gość_65683
2019-07-11 11:16
Prawda jest taka, ze liczba slotow w MUC jest ograniczona, plany trzeciego pasa niestety zablokowane, wiec jedyna mozliwosc wzrostu to wieksze maszyny... a ze ruch p2p w MUC jest wiekszy (gory, wspomniany Oktoberfest, Augsburg/Salzburg/Kufstein/GaPa i inne w poblizu) to juz wisienka na torcie:-)
gość_93c46
2019-07-11 00:47
Frankfurt to przesiadki? Owszem, ale proponuje w godzinach „szczytowo-biznesowych” zobaczyć jak tasiemcowe są kolejki do odprawy bezpieczeństwa. Również po przylocie widać wyraźnie, ze równie dużo osób z samolotu wychodzi do miasta, co idzie w kierunku przesiadek (oczywiście widać to jeśli z samolotu pasażerów przywozi autobus), co innego Monachium, gdzie osoby wychodzące do miasta to sporadyczne przypadki, większość szuka gejtow do połączeń skomunikowanych. Oktoberfest faktycznie ściąga dużo turystów, ale to są trzy tygodnie w roku, poza nimi ten ruch wcale taki wielki nie jest, choć oczywiście w porównaniu z Frankfurtem, gdzie o ruchu turystycznym trudno mówić, rzeczywiście będzie znacznie większy.
Właśnie taka decyzja Lufhansy świadczy o tym, ze Monachium, szczególnie po otwarciu terminala satelitarnego będzie przejmować coraz więcej ruchu tranzytowego. Dobrze byłoby tylko gdyby Lufthansa popracowała trochę nad odpowiednia koordynacja tych przesiadek. Do tej pory Monachium było fajne do przesiadek, ze nie było tam zbyt dużych dystansów do pokonania i mniejszy był tłok, wiec czasy przesiadek mogły być stosunkowo krótkie. Obecnie, jeśli ktoś przylatuje do terminala satelitarnego, a odlatuje z 2 lub odwrotnie to musi mocno się spieszyć żeby zdążyć, o ile wszystko odbywa się punktualnie.
gość_ec29c
2019-07-10 22:26
Lufthansa ogranicza przesiadki. We Frankfurcie mamy ruch głównie przesiadkowy, natomiast w przypadku Monachium mamy bardzo duży ruch turystyczny zarówno wylotowy jak i przylotowy plus Oktoberfest na przełomie września i października, czyli wielki ruch przylotowy w słabych dla klasy ekonomicznej miesiącach. To jest logika, że lepiej dopchać samolot turystami, niż przesiadkowiczami.
Oprócz spadków przesiadek mogą też być wzrosty wywołane rezygnacją z regionalnych liliputów i postawieniem na rodzinę A320 neo. To by było według logiki niskich kosztów jednostkowych.
gość_29161
2019-07-10 17:00
A do Gdańska zaczęły latać A321 i A319 z Frankfurtu aby pomieścić pasażerów z odwołanych rotacji LH1376/77 i LH1378/79 po nagłym zakończeniu ACMI z Air Nostrum.