacz, "że było i nie ma".
gość_b3c7f
2019-07-18 19:24
jak sie nie ma pieniedzy to wybiera sie busa czy pociag, albo siedzi na doopie w domu. Lowcosty popsuly cale latanie, od szkolen zalog i ich jakosci zaczyanajc po przpustowosc slotow na niebie. Zysku netto nie wyrobi sie nigdy jesli bilet nie bedzie odpowiednio kosztowal. W cenie biletu nie jest tylko zawarta sucha bula i darmowa cola plus siedzenie na pokladzie, tu sa oplaty paliwowe, tax danego lotniska, oplaty za start i ladowanie, obsluga handlingowa, oplaty lotniskowe, oplaty za ATC itd.
Wg zasady, "you bought cheap - you got cheap".
Absolutnie prezes LH ma racje, a miodowe lata lowcostow sie koncza...na szczescie.
gość_31a2d
2019-07-18 17:37
Zgodze sie z LH ze latanie za te pieniadze jest nieodpowiedzialne ekologicznie. Tworzy sie sztuczny popyt na loty ktore nie oplacaja sie ani linii ani srodowisku. Moze linie powinny byc odpowiedzialne za wydzielane gazy cieplarniane?? Moze to troszke ograniczy ta wielka nadpodaz lotow ktore sa zapelniane cenami po £10.
Ale tez sie nie zgodze bo tak jak juz wspomnieliscie, standard mocno zjechal w LH a ceny poszly w gore. Loty z Londynu do Berlina kiedys chodzily po £100 z bagazem. Teraz Eurowings £149. W zeszlym miesiacu: £470 za lot z Monachium do Tuluzy i dalej wieczorem do Londynu to porazka. Na szczescie placi firma - ja bym nigdy takich pieniedzy nie zaplacil.
gość_01914
2019-07-18 16:16
Wygląda na to że komuś się nie podoba wolna konkurencja. I tak jak gość_bbb0c napisał, czemu miało służyć wykupienie mniejszych linii? Czy nie miał być monopol na niektórych trasach? Jeszcze trochę i LH poprzez niemiecki rząd zabroni Ryanair latać z Niemiec.
adam1987
2019-07-18 15:56
Sprzedawanie czegokolwiek tak rażąco poniżej kosztów nazywa się dumpingiem, który jest nielegalny. Jeśli Ryanair sprzedaje bilety z Wielkiej Brytanii za 39zł podczas gdy sam podatek wylotowy jest wyższy, to coś jest tutaj nie tak i wygląda na praktyki monopolistyczne. Generowanie sztucznego popytu przy tak wysokiej emisji gazów lotnictwa jest nieodpowiedzialne.
Można narzekać na LH, ale jednak nadal to poziom wyższy niż Ryanair. Mamy loty wielokrotnie w ciągu dnia, napój i bieda posiłek, lepiej położone lotniska i normalny bagaż podręczny.
Na koniec dodam, że to wszystko powyższe z punktu widzenia pasażera takiego jak ja nie ma znaczenia i znowu kupię bezsensowny lot z jednej wioski do drugiej wioski poza sezonem tylko dlatego, że będzie w promocji.
gość_93c46
2019-07-18 15:10
Problem trochę polega na tym, ze na części połączeń FR potrafi sprzedać cały samolot po 20-40€, niby dlaczego rentowność im zaczęła siadać? Natomiast bezsprzecznie zgadzam się z tym co pisze jsg, ceny pomalutku, ale cały czas idą w jedna stronę, choć to by samo w sobie było jeszcze pół biedy. Gorzej, ze serwis jest coraz mniej zachęcający. Szczytem jest moim zdaniem polowanie jakie odbywa się już od pewnego czasu na lotnisku w Wiedniu - pasażerowie lecący grupa LH z bagażem podręcznym są wyłapywani (i faktycznie to wyglada jak łapanka, bo pomiędzy idącymi w kierunku kontroli bezpieczeństwa krążą pracownicy lotniska i jeśli ktoś idzie z walizka kabinowa, to po prostu zastępują drogę) i poddawani ważeniu bagażu podręcznego. Jest to żenujące widowisko.
gość_bbb0c
2019-07-18 13:39
Lufthansa chciała być monopolistą. Zakupiła linie jak Austrian, Brussels, Swiss i w jaki kierunek poszli ceny biletów! Widać ze Ryanair jest silny konkurent i zaczyna mieć efekt na liniach pana Spohra w Berlinie i Wiedniu. Widać ze konkurencja i wolny rynek istnieje, mino konsolidacji, i bardzo dobrze. Model Lufthansy jest przestarzały i potrzebuje wielkie zmiany. Ciekawy jestem co pan Spohr robi w nim!
gość_1670a
2019-07-18 13:28
A to Lufthansa na doplatach nie jedzie ?
tadeuszkominek
2019-07-18 13:19
Dupa się pali. Co za komunistyczne pieprzenie.
gość_ccf11
2019-07-18 13:08
Może tak obniżka pensji, albo miesiąc życia za pensję stewardessy? Komuś się pomyliło i to ostro... Ciekawe co powiedzą na to szeregowi pracownicy Lufthansy - nie maja za byle co obcinanej pensji ale wymagania z kosmosu?
No i ile takich biletów Ryan sprzedaje po 10 euro? Cały samolot? Lepiej by przywołał średnią cenę biletu na takich połączeniach wraz ze wszystkimi dopłatami - bo jak wiemy większość pasażerów Low Costów korzysta z licznych płatnych opcji dodatkowych.
Warto tez dodac ze jakosc obslugi klienta w grupie lufy przez telefon oraz email jest bardzo marna i spadla do wyjatkowo niskiego poziomu w porownaniu do tego co bylo 10 lat a nawet 5 lat temu!
On chyba nie rozumie, co to jest wolna konkurencja...