gość_ec29c
2019-07-13 13:58
@gość_01914
A321XLR jest bardzo ważnym samolotem i również LOT powinien go kupić, ale to nie jest cudotwórca. Nie wiadomo, czy A321XLR doleci z Krakowa do Chicago, nie doleci z Budapesztu do ani Los Angeles, ani do Seulu. A321XLR może umożliwić całoroczne loty Praga-NY, być może sezonowe NY-Dubrownik/Zagrzeb/Kraków,Toronto-Dubrownik/Zagrzeb/Kraków, Filadelfia-Dubrownik/Zagrzeb/Kraków, a nawet nie można wykluczyć całorocznych lotów Bukareszt-NY.
Oczywiście CPK jest bez sensu, zaś już teraz w duoporcie warszawskim (WAW/WMI) mamy nadpodaż na większości kierunków. W ogóle mamy wielką nadpodaż w Polsce, a ludzie uwierzyli w mocarstwowe plany rządowe i się dziwią, że spada oferowanie. W KRK urośnie głównie kosztem KTW, a jeśli dojdzie do redukcji w KTW to powinien urosnąć Wrocław i być może Łódź.
gość_01914
2019-07-12 22:42
Już widzę te 50 mln na CPK. Jak się dwie niedziele do kupy zejdą a szczególnie jak A321XLR zacznie latać. LOL. Jak Europa Wschodnia nie będzie mieć bezpośrednich połączeń ze swoich lokalnych lotnisk to się będzie przesiadać w Europie Zachodniej a nie na CPK. Kiedy PPL/PiS i LOT to zrozumią? Jeśli chcą wygrać z LH i innymi dużymi liniami w Europie Wschodniej to tylko poprzez lokalne połączenia P2P przy użyciu A321XLR. Pasażer z Europy Wschodniej musi dostać coś czego jeszcze nie ma a transfer na którymś hubie już mają i nie interesuje ich na którym. Ludzie chcą latać bez przesiadek i dlatego jest zapotrzebowanie na A321XLR. No ale w PPL/PiS wiedzą lepiej, LOL.
gość_33f8c
2019-07-11 01:40
1,78 / 1,70 = 4,7%
Skąd się wzięło 2,4% ?
gość_ec29c
2019-07-10 21:55
Mały wzrost wynika z problemu z MAX-ami: LOT miał latać większymi samolotami i otworzyć nowe kierunki lub dogęścić stare i tego nie zrobił. Być może też Enter Air z czegoś zrezygnował. I z bankructwa Small Planet. I z decyzji Wizza by niektóre kierunki otworzyć dopiero w połowie czerwca.
Według danych z raportu punktualności było 7093 startów, czyli wykorzystano zaledwie 78,8% z limitu dziennych operacji wynoszącego 600.
Na lotnisku zapewne należy usunąć jakieś wąskie gardła, ale wielka rozbudowa nie jest do niczego potrzebna.
gość_93c46
2019-07-10 14:40
Ludzie się buntują, bo liczą na to, ze wyrwa więcej kasy i tyle. Mieszkam blisko lotniska i naprawdę jego obecności praktycznie się nie odczuwa. Owszem, od czasu do czasu trochę słychać, ale bez przesady, a do słyszalnego wieczorem burczenia turbosmiglowcow można bez problemu się przyzwyczaić.
gość_6b928
2019-07-10 12:12
Zamiast budowy CPK trzeba to lotnisko rozbudować konkretnie. Ludzie się buntują, ale to lotnisko stoi w tym miejscu dłużej niż mieszkańcy maja w okolicy domy. Widziały gały co budowały (kupowały). Lotniska w centrum miast to na świecie dosyć powszechny widok i tam dało się tą sytuację rozwiązać np w Chicago (Midway). Okęcie ma jeszcze spory potencjał rozwojowy, więc zamiast bez sensu budować za wielkie miliardy CPK kawał drogi od stolicy lepiej rozbudować Okęcie.