Okęcie zamknięte na trzy weekendy

Okęcie zamknięte na trzy weekendy Warszawskie lotnisko Okęcie przez trzy weekendy września będzie całkowicie zamknięte - wszystko skutkiem zaplanowanego remontu "krzyżówki", gdzie zbiegają się dwie drogi startowe. W czasie trzech pierwszych weekendów września nie wystartuje z Okęcia, ani nie wyląduje żaden samolot. Jak zapewniają przedstawiciele PPL, odbyły się w listopadzie rozmowy z...
12/01/2010 16:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
seep02 2010-01-13 21:13   
seep02 - Profil seep02
4tech: ok, na wyspach nie wiem, w Niemczech odsetek nie przekracza raczej 15% ;-) co do strat: wymierne straty będą, ale właściciel portu raczej strat na tym nie poniesie (jak wspomniałem, prócz pensji, dzierżaw itd - co najwyżej: nie zarobi). A koszty prac w nocy do najniższych nie należą. We wrześniu mogą się już zdarzać przymrozki w nocy, a w takich warunkach kłaść asfaltobetonu po prostu nie można: przy ujemnej termperaturze końcowa wytrzymałość pasa startowego byłaby po prostu katastrofalna i przy pierwszym lepszym lądowaniu samolotu trzeba by robić od nowa. Im niższa temperatura, tym wolniej asfaltobeton "nabiera" wytrzymałości. Nie mówiąc już, że normalny asfaltobeton, przy normalnej temperaturze nie nadaje się do użytku "na ciepło", nawet po kilku godzinach, itd... Teraz niech ktoś podliczy koszty i możliwości pracy w takich warunkach i z taką technologią i porówna z perspektywą zamknięcia lotniska... ;-)
4tech 2010-01-13 20:15   
4tech - Profil 4tech
seep02: i tu się mylisz co do autostrad:) w UK remonty takich dróg organizuje się własnie w nocy...:)... pytasz o straty? mam nadzieje ze wystarczy argument ilości operacji lotniczych na minusie ( wymierna strata) straty linii lotniczych, straty dzierzawcow stoisk sklepików kawiarenek.. brak klientów etc...a WAW to duuuzee lotnisko w PL...:)
seep02 2010-01-13 20:09   
seep02 - Profil seep02
that, ktgracz: nie zgadzam się z Wami. Autostrady też remontuje się w taki sposób, że zamyka się jeden z pasów, rzadko kiedy remontuje się w nocy (w Polsce chyba w ogóle) - korzyści nocnego remontu odbijają się tylko pozytywanie na PKB (godzina stania w korku "kosztuje"). Pytanie tylko: gdzie są takie wielkie straty, jak zamknie się lotnisko na prarę dni (prócz PKB oczywiście)? zamknięte lotnisko nie generuje strat i nie generuje zysków... ewentualnie dzierżawa, pensje itd... ale to są "grosze". ktgracz: WAW dużym lotniskiem? nie ma co porównywać WAW do FRA, bo to tak, jakby porównać WRO do WAW... w obu przypadkach różnica w ilości pasażerów jest pięciokrotna
andrzej 2010-01-13 18:44   
andrzej - Profil andrzej
ktgracz: Też to oglądałem to było o FRA.
johner 2010-01-13 18:11   
johner - Profil johner
Nie 2-3 razy droższy - wielokrotnie droższy. Kwota za wynajęcie takiego sprzętu jest astronomiczna.
Krzyżówka jest w krytycznym stanie, bo z konieczności nigdy w czasie corocznych remontów nic z nią nie robiono.
that 2010-01-13 16:16   
that - Profil that
Moze i remont noca jest 2-3x drozszy, ale pomyslcie jakie beda straty wynikajace z zamkniecie lotniska na cale 6 dni !! (trzy weekendy).
ktgracz 2010-01-13 16:04   
ktgracz - Profil ktgracz
emes: o czymś takim LCJ nie wiedziałem, ale zawsze warto się można czegoś nowego dowiedzieć czy nauczyć. Wiadomo taka gonitwa nocna, sprzęt + szybko stygnący surowiec.. to wszystko musi kosztować, pewnikiem 2x może i 3x więcej niż normalne (ale od kosztu trzeba zawsze odjąć zyski których przecież by nie było gdy robi się to "po taniości" a lotnisko stoi odłogiem), ale z LCJ, to trochę dziwne jak mieli pewno wtedy 1-2 loty dziennie, więc przesunąć wszystkie w danym miesiącu na poranne 6h i ma się wtedy bite 18h na w miarę normalną/ bez pośpiechu ze stygnięciem. Na tych dużych jak FRA (jakoś trudno sobie wyobrazić by np. przez tydzień nie działało ;o) ), czy WAW "nocki" to chyba jedyna opcja, albo zamknąć i tracić kasę. Nie wiadomo jaki jest stan nawierzchni, ale jak zdecydowali się na naprawy, to pewnie krytyczny, bo na ich miejscu by poczekał do tego 2011-2012 na Modlin i na ten tydzień-dwa cały ruch międzynarodowy przeniósł bym awaryjnie na EPMO (potężne doładowanie finansowe na start!! ucieszyli by się)
emes 2010-01-13 10:03   
emes - Profil emes
ktgracz: w Lodzi tak naprawiano pas startowy
marecki 2010-01-13 08:05   
marecki - Profil marecki
jak wynika z komentarzy przewoźników do tej sprawy, oczywiście nic nie zostało uzgodnione, wbrew temu co podają PPL
johner 2010-01-13 02:09   
johner - Profil johner
Można to było zrobic bez zamykania lotniska (nocami), ale wtedy konieczne byłoby sprowadzenie specjalistycznych maszyn (astronomiczne koszty). Zrezygnowano z tego. Aby wyremonotowac krzyżówkę pasów trzeba zamknac lotnisko - nie ma innej metody.
seep02 2010-01-12 23:12   
seep02 - Profil seep02
ktgracz: robili by to "w biegu" to znowu by było, że 1) po co tyle pieniędzy wydają, kryzys, powinno się oszczędzać, 2) dlaczego remont pasa trwa (jak wszystko w Polsce) miesiącami?... tak więc: wybrano taką opcję, a nie inną, ktoś musiał rozważyć wszystkie za i przeciw
ktgracz 2010-01-12 22:35   
ktgracz - Profil ktgracz
madej: oglądałem jakiś czas temu dokument o MUC albo FRA (nie pamietam który dokładnie hub) jak wymieniali na jednym z nich nawierzchnię CAŁEGO pasa.. nocami od 23 do 6rano, każdego dnia uwijali się jak w ukropie robiąc coś ok. 50m długości dziennie i o 6tej rano nowy kawałek asfaltu nadal był ciepły, ale już ostygł na tyle by odrzutowce po nim spokojnie śmigały ;o) // u nas: 1. znajdź taką firmę która się tego podejmie ..::.. 2. pewnikiem nie znajdziesz, tylko jakąś zagraniczną (pewno zaraz przetargi itp. biurokracja) i jak przyjdzie co do czego przekonaj panów z zarządu, że remont pasa w biegu (ale lotnisko nadal działa, czytaj ZARABIA) po kawałku będzie 2-3 lub więcej razy droższy..
jurek 2010-01-12 22:34   
jurek - Profil jurek
he he he 'Miś' Bareji się kłania: "Lotnisko nieczynne. Najblizsze czynne lotnisko w Łodzi ";)
madej 2010-01-12 21:50   
madej - Profil madej
i to maja byc rozwiazania stosowane w XXI wieku. Żenada. Gamonie z PPLu.
disorder 2010-01-12 17:44   
disorder - Profil disorder
Obejrzyj sobie Gralu relację z I pielgrzymki Jana Pawła II do Polski. Papież latał wtedy śmigłowcem w barwach PLL LOT. Pomijam, że był to śmigłowiec wojskowy przemalowany dla niepoznaki, ale da się! :)
disorder 2010-01-12 17:30   
disorder - Profil disorder
Gral: Mają w Spec Pułku, może podnajmą śmigłowce Mi razem z załogami.
gral 2010-01-12 17:28   
gral - Profil gral
a czy jaki(a)kolwiek cabin crew ma uprawnienia na smiglowce? :)
disorder 2010-01-12 17:18   
disorder - Profil disorder
Może będą lądować w Łodzi i śmigłowcami dowozić do WAW. Port ma przyjmować śmigłowce.
marecki 2010-01-12 17:02   
marecki - Profil marecki
Termin może i odległy, ale z tego co widzę, przewoźnicy nie uwzględnili tych problemów w swoich systemach rezerwacyjnych. W LOTcie i Lufthansie można zarezerwować loty z/na Okęcie w czasie kiedy będzie ono...nieczynne.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy